Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
6 kołowa mini ciężarówka
Autor Wiadomość
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Pią Gru 05, 2008 23:27   6 kołowa mini ciężarówka

Co tu dużo pisać.

Postanowiłem zrobić na wakacje buggy. Lecz nie będę miał czasu robić później planów wiec postanowiłem mniej więcej zrobić je teraz.

Chcę mieć 6 kołowe buggy ze wspomaganiem i napędem na 4 koła. Silnik jaki zamierzam wsadzić to Andoria 4CT90. Ma to być raczej mała ciężarówka niż buggy. Do jeżdżenia po terenie przydały by się blokady mechanizmów różnicowych i reduktor który ma służyć tez jako rozdzielenie napędu na 2 osie. Wszędzie niezależne zawieszenie na podwójnych wahaczach ( z przodu na poprzecznych a z tylu na równoległych do ramy ).

Jak to zwykle bywa jest parę problemów takich jak :

1. Z czego wziąć mechanizmy z blokada

2. Z czego wziąć półośki napędowe

3. Z czego wziąć piasty, tarcze z zaciskami i amorkami

Moim zdaniem największy problem jest z dopasowaniem półosiek. Te co są w samochodach to się za mało rozciągają.

Mogli byście doradzić co nieco ?

Od razu mowie ze to będzie projekt na kilka lat i nie będę się z tym spieszył.
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 10:45   

Najlepsze w tym wszystkim jest to ze nie masz kasy 8)



No to tak kupujemy podwozie z tatry z napedem juz na 6 kół wsadzamy mocniejszy silnik z jakies mana zeby miał z 450KM koszty oczywiscie nie sa małe bo z 50tys trzeba bedzie wydac



Ps. Bones masz czelnosc pytac o takie głupoty przeciez ty żarówki w jawie nie umiesz zmienic :)

Po co ci az napend na 6kół ?????????? niezdziwił byym sie jakbys chciał na 4 ale na 6 lekka przesada!!!!!!!!!



http://www.demonos.vipser...55/topic,4431.0



http://www.demonos.vipser...7.msg51644/#new



http://www.demonos.vipser...3.msg51642/#new
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 11:06   

rozmiem ze chcesz naped na 2 tylne osie a przód tylko skrętny ?

mechanizmy i mosty musisz miec napewno z terenówki i to dosc sporej ,

przegóby najlepiej wałki kordana ,



coś mi sie ten pomysł nie podoba ;/
 
 
 
Kluczownik 



Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 187
Skąd: Czarna B-cka
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 12:03   

ja bym kupił kama3 'a V8 w dieselku wszędzie wjedzie i ma wszystko co jemu potrzebne ;]





piotrek350 no to pojechałeś kolesia hihihi :D
 
 
 
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 12:25   

Piotrek kto powiedział ze nie umiem w Jawie żarówki zmienić ? To ze tak na forum się dzieje to nie moja zasługa, ja tylko poprosiłem o parę podpowiedzi.

Gdzie napisałem ze chcę napęd na 6 kol ? Widocznie ktoś tu czytać nie umie.

Na innym forum tez powiedzieli ze lepiej byłoby zastosować mosty lecz z tym tez jest problem. Reduktor chciałem dać pomiędzy osie żeby tez rozdzielał napęd lecz jak będą mosty to gdzie ja tam wlezie reduktor i kardany ?
 
 
Szuler17 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 372
Skąd: Wyszków
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 12:34   

Zobacz starego Mercedesa Unimoga, ściągasz z niego pakę i masz pojazd terenowy że hoho :D
 
 
 
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 14:07   

Ja chce zbudować coś od podstaw. Spędzać milo czas przy budowie itp.

Co to za frajda kupić coś.
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 14:51   

BoNes0 napisał:
Ja chce zbudować coś od podstaw. Spędzać milo czas przy budowie itp.




to zacznij od czegos prostrzego ;) jak nie masz doswiadczenia to nic nie zrobisz na gadaniu sie skonczy ;]
 
 
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 15:04   

Jakoś nie podobają mi się takie małe buggy. W szkole na kółku mechanicznym mamy takiego buggy z silnikiem malucha, jeździłem i naprawiałem go wielokrotnie lecz jakoś nie przypadł mi do gustu.

Przeczytałem już sporo tematów na forum i zaciekawiło mnie przeniesienie napędu przez łańcuch. Jak na mój projekt miało byto sens ( z tyłu wzdłużne wahacze) i nie miał bym problemów z półośkami. Tylko skąd wziąć na tyle mocny łańcuch ?



Niestety nie mogę dać "fotki poglądowej" bo za mało czasu jestem zarejestrowany na tym forum, dopiero jutro dam.
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 16:28   

bones napisz w jakich pieniadzach chcesz to zrobic, bedzie łatwiej doradzic ci jakich czesci uzyc
 
 
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 17:08   

Mam zamiar to robić przez 2-3 lata wiec cena jest w okolicach 5tys zl ale nie od razu tylko z czasem. To wszystko zależy tez czy wujek sprzeda w tym sezonie kombajn czy nie. Jeśli tak to pieniędzy dożo nie będzie.
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 17:19   

no to wszystko jasne jak ty chcesz to budowac jak same mosty z blokadami z jakiejś ternówki bedą kosztowały 1500zl jeden do tego silnik 1000zl+doprowadzenie go do stnu uzywalnosci 500zl rama tez musi byc solidna wiec minimum 1000zl trzeba bedzie wydac na nia i dotego dochodzi fakt ze nie masz spawarki (i tak jakbys ja miał to nie umiesz spawac) wiec latał bys z tym jak głupi tam i z powrotem zeby ktos to pospawał
 
 
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 17:49   

Na wakacje planuje zrobić ramę i wsadzić silnik ze skrzynia i reduktorem.

Rama będzie spawana w Białymstoku przez fachowców. Cały buggy będzie robiony w Białym po czym zostanie przewieziony na lawecie na wieś.

Koszt rur to będzie jakieś 1000zl razem ze spawaniem < znajomi wiec nie muszę płacić za robociznę. Silnik ten co jest na złomie kosztuje 2000 razem ze skrzynia i osprzętem ale stan jest ok bo koleś go odpalił i nic nie stuka i nie puka. Ma nastukane 230tys km i rozbita cala dupę.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 18:12   

Mialem silnik Andoria 6 cylindrowy z Autosana H9 i sprzedalem za 1800 zł skrzynie mam nadal , a ty chcesz za 2000 kupowac silnik ;]
 
 
 
BoNes0
[Usunięty]

Wysłany: Sob Gru 06, 2008 18:48   

Jeśli się nie mylę to ten 6 cylindrowy to sw400 czyli ten sam co siedzi w kombajnach, autosanach i jelczach. on ma tyle zastosowań dlatego go drogo sprzedałeś. A to jest naprawdę mocny sprzęt, w kombajnie chodzi od nowości i ani jeden awarii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax