Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze buggy
Autor Wiadomość
Adix003 


Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 10:21   Pierwsze buggy

Witam. Tak jak w opisie buduję z kolegą buggy z vw polo 1.4,jak narazie jest dużo wątpliwości czy ta konstrukcja będzie miała racje bytu. Chcemy zrobić buggy dwuosobowe z napędem na tył.
Moje pierwsze pytanie to: jeżeli umieścimy silnik poprzecznie z tyłu tak jak jest oryginalnie tzn że nie będziemy go obracać, to jak rozwiązać problem zmiany biegów bo jak nie patrzeć drążek który wychodzi ze skrzyni, będzie po drugiej stronie silnika.
Drugie pytanie: skoro dajemy silnik na tył to automatycznie przednie zawieszenie idzie razem z silnikiem do tylu a tylne, ii tu właśnie jest problem ponieważ nasze polo ma na tyle bębny do których są poprowadzone przewody od ręcznego. Mianowicie jak przerobić przednie hamulce żeby łapał je ręczny na tyle.
Trzecie pytanie: potrzebujemy plany budowy buggy na dwie osoby. Byłbym wdzięczny jakby ktoś podesłał link lub wysłał mi na pw plany.
Ostatnio zmieniony przez Adix003 Wto Sie 29, 2017 01:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siwy86 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 416
Skąd: czaplinek
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 12:23   

Jak długo czytałeś i przegladaleś forum zanim napisałeś swoje pytania i założyłeś nowy temat??? Czytajcie chłopaki jeszcze raz czytajcie i przegladajcie różne tematy i galerie... lenistwo poprostu...
_________________
BÓG KULE NOSI...

https://www.youtube.com/watch?v=DliShO88CRw
https://www.youtube.com/w...ature=autoshare
https://plus.google.com/u/0/105094305909291159466/posts
 
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 71
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 12:42   Re: Pierwsze buggy

Adix003 napisał/a:

Drugie pytanie: skoro dajemy silnik na tył to automatycznie przednie zawieszenie idzie razem z silnikiem do tylu a tylne do przodu, i tu właśnie jest problem ponieważ nasze polo ma na tyle bębny do których są poprowadzone przewody od ręcznego. Mianowicie jak przerobić przednie hamulce żeby łapał je ręczny na tyle.
.


ziomuś pomyśl co ty piszesz bo to co napisałeś jest kretyńskie :D
Jak można dać tylnie zawieszenie na przód w buggy , jak będziesz skręcał , tylnia oś skrętna jak w wózku widłowym :D ? przecież w tylnim zawieszeniu nie ma zwrotnic , koła są sztywno do przodu a polo to chyba ma zwykła sztywną belkę jak astra .....

po najprostszej lini oporu budując buggy z przednionapędowego auta to potrzebujesz 2x przód .........jeden przód idzie na tył gdzie blokujesz zwrotnice żeby koła się nie skręcały , a drugi przód zostaje na przodzie gdzie wypinasz półosie a zostawiasz przeguby żeby się zwrotnice nie rozłożyły i koło nie odleciało i tyle .....

budując buggy z przednionapędówki w najprostszej lini oporu ,, z tyłu '' tylko koła masz do wykorzystania, czasem amory i sprężyny .......

chyba że kaszana jaką często ludzie na wsiach robią i przenosisz przód i tył w klatkę z rury czy profila i masz przednio napędowe buggy ale dla mnie to porażka :D
 
 
Adix003 


Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Lubin
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 15:24   

Widocznie wkradł się błąd :) to logiczne moja wina.
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 71
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sro Sie 30, 2017 21:07   

wywalcie co wam zostanie z tego polo a kup sobie graty na przód z innego auta

zajebiste są np zwrotnice od kaszlaka bo kaszlak nie ma macpersonów i idzie zrobić prosto bez przerabiania zwrotnicy żeby mieć 2 wahacze ( górny i dolny ) a np od astry trzaby przerabiać

maglownica to od czego najtańsza , koło kierownicy tak samo

amortyzatory najprościej to jakieś motocyklowe, maluchowskie to porażka w moment je zabijesz .....

i masz przód :D
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Sro Sie 30, 2017 23:40   

mm1234 napisał/a:

zajebiste są np zwrotnice od kaszlaka

nie wprowadzaj kolegi w błąd, na zwrotnicach z malacza wyjedziesz po bułki i już złapią luzy. Lepiej wsadzić od Poloneza.

Adix003, jakbyś chciał amortyzatory od moto, to mam 2szt.
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 71
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Wto Wrz 05, 2017 13:16   

fakt te zwrotnice są pod tym kątem beznadziejne , u mnie to zaraz chyba się rozpadną od luzów :D

ale nie kojarzę samochodu gdzie zwrotnica byłaby tak wykonana że element mocujący zwrotnicę do zawieszenia zarówno u góry i u dołu jest nieruchomy względem pojazdu , w BMW też chyba jest mcperson ? 99% zwrotnic z współczesnych tanich aut ma macpersona i nie da się bez przerabiania ich zaadoptować je do buggy , no polonez w sumie racja , mój błąd ale czy coś jeszcze z łątwodostępnych gratów ?

dobra zwrotnica do buggy to samoróbka , ale to trzeba mieć pojęcie i sprzęt żeby to zrobić z sensem na pierwszy projekt to może być za głęboka woda , można się utopić ...
 
 
Adix003 


Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Lubin
Wysłany: Wto Wrz 19, 2017 10:46   

Wszystko już ogarnąłem, jedyny problem jest z biegami i byłbym wdzięczny jeżeli ktoś by mi to objaśnił.
A mianowicie jak skonstruować mechanizm który będzie sensownie działał.
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Wrz 21, 2017 14:56   

Z biegami zawsze jest problem i amatorom prawie zawsze to gównianie chodzi. Dwa podstawowe sposoby to:
1. Poprowadzenie pod silnikiem drążka tudzież cienkiej rury bądź pręta i zrobienie mechanizmu z dźwigni, uniballi itp. Można wiadomo stosować jakieś łożyska liniowe ale to już wersja premium. Zobacz jak ja mam, myślę, że jest to dobre rozwiązanie jak chcesz zrobić tanio i dobrze. Wiadomo biegi nie chodzą najlżej ale posiadają wystarczającą precyzję. Galeria w podpisie, myślę, że jakieś zdjęcie się znajdzie.
2. Zakup wybieraka do biegów na linki, dorobienie przedłużanych linek i podpięcie ich pod oryginalny mechanizm, droższe ale sprawdza się jak cięźko jest poprowadzić drążek pod silnikiem. np w buggy jednosobowym kiedy te drążki nie są w lini itp.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax