Witajcie, jestem na etapie przeróbki buggy ( większy silnik ), I mam pewien problem silnik jest z lanosa 1.6 i zwrotnica wygląda w w ten sposób:
zastanawiam się jak wykonać górne mocowanie, tak żeby wywalić kolumnę McPersona i zrobić dwu wahacz. Gdyby to nie było żeliwo to coś można było by dospawać, ale niestety spawanie nie wchodzi w grę, mam pewien pomysł ale chciałbym zobaczyć co wy byście wymyślili.
Możesz wywalić po prostu mc persona, dotoczyć w to miejsce szklankę redukcyjną i jak dobrze się zakręcisz to nawet nie będzie trzeba tego spawać. W szklance będziesz już miał miejsce na wkręcenie sworznia. Jest to fajne rozwiązanie i sam bym takie zastosował, wtedy do regulacji zbieżności używasz osobnego drążka albo śruby rzymskiej zrobionej z dwóch uniballi Wtedy regulacja zbieżności to czysta przyjemność Co do spawania zwrotnicy to spawałem zaciski, które też były ze staliwa i spawa się to lepiej niż normalną stal, tylko tak, staliwo ma dużo węgla więc jak już pospawasz to spoina jest bardzo twarda także obróbka tylko przez szlifowanie albo na prawdę dobrym wiertłem. Pewnie przez takie nagrzanie wytwarzają się struktury mercenzytyczne i dlatego takie cyrki są
No trzeba się czasem popisać
@siwy86
Co do twojego pomysłu to mam jakby na tej samej zasadzie rozwiązane u siebie. Musisz liczyć się z tym, że przy każdej regulacji zbieżności musisz podnosić buggy, rozebrać zawiechę i czasem ściskać sprężyny. Także ja bym na twoim miejscu rozważył sworzeń i śrubę rzymską do regulacji. Wtedy możesz ustawić sobie to idealnie Dodatkowo sworzeń będzie lepiej wytrzymywał nacisk od strony amortyzatora, oczywiście, jeśli chcesz oprzeć go na górnym wahaczu. U mnie jest amorek oparty o zwrotnice także uniballe mają dosyć lajtowo, ja na twoim miejscu też rozważył bym dorobienie do tej szklanki jeszcze mocowań do amortyzatora.
FastFlash510, nie możesz odżałować 100zł na wypałki+ tuleje pod łożyska jak przystało na porządnego obywatela? Będzie waga się zgadzać, jakoś to wyglądać, no i wytrzymałość jak należy, bez zbędnych kombinacji.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Sob Lut 18, 2017 15:05
Tomala napisał/a:
FastFlash510, nie możesz odżałować 100zł na wypałki+ tuleje pod łożyska jak przystało na porządnego obywatela? Będzie waga się zgadzać, jakoś to wyglądać, no i wytrzymałość jak należy, bez zbędnych kombinacji.
Tomku masz rację ja robię swoje ,przednie zwrotki (napęd przód ) i masa jest połowę tej seryjnej i pod felg 12cali wąsy drążka tylko zostało dorobić
FastFlash510, Jak coś mam na handel zwrotki z mojego bagolca. Latało to z silnikiem łopla 1.4 ale jak się nie mylę 1.4 i 1.6 mają takie same piasty. a lanos coś tam wspólnego z łoplem ma. więc jak coś to pisz pw.
_________________ Czas aby w moim garażu coś się narodziło
Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!
Do kołnierza będzie przyspawana rurka i na tym ustawie negatyw koła, a zbieżność będzie ustawiona na takiej zasadzie, że ta tulejka obraca się w zwrotnicy i gdy ustawię skręcę dwoma twardymi śrubami M10.
mocowanie amortyzatora również będzie do tego przymocowane, więc wahacz będzie miał łatwiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum