Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
zwolnice
Autor Wiadomość
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 20:06   zwolnice

znalazłem taki wynalazek łańcuchowy w sowieckich sprzętach typu niva uaz https://www.drive2.ru/b/4899916394579104178/ cały myk polega na tym aby każde koło miało swoją i żeby można je w każdej chwili szybko zdemontować wiem wymyślam ale jest potrzeba, ma ktoś lepszy pomysł albo widział inne rozwiązanie łatwiejsze do wykonania
Ostatnio zmieniony przez lorek Pią Lut 17, 2017 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 20:26   

No fajne i w ogóle ale wiesz jaką tu rzeźbę trzeba robić ? Żeby to miało przysłowiowe ręce i nogi to tak na wyjściu trzeba byłoby wykonać wałek z wieloklinem i wyjściem na piastę, to osadzić na dwóch łożyskach stożkowych oporowych. Wałek przydałoby się zahartować, żeby się to nie pogięło od razu. Co do wałka napędowego to musiałbyś mieć zdjęcie półośki wychodzącej z mostu, żeby coś planować. Oczywiście trzeba będzie ją podeprzeć na końcu ale tym razem zwykłym łożyskiem kulkowym. Dekle pasowałoby wyciąć laserem bo ciężko będzie ci wykonać tak duże otwory, no chyba, że będziesz się bawił otwornicami. Do tego oprawki na łożyska. Ogólnie takie zwolnice to grubsza sprawa. Myślałeś już od czego zastosowałbyś taki łańcuch wielorzędowy? Zębatki pewnie trzeba byłoby dorobić.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 20:43   

myślałem o piastach samochodowych i do tego zamocować zębatkę a łożyska orginalnych z auta tylko jak to połączyć i zrobić obudowę łatwiej zrobić na przekładni planetarnej ale nie zwiększymy prześwitu
 
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 20:45   

Wszystko komplikuje to ze nie masz mostów. Można bo to zrobić szybko demontowalne ale musiałbyś zrezygnować z foxow :hah: i zrobić na sztywno. Ewentualnie zrobić to na zawsze i na przód zrobić zwrotnice z wewnętrznymi zwolnicami a tył poprostu zrobić zwolnicie w obudowie i przyspawać to jakoś do mocowań wahaczy. Obudowa, koła łańcuchowe łańcuch itp. To nie problem wszystk można na luzie zrobić na laserze, tylko koszty.... chyba lepiej dołożyć konia i większe koła
_________________
 
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 20:49   

maszyna ma być lekka a zwolnica do ciężkiego terenu
 
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 21:23   

No i masz zamiar je za każdym razem demontować ? Musiałbyś odkręcić koła, zwolnice, zamontować piastę i z powrotem koła ;) Nie zrobisz tego w 5 czy 10 min. Od tego jest reduktor, by w razie potrzeby zwiększyć przełożenie. Zwolnice są dlatego dobre, że zwiększają prześwit pod mostem i półośki mają lżej bo przenoszą sporo mniejszy moment. Dlatego najlepsze rozwiązanie to duet reduktora z zwolnicami, przy dużych kołach redukcja prędkości przez zwolnice nie będzie już tak odczuwalna ;)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Pią Lut 17, 2017 22:46   

więcej latamy na w miarę równym terenie ale czasem jest chęć na jakiś ciężki teren np. pieczątki i tam niema prędkości tylko jest ważny prześwit i przełożenia aby nie zakatować sprzęgła
 
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Lut 18, 2017 06:58   Re: zwolnice

lorek napisał/a:
znalazłem taki wynalazek łańcuchowy w sowieckich sprzętach typu niva uaz https://www.drive2.ru/b/4899916394579104178/ cały myk polega na tym aby każde koło miało swoją i żeby można je w każdej chwili szybko zdemontować wiem wymyślam ale jest potrzeba, ma ktoś lepszy pomysł albo widział inne rozwiązanie łatwiejsze do wykonania


ja tu nie widziałem łańcuchów :P

miałem zamiar tak robić ale zrezygnowałem ,chodziło o redukcję prędkości = większa siła
napęd półosi na mniejsze kółko i większe na kole i :D
zwiększyłem moc silnika :D
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Sob Lut 18, 2017 11:04   

łańcuchowa jest na początku https://www.drive2.ru/b/4899916394579104178/ na pieczątkach nie potrzeba mocy
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Lut 18, 2017 13:22   

Dobre rozwiązanie dla tych co mają przeguby odkręcane na śruby.
Np wykorzystując piaste tylnią z omegi/bmw na flanszy zamocować zębatke
 
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Sob Lut 18, 2017 22:12   

masz jakieś zdjęcia poglądowe albo z którego roku te auta
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Lut 18, 2017 23:27   

Omega to chyba każda ma tak, tylko bieda z kątami załamania przegubu, w bmw powinno być lepiej, a modele E32 E34, ale to po fotach trzeba szukać bo były wersje z przegubami na śruby i z przegubem z wieloklinem...

[img][/img]



Zawsze można zrobić zespoloną półoś do zwolnicy że odpina się zwolnice od wahaczy a póloś od skrzyni/dyfra....


Albo jeszcze inaczej, jako półoś koła to można wykorzystać połoś z mostu zawsze przy piaście jest podparty łożyskiem, od razu za łożyskiem zrobić wieloklin na zębate potem znowu łożysko a resze uciąć, nie każdy jest chętny do obrabiania twardszej stali. Plus jest taki że mamy inny rozstaw śrub na bardzej terenowe koła.




Taki bazgroł na szybko w paincie


[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 00:14 ]
Pirson napisał/a:
Można bo to zrobić szybko demontowalne ale musiałbyś zrezygnować z foxow i zrobić na sztywno

 
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Nie Lut 19, 2017 11:27   

właśnie oto chodzi ten wahacz od omegi jest spory poszukam na szrocie coś mniejszego i na 4 śruby jak myślicie o przełożeniu na zębatkach zmniejszyć o połowę czy o 1/3
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Lut 19, 2017 11:45   

Ale to co chcesz robić zwolnice i zostawić te koła co masz? to nie ma sensu bo tak samo będą mieliły jak na bezpośrednim napędzie, chyba że upierasz się tylko na prześwicie. Jak robić zwolnice to od razu jakieś 31-33 cali
 
 
 
lorek 


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: bojanowo
Wysłany: Nie Lut 19, 2017 16:31   

na razie na tych kołach co mam a prześwit jest potrzebny przy podjazdach na skałach i w błocie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax