Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 16:30 Zmiana ruchu posuwisto-zwrotnego w posuwisty
Mam taki problem jak zamienić ruch taki jak na obrazku
na ruch tak jakby w jedna strone zeby z kazdym ruchem lewarka biegow wystepował ruch w jednym kierunku chce zrobic pompke do sprzegła zeby mi sie automatrycznie sprzeglo wciskalo przy zmianie biegu jak to rozwiazac? proszę o pomoc i jakieś wskazówki
Nie bawiłbym się z pompką sprzęgłową. Zwyczajnie na lince zrobić. Jak widać musi ona mieć dorobione rozdwojenie i przede wszystkim aby zakończenie pancerza nie było za blisko lewarka bo nie dość że będzie się on mocno odzierał od linki to będzie topornie szedł.
Linek od zmian biegów nie narysowałem bo każdy robi po swojemu. Jednak linkę sprzęgła trzeba wyregulować jednocześnie z linką od biegów tak, aby wysprzęglało zanim zmieni się bieg bo inaczej zgrzyt...
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 17:31
no pomysł dobry tylko ze w moim silniku jest sprzegło hydrauliczne i musze miec pompke.A tak to jest to do zrobienia:) dzieki może jeszcze jakies inne rozwiazania?
Aha i jeszcze jedno od czego mozna wziąść pompke przelotową zeby ją w układ włączyc?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 18:19
Cały ten mechanizm można by wręcz rozwinąć do postaci tip tronic znanego z audi, czy wręcz nawet półautomatu, pomysł jest dość ciekawy tylko czy wykonanie tego i poziom skomplikowania nie będzie przeszkadzał w użytkowaniu
Tu już mamy skrzynię sekwencyjną, ale zabawa z łopatkami przy kierownicy wymaga serwomechanizmów, elektrozaworów, dodatkowej pompy i kupy elektroniki. Chyba że ktoś zrobi to na linki ale musiałby być układ kierowniczy o niewielkich przełożeniach a najlepiej gokardziany bo linki nie lubią owijań w szpulę dookoła kolumny kierowniczej.
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 22:49
O własnie o takie coś mi chodziło Teraz tylko kwestia zrobienia prototypu i przetestoowania tego dzieki za pomoc:D!! Robie cos takiego, bo juz mam siłownik pneumatyczny do zmiany przelorzen przy swoim, tylko wymaga on wlasnie załaczania sprzegła (doswiadczenie z dzisiejszych testów). Bez sprzegła biegi nie wchodzą tak jak to reka sie zrobi, brak wyczucia obrotów i momentu szarpniecia za drązek. postaram się coś wymodzic w warsztacie w najblizszych dniach i wysle fotki jak mi to idzie jeszcze raz dzieki. Jak ktoś będzie mial jeszcze inny pomysł to prosze dodawac bedę sledził i obmyslał.
Przemyślałem również zasade działania całego mojego mechanimu i uznałem że trzeba będzie to trochę zmodyfikowac na moje potrzeby, tu jest moja wizja tego mechanizmu
Do rurek włorzę sprężynki na tyle mocne żeby wcisnąć tłoczek w pompce, lecz na tyle słabe żeby móc wbić bieg uginając je. Na szczęscie do zmiany przełożenia nie jest wymagane całkowite wyciśnięcie sprzęgła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum