a po co to skracać ? z czego masz zawieszenie , układ kierowniczy jest jednym z najwazniejszych układów w samopchodzie ! lepiej przerób zawieszenie nizeli masz przerabiac listwe
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
Wysłany: Czw Sty 22, 2009 23:11
w planach mam budowe piranhy i przod jest waski i w wiekszosci takich projektow widzialem ze maglownica jest skrocona nawet o 20cm . estetyka czy cos to zmienia?
jezeli ty ją przewtniesz i pospawasz to nigdy nie bedzie tak wytrzymałe jak orginał , jak wiesz , przy duzych skokach ,skretach , listwa jest bardzo przesilona , jezeli bedzie słaby punkt roleci sie na połowe a ty sie zatrzymasz na drzewie
juz lepiej poskracaj drązki kierownicze wówczas całkowita szerokośc zmniejszy sie
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
Wysłany: Czw Sty 22, 2009 23:38
_JF_ ma w swoim projekcie skrocona i wlasnie mnie to zastanawialo dlacego. ogolnie sistwa jest bardzo mocna a by ja skrocic to raczej tokarz musial by zrobic nowy gwint itd ale czy pozniej jak zamontuje normalnie to przy skoku kola wahacz nie bedzie o nia uderzal? przod raczej bedzie na amortyzatorach z golfa lub polo
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 07:09
Tom oś co chodzi na boki jakoś sie na nagwintować, chociażby gwintownicą do rurek, ja jednak nie mogłem odkrecic tego czopka wiec ociaołem kawałek osi z tym gwintem, skrucilem na porządaną wartoś i działa... a jesli chodzi na jaka długosc to tak by na osi zostawi tylko ząbki... jak masz rozłożaną obudowe to bedziesz wiedział o co chodzi
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 21:01
gwintownica do rurek nic tam nie poradzisz bo jest bardzo cienki gwint a do tego to nie jest jakis zwykly prent, listwa jest utwardzana a w srodko jest maly otworek gdzie mieszczona jest sprezynka. tego "czopka" nie mogles odkrecic bo ma miejsce jak na klin i w tym miejscu jest zaklepane tak jak ze srubami w piascie, trzeba podwazyc wkrecic w imadlo i z drugiej strony krecic kluczem i napewno pojdzie. _JF_ i jak odcieles ten kawalek to pozniej normalnie go dospawales? nic nie peklo? a przed montazem maglownicy przymierzales orginal? podejdzie bez problemu? czy bedzie sie zaczepiala o wahacze?
narazie niec nie nie popsuło, odrazu polecam przed spawaniem odkrecic czopki i wyjąc te prety, z kuleczkami na końcach i wyczyścic od smaru, jak spawałem, był ten smar i wszystko parowa lo mi na głowe.. koszmar :(:( elementy plastikowe w prowadnicy tez w miare możliwości wyjąc, bo sie mogą stopi i beda luzy
zawadzenie wachaczy bedzie, jak bedzie za nisko zainstalowana listwa, zależy jakie wachacze, i wogóle, powiem szczerze, że ośsie dobrze spawa, mimo ze to twardy metal, to samo z obudową
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 01:54
Masz na myśli oś?? jeśli tak to okręcasz ten czopek od strony wystającego wieloklinu jak zdejmiesz to ciegniesz z drugiej strony, i ci sie wysunie cała oś z obudowy, potem spawasz na płaszczyźnie.. nie bedzie ocierac ponieważ obudowa nie styka do osi tylko sa odstępy na końcach sa takie plastikowe tulejki po którym ślizga sie oś sa na końcach obudowy, i one centrująoś, bynajmniej tak jest w mojej listwie, od ticko
Vob [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 28, 2009 20:49
a nie latwiej wsadzic od Cinque ?? dosc waska i bez przerobek. Ja wsadzilem taka i zadowolony jestem z efektu wizualnego.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Sty 29, 2009 00:50
Na oryginalną piranhe a dokładnie na jej dziób, nie wejdzie od ciniasa, listwa powinna miec max 20 cm szerokości a od cieniasa wacha sie miedzy 35-40cm, z tego co pamiętam, Vob ma szersze szerszy dzob i mocowanie też, wiec mozna sobie pozowlic, ale spróbowac nie zaszkodzi
Vob [Usunięty]
Wysłany: Czw Sty 29, 2009 21:57
na szrocie za przekladnie dalem 30 pln wiec takie lepsze zagramaniczne piwko. No i Jarek ma racje ma ok 35 cm ale te gumy harmonijki jak dla mnie to nawet jako bajer a nie niechciany element wygladu. Btw. po ogladnieciu jednego z filmikow jak komus niby z powodu dosc lekko pospawanej ramy cos wyskoczylo i wywalil w slup, dzisiaj dospawalem sobie z blachy 5-ki wsporniki do mocowania przekladni strzezonego ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum