w manitou masz przełącznik przód/ tył/ obie skrętne... w przypadku obu skrętnych najpierw przednia oś skręcała do oporu dopiero tył.
Kumpel ma "manitke" i jak przełączysz na obie osie skrętne to wszystkie cztery koła na raz się skręcają. Nigdy się nie zagłębiałem jak to jest rozwiązane.
Rozumiem ze dzielniki strumienia beda robic za trojniki, bo drugie rozwiązanie jest takie ze dwa orbitrole zamontować obok siebie połączone małym lancuszkiem rozrzadu , ale to juz podwojne koszta
Stosując dzielniki przepływu można wybarać jak ma być dzielony przepływ. Ale jest to podział stały na jaki został zbudowany dzielnik np 50-50 czy 40-60, chodzi o coś takiego https://www.motoart.slask...xoCbEEQAvD_BwE.
Dwa orbitrole plus zastosowanie dzielnika hydraulicznego spuszczającego na powrót z jednego orbitrolu dało by możliwość elektrycznego blokowania tylnej osi w dowolnym położeniu. Zastosowanie jakiegoś czujnika by dawał nam sygnał w środkowym położeniu i odpowiednie podłączenie tego wszystkiego dało by nam wtedy automatycznie centrowaną oś tylną możliwą do uruchomienia w dowolnym momencie. https://www.motoart.slask...FxoCN8YQAvD_BwE
Trzecie rozwiązanie to zastosowanie rozdzielacza hydraulicznego zwykłego bądź ze sterowaniem elektrycznym który byłby połączony z pompom wspomagania i tylnym siłownikiem. Taki zestaw dawałby nam możliwość jazdy z kołami skręconymi w dwóch kierunkach tzw psi chód, lecz wymaga więcej umiejętności by sterować i kieronicą i rozdzielaczem jednocześnie. Kolejnym minusem tego rozwiązania jest to że tylne koła działają zero-jedynkowo czyli prosto lub maksymalny skręt.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 11:27
mati22252 napisał/a:
Trzecie rozwiązanie to zastosowanie rozdzielacza hydraulicznego zwykłego bądź ze sterowaniem elektrycznym który byłby połączony z pompom wspomagania i tylnym siłownikiem. Taki zestaw dawałby nam możliwość jazdy z kołami skręconymi w dwóch kierunkach tzw psi chód, lecz wymaga więcej umiejętności by sterować i kieronicą i rozdzielaczem jednocześnie. Kolejnym minusem tego rozwiązania jest to że tylne koła działają zero-jedynkowo czyli prosto lub maksymalny skręt.
Nie koniecznie binarnie... Zastosowanie 1 orbitrola na wałek kierowniczy dostosować ENKODER optyczny który wysterowuje elektrozaworem 4 drogowym. Ale żadna z wymienionych opcji w poprzednich postach nie da NIGDY pracy synchronicznej <równomiernej przedniej i tylnej osi, wystarczy któreś koło przyblokuje no. kamień puści nam zawór przelewowy i już mamy 2 inne kąty skrętu. Musi być centrowanie tylnej osi...
A ja bym to widzial tak , na jednym orbitrolu, i dwoch dzielnikach, a za dzielnikami zawory do blokowania osi, dwa. Zamknięte i jeden otworzony aby był przepływ i nie rozsadzilo węży
Ale musisz pamiętać że takie zastosowanie przyjmuje że mamy układ idealny a takie w naturze nie występują. A otwarcie tego zaworu łączącego spowoduje że nawet przy otwartych pozostałych zaworach nie będzie skręcać tylna oś bo olej pójdzie po najmniejszej linii oporu a koła będą chodziły dowolnie.
mati22252, w nawiasie napisalem w jakiej pozycji beda w danym momencie , aby os skrecala to dwa zawory otworzone a ten łączący zamkniety , zeby olej szedl tylko na silownik. A zeby os byla zablokowana to dwa zawory zamkniete a ten łaczący otworzony, poniewaz tam by byly dzielniki strumienia i moglo by weze rozsadzic dlatego ten zawor aby byl przeplyw oleju
Pamiętaj że w orbitrolu nie ma stałego wyjścia powrotu to zależy w którą stronę kręcisz. Nie wiem jak się zachowa dzielnik jak będzie miał działać w drugą stronę. Czy będzie trzeba założyć zawory kierunkowe i przekierować ciśnienie powrotne bezpośrednio do zbiornika
To na dobra sprawe jak dzielnik nie bedzie dzialal w druga strone to jak nie bedzie tych zaworow to nie bedzie dzialac , bo jak bym skrecal to jednym wezem plynie olej do silownika a drugim wezem wraca i napotyka dzielnik...
jeżeli blokuje przepływ w drugą stronę to właśnie nie zadziała. Ale to już musisz sam poszukać informacji bo ja nie posiadam wiedzy na ten temat a nie chcę wprowadzać w błąd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum