Czyli temat zamknięty czekamy do wakaji, aż koleżka rame zmajstruje
ale gwarantuje że rozejdzie sie to po kosciach nie powstanie takie cus zobaczycie za tydzien odwali mu znowu cos i bedzie chciał zrobic hulajnoge z napedem na 4koła z hybrydowym silnikiem :mrgreen:
BoNes0 [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 19:21
Słonia to może nie, ale drzewo z lasu czy jakaś przyczepkę ciągnąc musi.
Znalazłem na necie takie cuś (nie mogę dać narazie linka) firma sprzedaje wielokliny (rurki i tulejki) rozciął bym półośkę na pół i wspawał bym takie coś. i problem bym miał z głowy.
Teraz tylko potrzebuje paru informacji
1. jaki samochód ma blokadę mostu
2. czy da się poobcinać te "rury" mostu tak żeby został sam mechanizm w obudowie ?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 19:22
Po pierwsze jak chcesz dawać silnik od jelcza to on ci te mosty z terenówki powygina przy pierwszej lepszej okazji.
Przemyśl wszystko jeszcze raz od nowa i na spokojnie. Po pierwsze jaki to ma być duży pojazd bo jak wielkości ciężarówki (sugeruje sie tym silnikiem od jelcza) to rama nie może być też z rurek bo je powygina, Tu musza być dwie konkretne szyny na podłużnice i dopiero na to jakaś klatka z solidnym pałąkiem żeby w razie czego cię to nie przygniotło.
Teraz zakładając że masz silnik i skrzynię musisz mieć reduktor (os stara powinien być ok) i mosty też co najmniej od stara.
Nie wiem może źle myślę jak tak to mnie popraw.
Może lepiej takie coś ? Jak dobrze będziesz kombinował w 5-6 tysiącach sie zmieścisz tylko dobrze musisz z oponami zakombinować bo takie boggery jak na zdjęciu ponad tysiaka jedna kosztuje.
Unimog fajna sprawa ale za ruine trzeba z 8 tysiaków dać i drugie tyle żeby jeździł
Może nazbierać i kupić Stara 660, rozebrać do gołej ramy i kombinować z zawieszeniem i klatką.
Trochę mi się wydaje że za wysoko mierzysz. Dobra już wiem jaki to silnik, czyli coś bardziej wielkości lublina
Czyli może mosty od poloneza do tego tylko zakładając że ma mieć 3 osie z tego 2 napędowe ale które to napędowe ? Bo jak sam tył to reduktor tylko do redukcji biegu a nie odłączania jednej osi bo po co ? Chyba że jedna tylna i przednia pędne to reduktor może jeszcze dołączać przedni napęd.
Napisz więcej bo jak na razie to takie za przeproszeniem "sranie w banie"
bez urazy oczywiście
UPDATE
Mercedes G klasa ma blokady mostów, land rovery też maja blokady, Można w każdym sztywnym moście przerobić gruchę i dać przeguby ale musisz się liczyć ze znacznym osłabieniem takiego mechanizmy, szczególnie jak chcesz coś ciężkiego ciągać,
Choinkę na święta to i za maluchem można przyciągnąć. Od pni drzew używamy Ursusa C-330, który ma napęd tylko na tylną oś i mimo blokady dyfra której nie używamy potrafi wiele. Co z tego że nawet zrobisz 4 osiowca a masy własnej nie będzie to mieć i wszystkie koła będą buksować.
A poza tym 1000zł za ramę i spawanie to się przeliczyłeś. Ta robota pochłania czasu a spawanie kosztuje (elektrody, prąd) plus czas pracy spawaczy (30zł/h - TAK! 3 dychy za godzinę jak nie mniej bo jest drożej!).
Półośki - mimo że mam spawane nie ukręciłem bo pojazda mam tak lekkiego że po orance nie da się jechać wogóle (mimo że prześwit 15cm jeszcze wystarcza). Jak dojdą do tego opony jodełki i rwanie drzewa liną masz zmieloną półośkę. Moje prowizoryczne półosie zanim właściwych nie zrobiłem ukręcałem 5 razy a nie było żadnych ruszań typu guma tylko jazda z prędkością komarka a koła były 12 '.
Lepiej nie bierz się za budowę tego pojazdu księżycowego, widzę że masz nikłą wiedzę o motoryzacji skoro zadajesz takie proste pytania typu mosty z blokadą albo jak zrobić napęd, o półosiach, które można bardzo łatwo zmielić jeśli już coś było modyfikowane.
Kup se Opla Fronterę, 4x4, za 10 kafli można dostać i po problemie. Możesz bez problemu po drogach publicznych też śmigać i policmajstry się niczego nie uczepią (jeśli masz prawko kat. B, dowód rejestracyjny pojazdu, ważny przegląd, OC - uświadamiam żebyś potem mnie nie targał po sądach że mówiłem to i to a się okaże że zakosisz komuś wózek i będziesz mnie winił).
Wiec tak. Jednostka będzie silnik Andoria 4ct90 czyli silnik z lublina II 2,4l z turbo. Reduktor ma za zadanie rozdzielać napęd na 2 tylne osie i też za dodatkową skrzynie biegów. Reduktor może być z byle czego tylko żeby miał przełożenia. Pojazd ma wykręcać gdzieś 75km/h ( silnik pojedzie więcej ale jak maja być spawane półosie to lepiej nie próbować ).
Wymiary silnika mam - silnik będzie czekać na złomie do wakacji. Teraz muszę wymyślić jak do "skróconego mostu" zaaplikować półosie. Jak będę mógł jutro wysyłać to pokażę rysunki poglądowe.
dokladnie polecalbym wlasnie tak jak sam chce zrobic.. czyli zuk 2,4 andoria i do tego skrzynia z reduktorem od uaza za 1500 i przedni most od uaza za 1000 i masz sprzet niedozajechania z napedem na 2 osie i git!!!! i w 5000 sie zmiescisz!!
BoNes0 [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 20:38
Żebyś ty widział jaki u nas na wiosce jest ciężki teren aż karci się przejechać. Ostatnio był jakiś chłop z nadleśnictwa Nissanem Patrol (taki starszy) lecz cie zakopał i musiał korzystać z wyciągarki na prostej drodze !
Na youtube jest filmik o 8 kołowym buggy co później został przerobiony na 6 bo nie dali rady jeździć , wystarczy wpisać "baruch"
Za bardzo wydziwiasz z wymaganiami, niezależne zawieszenie Żadna ciężarówa nie ma takiego... Nie wróżę sukcesu i czuję że jeżeli projekt nie upadnie w fazie projektowej tak upadnie w fazie wykonawczej - wtedy się człowiek przebudzi ile kasy wtopił.
BoNes0 [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 07, 2008 12:42
Nie będzie źle. za tydzień pojadę na złom i popatrzę w których mostach półosie wsuwają się wystarczająco. Np. w rav4, audi, bmw, vw, są takie mosty tylko ze nie maja blokady. Najwyżej się będzie bez blokad jeździć.
Będę musiał porozglądać się nad jakimś dobrym mostem. Z tego co patrzyłem to będzie koszt 1tys zl za każdy ( chodzi mi o kompletny most, razem z tarczami itp. ).
Jak narazie to bedzie tak :
silnik 2000zl
2 mosty 2000zl
reduktor 500zl
przerobienie półosi 500zl
rama 1500zl
6 kolumn Macphersona 1000zl
6 kół 1000zl
wały kardana 500zl
układ kierowniczy itp. ?
Cena odstrasza ale to będzie robota na parę lat wiec bez problemu się wyrobie z pieniędzmi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum