Tak jak w temacie. Zabrałem się za budowę wmiarę lekkiego buggy 4x4 głównie do szybkiej jazdy ale żeby w błocie też SB radził i była możliwość wolnych biegów😁 oczywiście mam zamiar założyć temat z budowy w dziale 4x4 ale że jeszcze nie mogę tam tworzyć tematów piszę tutaj odnośnie reduktora😇 Mianowicie jaki reduktor wgl mi to wytrzyma pod uwagę brałem samuraj robur star (podobno wielki ale na zdj podobny do robura )łada niva. Liczne na pomoc od kogoś kto miał styczność z tymi reduktorami😎
No i właśnie dlatego że ma dyferencjał centralny byłby fsajnym motywem do takiego buggy a ewentualnie zawsze można zrobić rozłączanie przedniego napędu na wale tak jak ma wiesko126 w swojej lekkiej zmocie ,jak by załączyć blokadę masz napęd na tył i kręcisz baczki😎😎😂
tylko kwestia jego wytrzymałości 🤔
Zapomniał em dodać że silnik ma być z tyłu i reduktor od nivy rozwiązał by też problem samego napędu na tył bo montując każdy inny wyjdzie mi że to tył będzie dołączany a stały na przód😕
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Sro Gru 20, 2017 17:22
robura , to bardzo duże i ciężkie reduktory
z gaza jest jeszcze równie pancerny
są okucia wzmacniające do reduktora samuraja (wadą cena i coraz ciężej dostać w dobrym stanie )
u mnie w tym co buduję , będzie stały napęd na tył + dołączany przód silnik z przodu , tył lekki
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Gru 20, 2017 19:19
lepiej szukaj skrzynię z reduktorem. od współczesnych suwów więcej wytrzymają niż samuraj czy niva a jest alu obudowa a w robur żeliwsko i na masie trybów nie oszczędzano Przykład Patrol za 500zł bez problemu ;d <skrzynia sprzęgnięta z reduktorem> kolejne opel frontera, kia sportage...
Tylko że wtedy trzeba się bawić z flanszą pod silnik Volvo który mam 😕 myślałem nad reduktorem osobno i zachowaniem oryginalnej skrzyni 🤔 ciekawi mnie ta niva ile by wytrzymała
tomson, no ja mam własnie taki plan. Kiedyś jak już zacznę budowe to chce zrobić na reduktorze z nivy i dyfrach z audi. Napęd na cztery koła, blokady trzech dyfrów no i rozłączany przód, a może i też tył
dyfrym reduktor mam ale jakoś czasu brak.
Czyli narazie duże i ciężkie reduktory odpadają 😂
Zostaje reduktor łada i skrzynia z volva tylko problem strasznie wolnych biegów
Albo tak jak jajek powiedział reduktor ze skrzynią i tu mnie zaciekawiła frontiera bo skrzynia est zgrabna i gabarytowo mała 😇 tylko że nie ma centralnego dyferencjału w jakich autach ze skrzynią połączoną z reduktorem był taki dyferencjał ?
[ Dodano: Pią Gru 22, 2017 00:17 ]
tomson napisał/a:
Czyli narazie duże i ciężkie reduktory odpadają 😂
Zostaje reduktor łada i skrzynia z volva tylko problem strasznie wolnych biegów
Albo tak jak jajek powiedział reduktor ze skrzynią i tu mnie zaciekawiła frontiera bo skrzynia est zgrabna i gabarytowo mała 😇 tylko że nie ma centralnego dyferencjału w jakich autach ze skrzynią połączoną z reduktorem był taki dyferencjał ?
Nikt nie wie od czego mogę dostać skrzynie z reduktorem i dyfrem centralnym ?
Fajnym motywem może być reduktor z ZJ w wersji NP-242. Daje sporo możliwości i przenosi bardzo duże siły bo współpracował z potężnymi silnikami. Można też zastosować wersję z diesla jeszcze mocniejsza. Minus jest taki że że jednak jest większa niż z samuraja. Ale plusy są takie że posiada możliwość rozłączenia napędu na przód, duża wytrzymałość, centralna blokada i można go dostać już za 500 zł
Przy 200km daruj sobie samuraja, nawet w kagańcu.
Robur bardzo ciężki na prostych trybach, wyje że nie idzie wytrzymać.
Proponuje skrzynie z reduktorem LT230, do wyboru kilka przełożeń, ma centralny mechanizm różnicowy, blokadę (nie wszystkie) i wytrzyma prawie wszystko.
Wybór prawdopodobnie padnie na reduktor z Pajero. Dyfer z 3.5 v6 powinien spokojnie wytrzymać a mam możliwość blokady różnicowego mechanizmu No i cena bo reduktor za 250zl idzie kupić😍 a od defendera są praktycznie niedostępne
Moje pytanie czy jest tutaj ktoś z okolicy kto miał by taki reduktor ?
No o druga sprawa odnośnie układu kierowniczego lepiej szukać krótkiej maglownicy z wspomaganiem czy założyć tłok i orbitrol ?
[ Dodano: Wto Sty 16, 2018 23:22 ]
Niedługo powinienem móc tworzyć nowe tematy w dziale 4x4 więc będę starał opisać cała budowę
No to jeśli można tu opisywać to lecimy z tematem
Po zrobieniu i wyjeżdżeniu się już buggy ala ST4
zaczeło brakować napędu na przód i mocy
Przerabiać klatki się nie opłacało więc buggy zostało sprzedane i narodził się nowy projekt
Galeria ST4 https://photos.google.com
Główne założenia:
-lekki
-duża moc
-silnik z tyłu osadzony nisko dla dobrego prowadzenia
-napęd na 4 koła z możliwością blokad mostów w razie potrzeby
-stworzony do zapier....dzielania z możliwością topienia w błocie
Z tego wszystkiego wyszły takie podzespoły:
-silnik volvo v40 2.0T T4 200km
-skrzynia ?
-reduktor pajero super selekt (duża możliwość wyboru napędów)
-dyfry audi 80
-zwrotnice tył volvo przód audi 80
Listę podzespołów będę uzupełniał na bieżąco
Zawieszenie przód wielowachacz tył na razie planowany jest sztywny most na 4 drążkach (4link) ze względu na chęć ułożenia silnika jak najniżej no i wykrzyż powinien być lepszy
No to po kolei trafiła sie okazja na rozbite volvo więc zostało kupione za grosze i rozebrane niestety nie ma za wielu zdjęć z rozbiórki
Dyfry zakupione były już dawno z myślą o kolejnym buggym więc czekały tylko na półce
Kiedy znalazło się trochę wolnego czasu powoli ruszyła praca nad klatką
zrobiłem sb też urządzenie do ustawiania rur przy spawaniu
obecnie są dorobione jeszcze pałąki i buggy czeka na chwilę wolnego czasu
ogrom zdjęć nie powala ale nie myślałem nad tematem i nie robiłem wiele postaram się żeby było ich o wiele więcej
nie jest to moje pierwsze buggy ale pierwszy temat na forum tak że proszę o wyrozumienie jeśli bym coś źle robił no i oczywiście o rady w trakcie budowy
Ostatnio zmieniony przez tomson Nie Sty 21, 2018 17:05, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Pią Sty 19, 2018 06:33
dlaczego akurat silnik volva ? T4
fajnie to chodzi i ma dobre osiągi , ale dla mnie za delikatny ,w szczególności w teren
lubią się przegrzewać , padają fajkocewki i obraca panewki
(sąsiad ma i ma z nim od początku kłopot , chyba że ma pecha )
po przegrzaniu, czy panewce ,nie nadają się do remontu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum