Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ przeciążeniowy do silnika 24V
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Sie 27, 2017 20:20   Układ przeciążeniowy do silnika 24V

Witam. Potrzebuje jakiś układ który wyłączy mi zasilanie silnika gdy ten silnik będzie miał "za ciężko". Po prostu gdy silnik będzie zbyt mocno hamowany i prąd przekroczy daną wartość to rozłączy na chwile zasilanie i ponownie je włączy.
Najlepiej jakby max natężenie prądu można było regulować, tak powiedzmy do 10A.
Zależy mi na tym aby po przekroczeniu max natężenia układ wyłączył zasilanie a po chwili je znów załączył. Sterowanie silnika jest tak zrobione, że przy zaniku napięcia silnik sam się nie uruchomi, wtedy trzeba go ponownie uruchomić ręcznie.
Są jakieś takie gotowce?
Ewentualnie jest ktoś w stanie mi takie coś wykonać?
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Sie 27, 2017 20:36   

Zuh napisał/a:
Sterowanie silnika jest tak zrobione, że przy zaniku napięcia silnik sam się nie uruchomi, wtedy trzeba go ponownie uruchomić ręcznie.

żadnej elektroniki nie potrzeba wystarczy zastosować podtrzymanie napięcia na jakimkolwiek styczniku <przekaźniku 24v>, popatrz jak wykonywane są układy start/ stop na stycznikach 230v.


Zuh napisał/a:
prąd przekroczy daną wartość to rozłączy na chwile zasilanie i ponownie je włączy.
zabezpieczenie bimetalowe < potocznie termik> wylącza się od temperatury w 2 przypadkach:
- obiekt do którego przylega przekroczył konkretną temp
- prąd przeciążenia przegrzewa styki że się rozłączają
tylko trzeba pamiętać że przeciążenie to nie jest normalna praca, więc zabezpieczenie ma wytrzymałość na parę cykli.
jest też opcja z ręcznym resetowaniem: http://automatyka.elstat....azenio_2027.jpg



Zuh napisał/a:
Najlepiej jakby max natężenie prądu można było regulować, tak powiedzmy do 10A.
kombinacja z termikiem podobnym do tych co stosuje sie w stycznikach, tam jest regulacja naprężenia bimetalu...


gdzie to pracuje, zasilane z sieci czy z akumulatora?
 
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 71
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 11:32   

jak zasilane z sieci przez zasilacz to można by spróbować dać zwykł termik przed zasilaczem , chyba że z aku
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 15:50   

Zasilanie z sieci poprzez transformator, potem mostek prostowniczy.
To są siłowniki bramy wjazdowej zrobione z lewarków od poloneza i silniczków wycieraczek z malucha podłączonych pod 24V aby szybciej chodziły.
Sterowanie bramy jest tak zrobione, że po podaniu impulsu z centralki przekaźnik sam się podtrzymuje kręcąc silnikiem dopóki krańcówka nie przerwie samopodtrzymania. Przy braku napięcia samopodtrzymanie przestaje działać. Ogólnie brama dość długo działała ale coś się popsuło i zerwało mi przekladnie w silniku. Silnik wymieniłem, siłownik poprawiłem ale chciałbym jakoś zabezpieczyć przed uszkodzeniem siłownika.
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 18:22   

Wszelakie przeciążenia po stronie wtórnej, trafi słabo widzi po stronie pierwotnej zwłaszcza ze to będą miliampery, tylko zabezpieczenie topikowe po stronie pierwotnej zabezpieczy. Na Twoim miejscu posiłkował bym się o sprzegło cierne/ grzechotka <wkrętarki i wiertarki coś takiego posiadają>.


W ostateczności zastosował zasilacz impulsowy np z laptopu. Gdy jest przeciążony to zazwyczaj się wyłącza i ponowne załączenie do sieci powoduje powrót do pracy, ew są zasilacze co zmieszają źródło prądowe. :)

Niedawno na złomie znalazłem sprawną wiertarkę boscha na 24v, baterie, wywalają bo zazwyczaj pada bateria i nie opłaca się kupować nowej, dobra baza na takie zabawy, często na złomach jest kawałek miejsca gdzie składują takie pierdoły.
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pon Sie 28, 2017 21:52   

No ja nie mam zbędnych wkrętarek. Potrzebowałbym dwie takie same. Sprzęgło byłoby najlepszym rozwiązaniem ale musiałbym zmieniać całą konstrukcje siłownika. Pomysł miałem, żeby zrobić na małych kółkach pasowych z lekko luźnym paskiem. Tylko znowu zmiana konstrukcji siłownika.

[ Dodano: Sro Sie 30, 2017 19:33 ]
Po przemyśleniu sprawy zabezpieczenie mechaniczne odpada. Jakby było sprzęgło to po zablokowaniu siłownika silnik dalej będzie kręcił i jeżeli tego nie zauważę bo np pojadę do pracy to przez te osiem godzin kręcenia coś ulegnie uszkodzeniu.
W grę wchodzi tylko rozwiązanie które wyłączy silnik.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax