Wysłany: Pią Maj 05, 2017 21:11 mój pierwszy buggy!!
Witam wszystkich serdecznie, postanowiłem zbudować swoj pierwszy szayowóz, zastanawiam się jaki silnik wybrać, od razu powiem że ma to być serducho od samochodu, będę jeździł raczej po lekkim terenie (jakieś szutry, łąki itp.) więc raczej benzynka. W sumie nie wiem ile mocy w takim pojeździe zważywszy na jego wagę to dużo, ale wydaje mi się że sto kucyków to minimum. Zależy mi żeby ten silnik był w miarę prosty w budowie oraz żeby sam proces adaptowania go do nowej ramy nie niósł za sobą niepotrzebnych komplikacji. chciałbym również żeby silnik ten nie psuł się zbyt często a części do niego nie były kosmicznie drogie i trudne do zdobycia. Myślałem o piecu z passata b3 2.0 i hondy civic 1.5, co o tym myślicie? czekam na rady ekspertów Dodam, że będzie to raczej dwuosobowy buggy.
Mam jeszcze kilka innych pytań:
1. Wyczytałem że popularne jest stosowanie maglownic z fiatów cc i sc, a w tych samochodach żeby osiągnąć pełny skręt trzeba się trochę namachać. Czy istnieją więc inne sprawdzone i w miarę ekonomiczne sposoby na ukł. kierowniczy w którym nie trza tyle kręcić aby osiągnąć pełny skręt?
2. Zastanawiam się jak wygląda sprawa ''zmniejszania v-maxa na rzecz większej mocy'' w takich pojazdach na silnikach samochodowych, bo w moto to wiadomo, po prostu z przełożeniami pokombinować, a w aucie? jak to jest? no chyba że nie są wogóle potrzebne takie zabiegi i piszę głupoty
3. Co sądzicie żeby zawieszenie wmontować z lady nivy? Amorki od tego wozu są strasznie tanie więc można by się pokusić nawet o nówki
proszę o pomoc
2. Z tego co widze to chlopaki zakladaja opony z quadow, wiec na serii tez powinno pchac. Wiekszy moment uzyskujesz przez zmiane przelozen w dyfrze, albo przez dodatkowe przelozenie ( np. w reduktorze).
3. Zalezy od wagi, skoku jaki uzyskasz, one maja maly skok jakies 20cm.
Piona ma 2.0 150km z VW silnik i z tego co widac na filmach to robi niezle.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Maj 05, 2017 21:47
1- miedzy maglownice a kolumnę kierowniczą daję się przekłądnie np 1:2 nazywany quicker
2- między skrzynie a piastę koła daję się przekładnie nazywaną zwolnicą, można myśleć nad zmianą skrzyni o innym przełożeniu głównym
3- a od którego teraz nie są tanie???
klasyczny bełkot, zacznij od przeczytania FAQ
Co do przełożeń w skrzyniach samochodowych to sprawdzasz sobie jakie przełożenie ma skrzynia z danym kodem i taką kupujesz. W audi np jest wiele wersji przełożeń do różnych silników i ten sam dzwon, przynajmniej w starych silnikach. Co do silnika to możliwości jest wiele Na początek weź sobie coś z łatwą elektryką, żebyś doszedł z tym jakoś do ładu. Nie wiem jaki masz budżet ale przy większych silnikach np V6 najlepiej jest kupić całe auto, żeby nie męczyć się potem jak ja. Cenowo wychodzi lepiej niż sam silnik i kompletowanie osprzętu. Hondy są niezajebywalne ale też piją olej i pewnie ciężko będzie Ci znaleźć zdrowy silnik. Moim zdaniem najlepiej jakbyś wziął sobie coś starego, np c20ne 115 km od opla, żebyś potem nie miał problemu z dostępem do części na pobliskim szrocie. Ogólnie to najpierw koncepcja jaką chcesz mieć ramę i czy montujesz skrzynię wzdłużną czy boczną. Bo do ST4 skrzynia wdłużna będzie pasować idealnie a do ST3 czy jakiejś barracudy już nie. Po tym szukasz już najlepiej całego silnika z skrzynią.
ok, a ile mocy powinien mieć taki silnik żeby dało się trochę poszaleć, te 115KM wystarczy czy celować bardziej coś koło 150-170KM? Nie planuję raczej kolejnych projektów dlatego chciałbym żeby mój pierwszy buggy miał wystarczającego kopa i nie znudził mi się za szybko.
knucklehead77, z mojego doświadczenia jak planujesz silnik od samochodu to co najmniej 150km musi być, natomiast motocyklowa jednostka nie mniej jak 100km
jak bym robił jeszcze raz to w taką moc bym (mniej)więcej celował
Dobra panowie, to co możecie mi polecić z dolną granicą mocy 150KM. Najbardziej zależy mi na prostej budowie, małej ilości elektryki, oraz na małej awaryjności. Myślę że najlepszą opcją będzie kupić całego dawcę. Na niego bądź ewentualnie na sam silnik mam maksymalnie jakieś 2k, także budżet też ograniczony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum