Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
czym i jak wiercić w metalu wiertłami 10 i większymi
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 637
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Cze 18, 2017 20:36   

jajek, pisałem że ja mam inny. Jak ten nie będzie działać to można poszukać innego.
Od biedy można z jakiegoś elektronarzędzia wyjąć układ regulacji obrotów i ręcznie sterować obrotami.

[ Dodano: Nie Cze 18, 2017 23:25 ]
Można też zamontować na kablu w jakiejś małej obudowie. Wtedy z wiertarki do tej obudowy puścić czterożyłowy przewód. Jedną żyłę fazową puścić do włącznika i "wrócić" się drugą żyłą z włącznika do softstartu i dwie kolejne żyły z softstartu już bezpośrednio do silnika. Ogólnie można to zrobić.....myślę, że warto.
 
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 69
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Pon Sty 29, 2018 12:39   

kurde ale tą stołową też już zoorałem jak pannę w niemieckim gangbangu , trzepie się rozwala ale jeszcze musi pożyć , macie jakiś pomysł z czego zrobić punktak do otworów ? czy kupić jakiś gotowy ? kombinowałem naostrzyć jakieś sruby itp ale wszystko po 2 uderzeniach w stal s235 robi się spłaszczone i tępe ......
 
 
wiesko126 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 400
Skąd: mazury
Wysłany: Pon Sty 29, 2018 17:38   

mm1234 napisał/a:
kurde ale tą stołową też już zoorałem jak pannę w niemieckim gangbangu , trzepie się rozwala ale jeszcze musi pożyć , macie jakiś pomysł z czego zrobić punktak do otworów ? czy kupić jakiś gotowy ? kombinowałem naostrzyć jakieś sruby itp ale wszystko po 2 uderzeniach w stal s235 robi się spłaszczone i tępe ......


ze stali narzędziowej :) np; NC10 ( my stosujemy )

od biedy wystarczy C45 po hartowaniu końcówki :D
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 637
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pon Sty 29, 2018 20:21   

Ze starych gwintowników można zrobić.
 
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pon Sty 29, 2018 21:19   

Z starych zaworów są spoko tylko nie możesz za bardzo zeszlifować końcówki, żeby nie usunąć warstwy utwardzonej :)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
c64club 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 63
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Sty 29, 2018 23:03   

Gwintownik maszynowy długi, zaostrzyć i spokój.
Softstart musi być za wyłącznikiem. u mnie wylądował we wszystkich narzędziach, na kablu zasilającym, pół metra od narzędzia. Zmieściłem taki tylko w pilarce, w pozostałych kable wymienione na czteroprzewodowe odcinki kabli, za tym softstart i normalny dwużyłowy kabel. Do wiercenia dużych otworów mam 350W Celmę dwubiegową z nasadką kątową zmniejszającą obroty o połowę. czyli razem 700 obrotów.
_________________
Potrzebujesz w życiu jedynie dwóch rzeczy – WD-40 i „trytytek”. Jeśli coś się nie rusza, a powinno, użyj WD-40. Jeśli coś się rusza, a nie powinno, użyj „trytytki”
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 69
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Czw Lut 08, 2018 20:45   

dzięki za porady spróbuje najpierw jak radzi herobrine bo potykam się wiecznie o jakąś głowicę od uno :D

wiertła do metalu festa i forum to syf czy dobre :D ?
 
 
misiu 
Wirtuoz spawarki


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 744
Skąd: Skulsk
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Pon Lut 26, 2018 15:46   

festa to dobre wiertła :)
co panowie mi poradzą gdy wierce takimi średnicami?
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 637
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pon Lut 26, 2018 16:24   

Najlepiej wkrętarką :P tylko na pierwszym biegu :)
 
 
 
xel20
inż


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Sro Paź 10, 2018 21:04   

Trochę przedawniony temat ale wtrące swoje 3 grosze. Do większych otworów w cienkim materiale do ok 5mm grubości polecam wiertło stożkowe i zakretarke udarowa. Jak raz spróbujesz impacta to stanie się Twoim podstawowym narzędziem ;) .

https://youtu.be/Je_sve01xlU

Na filmiku jest płaskownik Aku ale podobne efekty są przy stali ;) . Wiertła to zestaw z AliExpress za 40zl a robi piękna robotę. Moja zakretarka w ceowniku że ścianką 6mm stanęła definitywnie przy otworze o średnicy 22mm. Biorąc pod uwagę to :P iż otwór robi się prawie bez wysiłku to jest genialne urządzenie ;)

Pozdrawiam
 
 
 
misiu 
Wirtuoz spawarki


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 744
Skąd: Skulsk
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Nie Paź 21, 2018 09:15   

Dokładnie, popieram przedmówce. Sam posiadam zakrętarke dewalt z momentem 205nm i gdy kupowałem to nawet Milwaukee nie miało mocniejszego momentu. Przy odrobinie wysiłku da radę odkręcić koło w samochodzie. Na wiertła stopniowe z chin i allegro trzeba uważać bo czasami chinole sprzedają wiertła używane które mają zatarte srednice bliskie początku, ale nie widać tego od razu bo wiertła są zamalowane na złoto, że niby tlenek tytanu...
Ale tak ogólnie to polecam dewalta i wiertła stopniowe
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 637
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Paź 21, 2018 13:28   

A możesz polecić jakąś dobrą przejściówkę z sześciokątu na kwadrat 1/2 cala?
Ja już mam którąś z kolei bo wcześniejsze się ukręcały. Trochę żałuje że nie kupiłem klucza udarowego.
 
 
 
michalgosc 


Wiek: 38
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 34
Skąd: Zamość
Wysłany: Nie Paź 21, 2018 14:50   

Ja polecam te bity z przewężeniem np. De walt są dedykowane do wkrętarek impaktowych. One po chartowaniu poddawane są jeszcze jakiemuś procesowi bodajże odpuszczenie ale glowy nie daje i dzięki temu są jakby elastyczne nie pękają jak te chartowane. Do tego wkrętarkę impaktową parkside bez problemu wkręcam takim zestawem wkręty 6×200 w stare jodłowe krokwie.
_________________
https://photos.app.goo.gl/aI5P2CZCnou7Gbqp2
 
 
misiu 
Wirtuoz spawarki


Pomógł: 4 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 744
Skąd: Skulsk
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Czw Paź 25, 2018 18:31   

Ja używam redukcji z hex na 1/2" marki Milwaukee. Chyba 20zl za alledrogo
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 637
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Czw Paź 25, 2018 21:05   

Mi niedawno druga strzeliła właśnie milwaukee, teraz mam makity.
michalgosc, chodziło mi o przejście z sześciokątu 1/4 na kwadrat 1/2 cala a nie bity.
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15


Partnerzy

MadMax