Od dłuższego czasu odwiedzam forum, dzisiaj ja chcę coś pokazać. W założeniu miał to być pojazd wytrzymały, nawet kosztem wagi, wykorzystane elementy sprawdzone i trwałe, łatwo dostępne w przystępnej cenie.
Ostatecznie wyszło tak:
-układ napędowy/hamulcowy VW touareg/porsche cayenne
-reduktor robur (trafiła się nówka-leżak magazynowy)
-silnik m50 od bmw, w przyszłości m52 o pojemności 2.8
Zacząłem w styczniu, niestety z braku czasu końca jeszcze nie widać. Na tą chwilę jest tak jak na zdjęciach. Wytykajcie błędy, będę poprawiał.
Ostatnio zmieniony przez Mateusz106 Wto Cze 09, 2015 12:30, w całości zmieniany 4 razy
Zawieszenie przód tył do wywalenia Tylko custom ma prawo bytu. Reszta bardzo fajna
Zawieszenie całościowo czy amortyzator/sprężyna?
"Adela4x4" na identycznym podwoziu zbudowana przez firmę z Bielska od lat bardzo dobrze sobie radzi w rajdach. Większość wahaczy jest aluminiowa a geometria zawieszenia pozwala osiągnąć przyzwoity skok koła (to samo jest w pneumatyku) przy zastosowaniu odpowiednich amortyzatorów. Jednak koszt tych ostatnich chwilowo mnie wstrzymuje.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 1071 Skąd: Gostyń
Wysłany: Wto Cze 09, 2015 16:56
Mateusz106,
Zawieszenie czyli wszystko. Nie znam tego projektu więc nie będe sie o nim wypowiadał, jednak z własnego doświadczenia wiem, że seryjne zawieszenie nie będzie robiło roboty. Wszystko zależy też od tego jakie ten pojazd ma mieć zastosowanie. Jeżeli jakiś offroad przeprawowy to raczej będzie lipa przez wahacze, jakiś w miarę płaski teren to będzie robić, ale jeżeli ostre nap**rdalanie w ciężkim terenie to średnio to widzę. Raz że amory dwa że gumy w zawieszeniu, trzy pewnie sie pognie
Szykowany raczej na płaskie, do szybkiej jazdy typu cross country. Nie bez powodu zdecydowałem się na konkretnie to zawieszenie, śledziłem temat w/w rajdówki i tam sprawdziło się doskonale. Seryjne a seryjne, zawieszenie z typowej szosówki inaczej będzie pracować inaczej z prawdziwego suva, touareg jest w domu od 12lat i nie raz zaskoczył możliwościami.
Oczywiście to tylko wiedza teoretyczna, przekonamy się za trochę jak będzie. Dzięki za zainteresowanie.
Pytasz o przekroje? Główne podłużnice 60x80x4, reszta podłogi to 50x50x3/50x50x2/40x40x3/40x40x2. Klatka 1,5" oraz 5/4". Ogólnie trochę przedobrzyłem, wiem, po zliczeniu wyszło mi, że mogłem urwać 35kg..trudno, jest tak i tak zostanie. Przynajmniej śmiało będzie można pakować v8
[ Dodano: Nie Cze 14, 2015 19:50 ]
Była chwila, przybyło kilka blach oraz reduktor trafił na miejsce. W tym tygodniu mam nadzieję znaleźć chwile na układ hamulcowy i wstawiam silnik.
[img][/img] [img][/img] [img][/img]
[ Dodano: Nie Cze 21, 2015 18:04 ]
Silnik na miejscu.
[img][/img] [img][/img]
Ostatecznie tak wygląda.
Po testach, zawieszenie rewelacja, prowadzi się bardzo dobrze. Pod nogą trochę mało jak dla mnie ale jest kilka rozwiązań.
Katowaliśmy w czterech na zmianę i nic nie chciało się popsuć ogólnie bardzo pozytywne wrażenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum