Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Buggy Barracuda Honda CBR 1100XX 4x4
Autor Wiadomość
claas961 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Strumień
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 17:27   Buggy Barracuda Honda CBR 1100XX 4x4

Witam.
Przedstawiam Wam mój projekt jakim jest Barracuda z silnikiem CBR 1100XX i napędem na cztery koła. Prace trwały 8,5 miesiąca. Krótko o napędzie. Zastosowałem dwa dyfry z Audi 100 c4 które fabrycznie mają blokady, później jeden z nich został przerobiony tak, by mógł pracować z kołem zębatym łańcuchowym. Rama z rur bezszwowych 1", podłoga profil 40x40x3, opony 14", zawias z tyłu BMW E39 gwint MTS, przód ze skody przerobione na uniballe.

http://mudmasters.pl/uploads/AvwQWcn9x5UL.jpg

http://mudmasters.pl/uploads/gFTHAL6hrl37.jpg

Link do galerii:
https://goo.gl/photos/Vmz8LdewCW93V7EH6
 
 
silwer 
silwer



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2016
Posty: 71
Skąd: Małopolska
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:11   

No no pogratulowac maszyna super ale kosztorys tez pewnie neizly :D gratulacje
 
 
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:17   

podoba mi się. jakieś filmy posiadasz jak to robi?
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:20   

Projekt zacny, widać że nie skąpiłeś grosza. Jak się to zachowuje na twardej nawierzchni ? Z tego co prześledziłem konstrukcję to wychodzi na to, że dyfry są połączone na stałe.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
claas961 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Strumień
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:41   

Filmy z jazdy będą w najbliższym czasie, tak, dyfry są na stałe połączone ze sobą, a na twardym podłożu nie ma problemów ze skręcaniem niż przy samym tylnym napędzie itp. :D
 
 
rapidereox 


Wiek: 30
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: Podlaskie
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:48   

No projekt naprawde świetny.
Zapodaj filmik jak orzesz tą bestią pole :D
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 19:47   

Właśnie ciekawiło mnie jakby połączyć dyfry z moto, ale bez łańcuchów, a jak 4x4 to np z 2 silnikami. Ale to tylko taka myśl. Wykonanie projektu na wysokim poziomie, ale jest kilka pierdół, które mogłeś zrobić lepiej jak np. zwrotnice przednie i tylne dać samoróbki, lżejsze zaciski od moto. Uchwyty amortyzatorów mogłeś nawiercić dla wyglądu i masy. Zastanawia mnie jak to się zachowuje na zakrętach z tak podniesionym silnikiem.
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 20:13   

Projekt fajny. Jaka jest masa barracudy? Trochę dziwne rozwiązanie z tą chłodnicą, schowana za silnikiem, będzie miała mały dostęp do powietrza. Jeszcze ten wentylator, nie powinien być od tyłu?
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 08:05   

claas961, z tego co widzę to tylny dyfer masz przerobiony i zablokowany na stałe żeby przez koło wieńcowe podać napęd na przód.

A co z przednim dyfrem ? Też jest sztywno na stałe ? Czy masz rozpinany ?
Jeśli chodzi o ramę to wydłużałeś pionowe rury klatki żeby wał się mieścił pod siedzeniem ? Czy zostawiłeś oryginalnie i tylko siedzenie podniosłeś do góry ?
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
claas961 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Strumień
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 15:06   

Tak, dyfer jest przerobiony ale nie jest zablokowany na stałe, jak już wspomniałem, mam fabryczną blokadę. Dyfry są połączone ze sobą samym wałem, bez żadnych torsenów itp. Rama ma 131cm wysokości, w porównaniu do oryginalnych planów jest tylko trochę większa, szersza i dłuższa. Mocowania fotela mam 12cm od podłogi.
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 16:29   

A więc jak przerobiłeś tylny dyfer żeby założyć na niego łańcuch i jednocześnie zostawić go w oryginalnej obudowie
z siłownikiem do blokowania ?
Bo jedno zdjęcie z galerii przedstawia dyfer bez obudowy i bez satelitek z widoczną na dole flanszą pod zębatkę na łańcuch.
W takim układzie przy zamontowaniu zębatki napędowej na jednej flanszy pod półoś, przy ostrym ruszaniu bez zapiętej blokady,
ta półoś będzie traciła przyczepność a druga w najgorszym przypadku może zakręcić się w tył.
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
claas961 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Strumień
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 17:26   

Zębatka z motocykla nie jest zamocowana do flanszy a do wieńca, poprzez dotoczony duży wałek, a przez środek tego wałka przechodzi flansza.
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Lut 08, 2017 07:26   

A jak uszczelniłeś dyfer od strony zębatki ?
Bo teraz kiedy jest tam wstawiony ten toczony wałek to oryginalne uszczelnienie już nie pasuje co ?
Widzę też że jedna flansza pod półoś też jest nieoryginalna. Dlaczego tak jest zrobione ?
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
mm1234 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2017
Posty: 71
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sro Lut 08, 2017 12:46   

piękne jak długie kobiece nogi na wysokiej szpili :D pozazdrościć...
aczkolwiek ja uważam że stały napęd 4x4 podział mocy 50/50 odbiera trochę frajdy na szutrach i przy lataniu bokiem , moim zdaniem warto by było dać jakieś sprzęgiełko żeby przód dało się odłączyć i mieć tylko RWD , chociaż przy tej mocy pewnie po wciśnięciu pedału gazu 4 koła tracą trakcję :) ?

latasz nim głównie po błocie , szutrze czy żwirownie /piachy ? W piachu pewnie przy tak niskiej wadze , napędzie 4x4 i mocnym silniku to trzeba się postarać żeby go zakopać :D ?
 
 
claas961 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Strumień
Wysłany: Sro Lut 08, 2017 18:49   

Dałem dwa nowe uszczelniacze, jeden pomiędzy dorobionym wałkiem a obudową, a drugi pomiędzy wałkiem a flanszą Ta flansza jest dorobiona bo oryginalna była za krótka, a też trzeba było zachować odległość żeby przeguby miały taki sam zakres. Z przodu dla zachowania odległości jest tuleja z aluminium. Jak narazie to latałem tylko po śniegu i trudno cokolwiek powiedzieć bo cały czas tracił przyczepność :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax