Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś nie tak
Autor Wiadomość
malarki
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lip 11, 2009 22:13   Coś nie tak

Witam. Podłaczyłem ładowanie (mam alternator i silnik od maluszka). B+ podpiałem pod rozrusznik pod ten gruby kabel do aku. D+ do kontrolki tzn. Jeden kabel do kontrolki wziołem z akumulatora + przez stacyjke a drugi z D+. I problem jest taki: Otoz na małych obrotach kontrolka świeci a na duzych lekko przygasa ale nia gaśnie całkiem. Co to może byc ???????? Błagam pomozcie!!!
 
 
Mr_Piona 
SKRZYNIOGNIOT



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 502
Skąd: Zgorzelec
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Sob Lip 11, 2009 23:17   

A jaką żarówkę masz na kontrolce ja dałem 5w tak dla pewności a ma być minimum 3w jak się nie mylę

Potem to tylko szczotki i regulator
 
 
 
malarki
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lip 12, 2009 09:32   

Żarowke mam od postojowki do malucha
 
 
krolik144 
krolik144


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 172
Skąd: Sławków
Wysłany: Nie Lip 12, 2009 14:26   

Jeżeli masz zaróweczke dobra (nie wiem, ja miałem oryginalną) to zacznij od wykręcenia szczotek i zobaczy czy są całe i dobre. Następnie sprawdź pod ta plastikową osłoną czy kabelki od stojanu są przylutowane (mi lubił się jeden urywać). Jak to nie będzie nic z tych rzeczy to wydaje mi się że diody prostownicze poszły.
 
 
 
malarki
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lip 12, 2009 21:16   

A czy podłaczenie kontrolki jest dobre tak jak opisałem powyzej??? I czy mogło sie cos stac przez to ze kilka razy odpalałem silnik bez podłaczonego D+ i B+???
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 00:09   

alternator potrzebuje prąd na pobudzenie , podpiecie kontrolki prawidłowe ,

jezeli zrobiles jak piszesz to uszkodziłeś alternator a dokładnie diody prostownicze ,



pierwsze co powinieneś sprawdzić to prąd ładowania na biegu jałowym a takze na wyższych obrotach
 
 
 
malarki
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 07:13   

Wyjałem szczotki. Jedna jest wyzsza a druga niższa. Ta niższa ma ukruszona końcówke. Czy to moze byc przyczyna??? A co do ładowanie: wolne obroty 5,20 V duze obroty 7,20V prad na wzbudzenie 2,70V
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 17:16   

na wolnych powinieneś miec około 13V na wyzszych 14V , zmień diody
 
 
 
Malfred



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 37
Skąd: Przybówka
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 22:12   

napiecie wzbudzenia powinno byc 12V a prawidłowy prad ładowania na wolnych to ok. 14.2V nie mniej jak 13.8V
 
 
 
malenka


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 36
Skąd: skierniewice
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 22:15   

witam też stawiam na to że poleciały diody wymień je albo na szrocie załatw drugi alternator

podstawowa zasada jeśli nie podpięte wszystkie kabelki lub jest gdzieś przebicie nie podłączamy prąda bo zawsze coś poleci nie ma rady ( dwa razy pomyśl raz sprawdz i dopiero załącz )
 
 
 
malarki
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 22:18   

zauważyłem jeszcze jedna rzecz: Gdy kontrolka podpieta to na wzbudzenie idzie 2,70V ale gdy spiałem styki* przy kontrolce to na wzbudzenie idzie 12V. czyli jaka dac kontrolke???

* te styki spiałem na zgaszonym silniku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax