Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka chińczyka - układ kierowniczy, zwrotnice
Autor Wiadomość
rs. 


Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: koszaleu
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 11:47   Przeróbka chińczyka - układ kierowniczy, zwrotnice

Cześć. W moje ręce wpadł chińczyk 0,5l. Wejdzie silnik 1.8 vag. Mam w związku z tym kilka pytań:
- jaką maglownicę możecie polecić + kolumnę? Czy CC będzie ok? Musi to jakoś współgrać ze zwrotnicami. W silniku mam wspomaganie, więc może zestaw ze wspomaganiem?;
- od czego zamontować zwrotnice/piasty? Z tyłu będzie komplet z seata leona, więc przednie heble muszą być spore. Do zwrotnic planuję zastosować dolne dedykowane sworznie, a góra coś się powinno dobrać :D
Oryginalne są na tyle delikatne, że bałbym się tym szybciej wejść w zakręt:


 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 13:23   

masz jakies foty tego buggy? Pewnie komora silnika i tylne zawieszenie całe od nowa.
Magiel-CC
Zwrotnice-Polonez
Kolumna-Vw
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 15:02   

To już lepiej kupić komplet magla i kolumny z SC
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 19:50   

Zdjęcia nie działają, przynajmniej mi. W praktyce jak będziesz miał z przodu heble z poloneza to przy tej masie spokojnie wystarczą, z zaciskami lucasa całkiem przyjemnie to działa mimo, że to tylko poldon. Tarcze jeśli chcesz to zawsze możesz nawiercić w celu poprawy hamowania ale moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Co do hebli z tyłu to musisz sobie obczaić czy te z leona wejdą Ci pod felgę. Ja pod 14 cali tarcze z audicy musiałem staczać.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 71
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 23:06   

mnie też zdjęcia nie działają, zapodaj raz jeszcze
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 23:15   

A i jeszcze taka rozkmina co do hamulców. Większość osób robi układ z pompą ręcznego wpiętą w obieg, musimy wtedy zastosować pojedynczy przewód i trójnik. Wydaje mi się, że uzyskujemy przez to efekt uboczny w postaci opóźnionego hamowania tylnej osi. Bo do tyłu idzie tylko jeden przewód a z przodu są bezpośrednie do zacisków. I jest to pożądane bo jakby zastępuje nam to korektor siły hamowania stosowany w wielu samochodach. Pewnie duże znaczenie ma też masa na tylej osi, w każdym razie u mnie w starym buggy przód brał sporo wcześniej niż tył.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
rs. 


Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: koszaleu
Wysłany: Sro Mar 22, 2017 08:32   

Dziękuję za odpowiedzi. Tylne heble to wentylowane 300mm na jednym tłoczku (będą dobrane felgi z auta) i dlatego mam wątpliwości w sens ładowania z przodu 230mm (przód mimo zastosowania korektora będzie dużo słabszy). Czy jest jakaś sensowna alternatywa dla zwrotnic/piast z poldka, by była możliwość wrzucić przynajmniej 30cm?

Co do magla: to jednak cc + vw czy zestaw z sc?



 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Sro Mar 22, 2017 08:49   

rs., na ciula Ci 300mm tarcze w buggy. Felgi poniżej 16" nie wrzucisz. Będzie spora masa układu, a z serwo szybko koła zblokujesz, przy muśnięciu. Przy tej masie coś w granicach 230-240mm będzie git. Jeżeli masz kolumnę, stacyjki itd. z VW to załóż.
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Sro Mar 22, 2017 09:18   

Polecałbym Ci zastaw tarcza 260mm (pratycznie max), felga 14 cali poszerzana + jakieś sensowne opony do tego. 12 cali nie ma sensu pakować bo nie zmieścisz hamulców a do 13 cali praktycznie nie dostaniesz normalnych opon od quada. Przód tam i tak będzie bardzo lekki i ta masa także nie ma opcji, żeby hamulce nie wytrzymały.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
rs. 


Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: koszaleu
Wysłany: Sro Mar 22, 2017 12:36   

http://www.fotosik.pl/zdjecie/56eb3275945d309f
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b9abe8c9457156a8
http://www.fotosik.pl/zdjecie/25732f4c812cf954
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Sro Mar 22, 2017 13:06   

Gdzie to ma dach?! chcesz się zabić?

wywal te wielkie heble z tyłu daj coś z tico, a do przodu tico lub delikatnie większe i po problemie.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
rs. 


Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: koszaleu
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 20:07   

Wracam raz jeszcze z tematem przodu. Przez brak czasu uporałem się dopiero z przebudową tyłu...
Problem jest taki, że przez konstrukcję ramy raczej nie uda się uzyskać ackermanna z przekładnią za przednią osią - maglownica musi być umieszczona z przodu czyli wąsy muszą wychodzić od przodu = magiel przed przednią osią. Jakie zwrotki do tego zastować i z jaką przekładnią to zgrać? Chciałbym zrobić to na ori wąsach, ale może być kłopot :roll:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/09c12f326159132c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/dba8c009552566a5
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f47a8f64f0a1d73d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/956da84e6f2a0011
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bdfd39380fb7a6f0
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 22:17   

Ale co wahacze pękają, urywają się sworznie? nie? to po co to zmieniac???
ACKERMAN JEST jak nie chcesz szurać oponami po asfalcie... w terenie to nie ma znaczenia
 
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 23:18   

jajek, w terenie też ma znaczenie :P Lepiej się prowadzi.
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pon Cze 19, 2017 23:51   

Oczywiście, że ma znaczenie i to spore.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax