Witam, może zacznę od tego co chciał bym stworzyć, a może zlecic
Chciałbym stworzyć buggy 4x4 na bazie jakiegoś moto, prawdopodobnie cbr 1000, już mam na oku sztukę w okolicy zostaje jechać i kupić.
Zawieszenie prawdopodobnie coilover jakiś, tutaj pytanie gdzie tego szukać? Używane czy nowe? Strasznie mało tego po OLX i Allegro.
Napęd z dołączanym przodem, nie mam zielonego pojęcia jak to sensownie połączyć? Zależało by mi na jednej skrzyni żeby została, najlepiej z moto. Jakiś reduktor żeby zrobić dołączany napęd przód czy jakoś inaczej?
Projekt ST4 już kupiłem i aktualnie go całego chce przerobić bo jest za długi pod silnik moto wg mnie. Na All znalazłem firmę OMM która robi klatki za 6500. Jeśli jednak by chcieli dużo więcej za projekt indywidualny prawdopodobnie zlecę klatkę znajomemu.
Na wstępie chciał bym plus minus oszacować koszta samych części.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Lis 16, 2019 10:38
też uważam że nie ma co sie bujac w takie gearboxy tylko ładować skrzynie samochodową z najkrótszym przełożeniem najlepiej 6 biegowa by był nadbieg, wywalić zbędne pary zębów bo w praktyce to 5 i 6 będzie sie używać. i standardowo mosty z quattro z przełozeniem 3,5 z blokadami... chociaż ten moment jakbym miał się bujać z Balcerem to na mostach portalowych albo chociaż tył zrobić na moście a przód na przegubach z dostawczaka
buKKa, znam właściciela i barracude w której ta skrzynka była zamontowana. Skrzynka była robiona w warunkach garażowych ale niestety długo nie pojeździła. Ogólnie pomysł nie jest zły bo koła zębate, wałki itp nie uległy uszkodzeniu a łożyska się posypały. Na "sucho" niby wszystko chodziło w porządku ale pod obciążeniem łożyska niewytrzymały. Nie dlatego że miały za małą wytrzymałość ale nie były idealnie ustawione. Gdzieś tam uciekł wymiar. Całość trzeba by dać na frezarkę czy coś, która obrobiłaby wszystkie gniazda łożysk z jednego ustawienia. Pytanie ile taka skrzynka wtedy by kosztowała?
mosty myslalem audi s8 z blokadami bo nawet tanio wychodzi. Jaka skrzynia by była spoko pod 4x4? rozumiem że wtedy skrzynie z motoru wywalić? czy jak to opanować>?
Rozumiem to tak że silnik motor -> łańcuch na skrzynie samochodowa ??? A gdzie tu dać sprzęgło?
Silnik moto zostaje ze sprzęgłem i skrzynią biegów potem łańcuch na skrzynię samochodową.
w skrzyni samochodowej używasz tylko 5 lub 6 no i wstecznego
oczywiście musisz dobrać przełożenie na zębatkach łańcuchowych
Już kupiłem, sprężyny zamówiłem. Tylko te podkładki dorobić będę musiał albo zamówić nowe. Na tylni zawias nie dadzą rady?
Niestety nie robię nowego lecz modyfikuję swój stary pojazd.
Kupiłem CBR SC21 w oryginalnym stanie z papierami i dokupiłem te amory Fox'a.
Sprężyny już się produkują.
Decyzja że będę robić ze starym a nie robić nowego od podstaw zapadła ponieważ pierwsze primo padło sprzęgło, zmieliło na drobno, komplet 500 nowy silnik motor wyszedł niewiele drożej. ta sc21 jest raz na gaźniku dwa ma tylko 100km a trzy była bardzo tania, a motor bez silnika i paru pierdół się sprzeda. Stary silnik z buggy już sprzedany, okazało się że kupiec od razu sie znalazł. I do tego bardzo tanie amorki plus nowe spręzyny też wyszły bardzo tanio. Suma sumara tego jeszcze podrobię, i pewnie zostanie w rodzinie a potem sie zrobi nowego.
Teraz planuje wyjąć fotele i dać do obszycia, i zamówiłem na ali zestaw mat grzewczych pod tapicerkę z całą instalacją elektryczną.
To zależy czy masz projekt sprężyny czy nie. Mi nikt bez projektu, rysunku technicznego nikt nie chciał dorobić, a że akurat takie rzeczy sie robi to mam rysunek swoich sprężyn i mi dorobi każdy praktycznie.
Brałem wpisałem w Google dorabianie sprężyn zawieszenia i do każdej firmy z osobna wysyłałem projekt i pytałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum