Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piranha na silniku yamahy
Autor Wiadomość
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 18:18   Piranha na silniku yamahy

Witam wszystkich forumowiczów. Na początek musze stwierdzic że jest to swietna stronka, o sporcie, który dopiero wkracza do polski. Dzieki niej można rozwikłac wiele problemów związanych z budową buggy. Ja planuje budowe Piranhy z silnikiem od motocykla Yamaha XS850, jest to trzycylindrowa jednostka o mocy ok 80 KM napedzana na wał kardana. Tu własnie mam problem nie wiem do konca jak rozwiązac problem z przeniesieniem napedu, interesuje mnie napęd zeszperowany.... Choc nie koniecznie. Posiadam silknik z wałem i przekładnia napedzajaca tylne kolo motocykla. Może macie jakieś pomysły, plany lub informacje jak wykonac taki napęd.... rozumiem że bieg wsteczny mi odpada. dziekuje za info i porady... Pozdrawiam wszystkich szayomaniaków.
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 19:51   

hmm dopakowac do tego tylni most od melexa i jazda:)
 
 
 
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:15   

Witaj, myslisz ze most od melexa wystarczy?? czy nie jest aby za słaby?? swoja droga to ciekawy pomysł, tylko czy wydoli takie obroty i moc.
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:54   

Most jak już coś to tylko i wyłącznie samochodowy, zależny jeszcze jaki stosunek przekładni...
 
 
 
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 21:13   

Melex odpada bo ma sztywny most :( a mi zależy na dużym skoku zawieszenia, oczywiście niezalezne wachacze. Myslałem raczej nad mostem z opla omegi B tylko jak dobrac przełozenie :( a moze by wykorzystac przekladnie z tego samego motocykla i polaczyc ja w jakis sposob z polosiami, nawet bez dyfra... co o tym myslicie?
 
 
PiqEn 
Dawniej Piken97zmc


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 162
Skąd: Feliksówka
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 21:46   

jak chcesz niezależny to sierra ma taki zobacz sobie u pulsarus-a w temacie diesel power tam są foty :)
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 21:55   

Potwierdzam, mosty z sierry to bardzo dobry wybór, są dość tanie, wytrzymałe i jest szansa na 40 cm skoku na sierowych przegubach.
 
 
 
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 22:07   

przemysle to bo to bedzie chyba najlepszy pomysl. mam nadzieje ze nie jest zbyt duzy.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 24, 2009 22:46   

sam most waży jakieś 20 kg
 
 
 
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 22:54   

powiedzcie mi jeszcze jak z przelozeniem takiego mostu?? ma to zasadniczy wplyw czy 1.6 benzynka czy wiekszy 2.0 albo dieslowski? i jeszcze jedno jakie ma obroty patrzac od walu prawe czy lewe?
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pon Maj 25, 2009 09:14   

takze popieram . dyfer sierry jest lekki i niewielkich gabarytów , przełozenia są rózne , zaleznie od wersji ,

patrzac od wału obroty w prawo jak w kazdym tego typu samochodzie







ps. jakby co to mam takie dyfry :)
 
 
 
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 21:22   

faktycznie dyfer od scierki był by dobrym pomysłem, ale dzś sprawdzilem obroty silnika od yamahy i niestety wal wychodzący z silnika obraca sie w lewo, wiec jest mały problem... można by obrucic most o 180 stopni, ale chyba by trzeba było zaślepic otwor odpowietrzajacy.. chym, sam juz nie wiem. co o tym myslicie?
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Wto Maj 26, 2009 09:36   

a co za problem odwrócić dyfer ? ogryginalne odpowietrzenie zaslepiasz i z góry robisz nowe , pulsarus w swoim projekcie 4x4 jeden z dyfrów musi takze obrócić
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Maj 26, 2009 16:51   

Nie bee musiał dyfra obracać :D , przymierzałem na "sucho" dwa dyfry i ustawiając kołnierzami naprzeciw siebie i kręcąc obydwoma w ta samą stronę to jeden na półosiach kręcą się w tą samą stronę
 
 
 
rucio29
[Usunięty]

Wysłany: Wto Maj 26, 2009 18:22   

ja jednak bede musial obrucic dyfer, chyba ze pokombinuje cos z tym z motocykla, oto jego rysunek poglądowy http://odsiebie.com/pokaz/3047805---4b78.html

http://odsiebie.com/pokaz/3094235---e8b8.html

http://odsiebie.com/pokaz/3094240---9a1f.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax