Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przednie zawieszenie
Autor Wiadomość
bestiar 


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 24
Skąd: Łęka Wielka
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 16:28   Przednie zawieszenie

Chciał bym wam tutaj przedstawić jak mam w planach złożyć przednie zawieszenie. Po przejrzeniu wielu materiałów, czytaniu forum itd mam taką wizję...

Przerobię sanki w ten sposób żeby otrzymać kąt wyprzedzenia sworznia. Na zdjęciu mam około 10 stopni.



Nie wiem jaki powinien być rozstaw między tulejami jednego wahacza i czy górny wahacz od dolnego powinien być oddalony o tyle samo co mocowania przy zwrotnicy?

Mocowanie do sanek ceownik tylko nie wiem jaki :( Bo z tej tabelki wynika że c65 będzie za mały a c80 za duży chyba że ja czegoś nie rozumiem... Czy może lepiej dać blachę 6mm przyspawaną z jakimś wzmocnieniem?



Tulejki z poliamidu jak na tym rysunku a w środku tulejka ciągniona 20mm pod śrubę m12.
Ta tulejka będzie się składać z 2 takich jak by korków wkładanych z obu stron rurki calowej 50mm.



Na końcu wahaczy będą drążki kierownicze z poloneza. Chyba będą pasować do zwrotnic?

Dalej tarcze stoczone z poldka do 215mm z zaciskami z tico i piasty także z poldka. Na to felgi z maluszka. Co wy na to? Poratujcie jak coś źle myślę albo jak czegoś w ogóle nie rozumiem.

Pozdrawiam ;)
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 16:47   

bestiar napisał/a:
Nie wiem jaki powinien być rozstaw między tulejami jednego wahacza i czy górny wahacz od dolnego powinien być oddalony o tyle samo co mocowania przy zwrotnicy?
nie mniej jak 25-30cm miedzy tulejami, a co do wahaczy jest na forum link do sprytnej strony na której można symulować prace zawieszenia
bestiar napisał/a:
Mocowanie do sanek ceownik tylko nie wiem jaki Bo z tej tabelki wynika że c65 będzie za mały a c80 za duży chyba że ja czegoś nie rozumiem... Czy może lepiej dać blachę 6mm przyspawaną z jakimś wzmocnieniem?
praktycznie każdy ma mocowania z płaskownika lub cięte z blachy i wszystko działa wiec po kiego h.. cudować z ceownikiem??
bestiar napisał/a:
Na końcu wahaczy będą drążki kierownicze z poloneza. Chyba będą pasować do zwrotnic?
lepsze są z lublina
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
Gamer9981 


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 203
Skąd: Strumień
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 17:22   

Tulejka wewnętrzna z wałka ciągnionego? jeśli tak to pomysl nad tym żeby dać tam kawałek rurki precyzyjnej 18mm ze ścianka 3mm
_________________
Do odcinki aż się prosi, gdy masz napęd w tylnej osi ;)
Buggy ST3 galeria
https://plus.google.com/photos/118202306328147298875/albums/6017017296789506993
 
 
 
bestiar 


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 24
Skąd: Łęka Wielka
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:16   

mlody90 napisał/a:
nie mniej jak 25-30cm miedzy tulejami, a co do wahaczy jest na forum link do sprytnej strony na której można symulować prace zawieszenia

Nie kojarzysz może gdzie? Bo kiedyś to przeglądałem ale nie mam pojęcia gdzie to było. Są też 2 filmiki pokazujące prace zawieszenia z krótszym górnym wahaczem.

To kwestia z ceownikiem załatwiona ;) A co do Lublina to mają mniej regulacji a wolał bym mieć chyba większe widełki. Chyba że mi powiesz że spokojnie starczy ta regulacja.

Gamer9981 napisał/a:
Tulejka wewnętrzna z wałka ciągnionego? jeśli tak to pomysl nad tym żeby dać tam kawałek rurki precyzyjnej 18mm ze ścianka 3mm

Właśnie to u kogoś też wyczytałem ;) Masz racje, to lepszy pomysł.

Mógł by mi ktoś tylko powiedzieć czy te 10 stopni zadarcia przody to dobry pomysł?
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:25   

Tak dobry pomysł, przód łatwiej wchodzi na przeszkodę i od razu masz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

daj dolny sworzeń w poloneza, a górny z lublina końcówkę kier. one mają chyba 50 czy 60 mm gwintu. Albo zrób bez regulacji bo i tak z tego nie będziesz korzystać, jak raz ustawisz to tak będziesz jeździł.

Piszesz że czytałeś forum, a zadajesz takie pytania. A o tulejkach w ostatnim czasie jest to 2 temat.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
wojtf23 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 236
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:35   

Mi też pisali żebym zrobił koło 10 stopni albo 12. Zależy też jaka zwrotka. Ja też daję końcówki z poldka. Sami się przekonamy czy będą dobre. Są tanie więc nie ma co się martwić :) Jedynie co to muszę je dać pod prasę żeby je wyprostować i zrobić nowy gwint m18.

Mnie tylko zastanawia pod jakim kątem wygiąć blachę pod dolny sworzeń.
_________________
"LEPIEJ STRACIĆ Z ŻYCIA MINUTĘ NIŻ ŻYCIE W MINUTE"
Pamiętajmy o tym bo najbliższe osoby mogą cierpieć!!!

ALBUM BARRACUDA 4x4
Ostatnio zmieniony przez wojtf23 Nie Lip 13, 2014 18:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bestiar 


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 24
Skąd: Łęka Wielka
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:37   

Nie znam sie na mechanice a w różnych tematach są różne rozwiazania ;) wolę się upewnić niż coś skopać ;) dzięki za każda pomoc bo sam bym nie ogarnął tego :)

Jeszcze jedno pytanie bo ktoś mial tulejki z poliamidu z przerwą w środku a u mnie się łączą. Jak jest lepiej?

Po co pod prasę i inny gwint? I po co ta blacha? :)
Ostatnio zmieniony przez bestiar Nie Lip 13, 2014 18:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtf23 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 236
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:44   

Odnośnie odległości między wahaczami to powinny być takie same jak przy zwrotce.

Tutaj masz linka do bawienia się z zawieszeniem : http://www.racingaspirati...bhx=332&bhy=231

A odnośnie poliamidów to chyba lepiej jak nie ma szpary między nimi i się dotykają. wiadomo jak będzie 1mm czy 0,5mm to nic się nie stanie.
_________________
"LEPIEJ STRACIĆ Z ŻYCIA MINUTĘ NIŻ ŻYCIE W MINUTE"
Pamiętajmy o tym bo najbliższe osoby mogą cierpieć!!!

ALBUM BARRACUDA 4x4
 
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:44   

Jak je złączysz w razie wymiany będzie problem żeby je wyjąć, a tak masz przerwę z 10mm to zawsze możesz jakimś nie za grubym wybijakiem je wybić. Sam się o tym przekonałem jak robiłem pedały a później stwierdziłem że zrobię je inaczej i miałem problem żeby powybijać bez uszkodzenia te tulejki.
I uważaj be jest kilka rodzai tego poliamidu. Są takie twarde że ciężko nawet nożem je skrobać i są takie mięciutkie że jak dobrze naciśniesz to paznokciem zarysujesz, ale który lepszy to nie mam pojęcie.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
bestiar 


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 24
Skąd: Łęka Wielka
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 18:50   

Większość chyba bierze białe ale czy kolor przekłada się na twardość to jeszcze nie sprawdzałem :)
 
 
BĄK 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 700
Skąd: Złota , Kłodawa
Wysłany: Nie Lip 13, 2014 21:54   

bestiar, w innych kolorach s ze smarem
_________________
https://www.youtube.com/c...wyVx2tdXrTagPNw
https://photos.app.goo.gl/s65CCYAVXFs3JRbP6
 
 
bestiar 


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 24
Skąd: Łęka Wielka
Wysłany: Pon Lip 14, 2014 02:27   

BĄK napisał/a:
bestiar, w innych kolorach s ze smarem


Czyli jakie najlepiej wziąść kolego bo nie załapalem za bardzo ;) podeślesz linka do jakiś odpowiednich?
 
 
BĄK 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 700
Skąd: Złota , Kłodawa
Wysłany: Pon Lip 14, 2014 06:31   

http://allegro.pl/walek-p...4401820641.html ja robliem z bialego i wikszosc osob na forum z takiego robi i sprawdza sie to wiec po co szukac innego http://allegro.pl/walek-p...4400814194.html
_________________
https://www.youtube.com/c...wyVx2tdXrTagPNw
https://photos.app.goo.gl/s65CCYAVXFs3JRbP6
 
 
bestiar 


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 24
Skąd: Łęka Wielka
Wysłany: Pon Lip 14, 2014 06:53   

wojtf23 napisał/a:
Jedynie co to muszę je dać pod prasę żeby je wyprostować i zrobić nowy gwint m18.

Mnie tylko zastanawia pod jakim kątem wygiąć blachę pod dolny sworzeń.


A mnie zastanawia po co te wszystkie zabiegi? :p
 
 
wojtf23 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 236
Skąd: Jeleśnia
Wysłany: Pon Lip 14, 2014 08:50   

Gięcie blachy to wiadomo żeby sworzeń miał możliwość pracy.

A co do wyprostowania drążka to chyba normalne bo jak go zamontujesz jak jest wygięty.
_________________
"LEPIEJ STRACIĆ Z ŻYCIA MINUTĘ NIŻ ŻYCIE W MINUTE"
Pamiętajmy o tym bo najbliższe osoby mogą cierpieć!!!

ALBUM BARRACUDA 4x4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15


Partnerzy

MadMax