siema, dawno się tutaj nie udzielalem na tym forum bo jakos mi glupio tak ze tak dlugo robie tego buggy 'ego w tym samym czasie Luki zrobil dwa a ja nadal sie męcze ;/ heh ale do rzeczy. czeka mnie teraz robota z ukladem hamulcowym i tak sobie mysle czy nie lepiej by bylo zamienic hamulce stronami, tzn z pompki co wychodzą te dwa przewody dac na tyl, a ten jeden do trojnika i na przednie kola podzielic. Przód mam bardzo lekki i chyba niezadobrze bedzie hamowac na seryjnych hamulcach wiec gdyby bardziej tylne kola hamowaly, hamulce bylyby o wiele skuteczniejsze, co Wy na to ? ;> myslal juz ktos kiedys nad tym? Da to cos czy nie da rady takie rozwiazanie ??
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Paź 23, 2008 08:12
ja tez tam mam Maurycy też, polecił jeszcze,zamienić z przodu cylinderek zamienic na te mniejsze od tyłu, poprawiło charakterystyke rozkładu hamowania na wszystkie 4 koła
Z przedniej sekcji jeden otwór jest zaślepiony a drugim leci przewód do tyłu w tyle jest trójnik i rozgałęzienie na 2 koła ...
Zaś tylna sekcja jest spięta poprzez trójnik na 2 przednie koła ...
Dodatkowo mozna pzrednie cylinderki zmienic na takie same co sa w tyle bowiem sa one mniejsze i mają mniejszą wydajność ,co za tym idzie siła chamowania na przednie koła jest słabsza , a jak wiemy zawieszenie malucha nie jest najlepszym patentem Włoskich inżynierów to troche go oszczedzimy
Młody975- tak jak piszesz byloby jeszcze lepiej , czyli z przedniej sekcji poprowadzic 2 osobne przewody do tylnych kół , tym samym sila chamowania zwiekszy się 2 krotnie ...
tylko nie mam tych wszystkich przewodów hmm ten miedziany to jak sie go kupuje ? na metry ? jak sie dorabia te koncówki do tego przewodu ? i jak sie nazywaja te koncówki , ile moze kosztowac takie cale okablowanie hamulcowe ? bez pompki i cylinderkow same przewody miedziane i gumowe ?
kurde nie myslalem ze to az takie drogie myslalem ze koło bańki a tu dwie i tak jak ja chce zrobic wyjdzie wiecej miedzianego przewodu bo dwa maja isc od przodu do tyłu ;/
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Czw Paź 23, 2008 22:30
weź sobie kartkę i rozrysuj i pomierz. Na pewno potrzebujesz elastyczne na przód i tył (sa inne) za elastycznymi z tyłu masz jeszcze króciutkie sztywne do bębnów. Teraz musi ci siegnąć długi sztywny z pompki do tyłu elastycznego więc wymierz a sprzedawca ci powie czy taki będzie miał i jakiej długości. no i przód to starczy jeden krótki z pompki do trójnika i dwa jakieś porzewody z trójnika do elsatycznych. A elastyczne w przodzie przykręcasz prosto do cylinderków
no wiec jednak postanowilem zrobic hamulce tak samo jak są w maluchu, bylem dzisiaj w sklepie i kupilem przewody, tylko nie mieli tego głownego bedzie dopiero w sobote , gdyby ktos chcial to podaje ceny poszczegolnych przewodów:
PRZEWODY GUMOWE:
-przedni..........................11zł
-tylny...............................8zł
PRZEWODY MIEDZIANE:
-tylny przy wahaczu.........5,5zł
-przedni na lewe koło........11zł
-przedni na prawe koło...10,6zł
-tylny od trójnika do koła.9,4zł
-główny przewód..............????
------------------------------------------
RAZEM*.........................79,5zł
*cena kompletu jak do zwyklego malca bez przewodu głównego
ja wlasnie zrobilem w ten sposob ze przelozylem przednie cylinderki na tyl i podlaczylem przednie wyjscia z pompki dwoma przewodami do tylnich kol... efekt murowany bardzo dobre hamulce:P niestety z przodu niemam hamulcow:P
chłopcy nie macie na co wydawac pieniędzy ? przewód głównyu sie dorabia nie kupuje ! . przeciez w sklepach motoryzacyjnych dorabiają przewody na zamówieniei wychodzi tanio .
ja u siebie każdy przewód dorab ialem własnoręcznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum