Przy robieniu zawieszenie będę właśnie mierzył tym sposobem, ale mam takie do was pytanie czy różnica rzędu 2/3 mm będzie mocno wpływała na jazde buggy ? Musi do być co do 1 mm ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2016 Posty: 44 Skąd: Rejowiec
Wysłany: Czw Sie 31, 2017 18:58
Nie wyczujesz różnicy w terenie , nawet jak byś miał około 1cm. Na asfalcie przy bardzo dobrze zestrojonym zawieszeniu byś wyczuł.Oczywiście możesz ustawić co do 1mm ale po pierwszej jeździe i tak najprawdopodobniej zbieżność się rozjedzie.
Wysłany: Pią Wrz 01, 2017 19:52 Problem ze zbieżnością
No właśnie ja chcem ustawić zbieżnośc z tolerancją może 2/3 mm i za nic mi to nie wychodzi. Przykrecam profil do koła ustawiam idealnie równolegle do ramy i mierze tak jak zdjęciu przylapuje go do ramy, aby był sztywno noi spawam wahacze po tym wszystkim ściągam profil mierze zbieżnośc i posciagalo mi to o ponad 1 cm. Dodam że nie spawalem dużym amperazem i nie spawalem całego dookoła wahacza. Jak wy to robicie ?
To powinieneś pomyśleć nad rozwiązaniem pozwalającym regulować zbieżność jak i geometrię zawieszenia. Jedno i drugie ma wpływ na jazdę. A spawanie zawsze ściąga tego nie da się pominąć niestety. Duże ramy bram i konstrukcji stalowych spawa się ściągając to pasami.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2016 Posty: 44 Skąd: Rejowiec
Wysłany: Sob Wrz 02, 2017 15:43
Dodaj jakieś zdjęcie jakie masz mocowanie wahaczy,jakie zwrotnice,jak masz zamiar to zrobić. Spawając u siebie wyznaczyłem środek ramy,długi profil do felgi, ustawienie wymiarów od końców profilu do środka ramy i nic mi nie pościągało. Jak masz gotowe mocowania wahaczy,przykręcasz je do wahacza,ustawiasz, przyłapujesz w 2 punktach tak aby ewentualnie coś skorygować jak jest ok,duże ściski stolarskie,skręcasz,spawasz i powinno być dobrze. Ściski odkręca się po ostygnięciu spoiny.
Z tyłem już sobie jakoś poradzilem ale mam teraz inny problem. Przez to że mam lewą pół oś krótszą lewe koło jest bardziej schowane a prawe wysunięte i nie mogę ustawić w jednej lini tyłu względem przodu, a jeżeli tak zrobie to automatycznie lewe koło bardziej się schowa i nie będą równe wahacze i drążki, a tak chyba nie może być nie ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2016 Posty: 44 Skąd: Rejowiec
Wysłany: Wto Wrz 05, 2017 13:49
Mając gotowy przód obliczasz sobie wymiary tylnych wahaczy biorąc pod uwagę szerokość opon,osadzenie felgi itp, tak aby szerokość przodu zgadzała się mniej więcej z tyłem. Dopiero po tym dopasowuje się półosie albo skracasz,albo przedłużasz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum