Weź profil tak jak mówisz 50x30 wsadź w imadło załóż na niego dłuższy kawałek profila bądź rury, będzie go bardzo łatwo zgiąć. Dzieje się tak dlatego że przekrój poprzeczny profila jest w jednym miejscu większy niż w drugim. Taki profil po prostu się przełamie. Rura natomiast ma w każdym miejscu przekroju taką samą średnicę i jest znacznie trudniej ją zgiąć.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Lis 16, 2008 22:33
Według mnie to wersja A i profile kwadratowe bo ...
... profil kwadrat będzie mocniejszy na działanie pomiędzy siłami liniowymi koło a element amortyzujący, tak jak napisał szuler17 wkręć w imadło profil i ciągnij w którąś stronę - jest nie do zgięcia, a za to rura jest. Ale jak profil bedziesz ciągnąć "pod ukos" to łatwiej się zegnie niż rura.
Rura ma taką samą wytrzymałość w każda stronę a profil a ma w sumie 4 strefy bardzo mocne i cztery strefy przekrecone o 45 ' słabe.
Ja bym robił z rury. Wachacze np. w quadach są robionoe tylko z rur i wytrzymują spore obciążenia. Dla mnie jest to najlepszy przykład na to, że rura ma większą wytrzymałość do tych celów.
Czy taki wytrzymały Zobacz na moje przednie górne wahacze, liche a trzymią bardzo dobrze, nie wygieły się. Jak uderzy rozpędzony kołem w drzewo nic nie pomoże, i zależnie: skrzywienie wahaczy gdy lichy, jak pancerny to albo wyrwanie na punktach mocowania albo wygnie podłużnice - więc co wolisz. Zrób grubszy wahacz ten do którego przyjdzie amor. Jak jesteś tak wrażliwy dorób drążki reakcyjne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum