Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wasze błędy w konstrukcji buggy 'ego
Autor Wiadomość
maticx


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: okolice lublina
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 00:00   Wasze błędy w konstrukcji buggy 'ego

Jak w temacie, jakie popełniliście błędy w konstrukcji. Takie wskazówki mogą moim zdaniem bardziej pomoc niż dokładne plany.



w końcu mamy się niby uczyć na błędach swoich i cudzych (ale jak na tylko swoich to świat by stał w miejscu).
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 00:19   

dobre pytanie . sadze ze niewielu konstruktorów chce sie przyznac do popełnionych bledów w swoich konstrukcjach .



jezeli robisz na maluszku to zwróc uwage na ustawienie kątów w przednim zawieszeniu , równe ustawienie wachaczy tylnych , przekątne , mocowanie silnika zrób solidne bo lubi sie urwać , równo ustaw skrzynie z silnikiem zeby półosie byly równo ,
 
 
 
mlody975



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 87
Skąd: myszków
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 10:13   

tak jak wyzej bardzo pomocne wskazówki, ja duzo musialem przerabiac przedni zawisas zeby kola byly prosto, jak robisz dwu osobowego to pamietaj o zostawieniu zapasu miejsca w kabinie u mnie jest bardzo ciasno i pedały mam za bardzo wysuniete do przodu :) Ale jak ktos jest wysoki to siega spokojnie

najpierw pomysl nad czyms 10 razy dopiero pozniej spawaj :P
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 10:17   

Moje takie dość karygodne błędy jakie popełniłem to odległość gniazd sprężyn na ramie do poziomu wahaczy co zaowocowało tym że cały pojazd za nisko opadł po złożeniu, musiałem dać dłuższe sprężyny i jeszcze wkładki gumowe by zaczęło pracować jak należy. Druga rzecz to miejsce między dwoma łapami które trzymają wahacze bliżej środka pojazdu a mianowicie wypuściłem je za długie a tym samym po wstawieniu skrzyni miała ona za dużo miejsca u góry do ramy. Zaowocowało to tym że poduszki skrzyni szybko kończyły swój żywot i skrzynia latała w tym kanale podnosząc się czasami o 10 cm w góre i obijając się o ramę. Wspawałem tam dodatkową poprzeczkę i przykręciłem dwie poduszki od skrzyni i teraz skrzyni siedzi ciasno w swoim kanale i poduszki o dziwo bardzo małe zużycie wykazują.



No i najważniejsze najlepiej robić powoli i solidnie, dużo mierzyć, trzymać sie zachowanych kątów by rama wyszła solidna, prosta i estetyczna zarazem.
 
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 12:48   

Zepsułem tył, mimo że jest ok mógłby być ładniejszy a i nawet by się zmieściły mcphersony z osobówek, teraz nie wiem czy z tico zapakuje, musiałem dać rowerowe. Kompletnie nie myślałem o podwójnych wahaczach i z dorabianiem kombinowałem. Zawieszenie silnika mimo że po mojemu miało tendencje do telepania przy ostrym ruszaniu i na dziurach, problem został rozwiązany, zamiast sprężyn jest kupa gum.



Podwyższałem prześwit o 5cm bo 10cm równało kretowiny, a zależy mi na prowadzeniu.



Może z pozycją kierownicy jest nie tak 100% wygodnie podczas jazdy w spokojnej trasie, ale zaś przy ostrej jeździe rewelacja bo ręce o nic nie obijają przy maglowaniu. Także wyszło mi jak chciałem i przy wsiadaniu nie przeszkadza.
 
 
Natanoj 



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 34
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 13:06   

To ja mam taką propozycję, żeby od razu do tekstu zdjęcia zamieszczać, lepiej chyba coś widzieć niż tylko o czymś przeczytać, albo chociaż link do tematu gdzie dany element jest szerzej opisany.



Jako przykład znalazłem zdjęcie opisanej przez Pulsarusa poprzeczki trzymającej skrzynie:





Z tematu: http://www.szayowoz.fora....luszku,577.html



Jak można przeczytać w temacie nie tylko Pulsarus tak rozwiązał ten problem, i u wszystkich takie rozwiązanie się sprawdza.



Mi na przykład znacznie lepiej przemawia to do wyobraźni niż sam opis i po zobaczeniu zdjęcia byłbym bardziej chętny takie rozwiązanie powielić, a chyba właśnie o to chodzi w tym temacie. Mam nadzieję że Pulsarus nie nie zdenerwuje sie, albo co gorsza oskarży o łamanie praw autorskich, ale akurat ten przykład dość dobrze zapadł mi w pamięć ;) .
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 13:49   

Dzięki Natanoj, przy pisaniu tekstu myślałem właśnie o fotce ale jakoś bez tego poszło, jestem jak najbardziej za ;) .



Przypomniało mi się jeszcze że przy stosowaniu kardanów - czy to w układzie kierowniczym czy przy drążku zmiany biegów trzeba pamietać o maksymalnym kącie pod jakim mogą pracować, kolumnę kierownicza z 4 razy pasowałem zanim działała dość dobrze. a mam drążki kierownicze pod dość dużym kątem



 
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 14:29   

Ja sie przyznam zapomiałem o jedenej zeczy mianowicie o wstawieniu dystansu miedzy sprezyna a rama i jak zlozylem to amortyzator dobijal do konca,

http://img261.imageshack....p1030392xm2.jpg

ale wybrnolem z tego dajac pomiedzy rame a sprezyne gume ta usztywniajaca od malucha... ale tu kolega w innym poscie popdsynol pomysl zamontowania sprezyn z poldasa:P
 
 
 
mlody975



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 87
Skąd: myszków
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 16:36   

no tak ja wstawilem większe sprezyny ale tez uzylem tych gum usztywniających jako dystansów bo jest wyzej a pozatym zawsze lepiej jak miedzy dwoma metalowymi czesciami jest cos w rodzaju podkladki z gumy :D: D:D bo wtedy tłumi ewentualne stukanie lub pukanie :P



nie mam zdjecia ale zrobilem taki rysuneczek w paincie moze komus sie przyda:

http://www.fotosik.pl/pok...5c6e06db83.html
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Sro Gru 31, 2008 16:50   

jak chyba wiekszosc problem ze springami na orginalnych za nisko siedzi ;] dlatego niestye musze byc dluzsze :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax