Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa buggy 4x4
Autor Wiadomość
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 21:55   

można to rozwiązać stosując dzielnik strumienia
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 22:17   

jajek napisał/a:
w manitou masz przełącznik przód/ tył/ obie skrętne... w przypadku obu skrętnych najpierw przednia oś skręcała do oporu dopiero tył.

Kumpel ma "manitke" i jak przełączysz na obie osie skrętne to wszystkie cztery koła na raz się skręcają. Nigdy się nie zagłębiałem jak to jest rozwiązane.
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 02:43   

Rozumiem ze dzielniki strumienia beda robic za trojniki, bo drugie rozwiązanie jest takie ze dwa orbitrole zamontować obok siebie połączone małym lancuszkiem rozrzadu , ale to juz podwojne koszta
_________________
Tomek
 
 
mati22252 


Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 13
Skąd: żagań
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 10:15   

Stosując dzielniki przepływu można wybarać jak ma być dzielony przepływ. Ale jest to podział stały na jaki został zbudowany dzielnik np 50-50 czy 40-60, chodzi o coś takiego https://www.motoart.slask...xoCbEEQAvD_BwE.
Dwa orbitrole plus zastosowanie dzielnika hydraulicznego spuszczającego na powrót z jednego orbitrolu dało by możliwość elektrycznego blokowania tylnej osi w dowolnym położeniu. Zastosowanie jakiegoś czujnika by dawał nam sygnał w środkowym położeniu i odpowiednie podłączenie tego wszystkiego dało by nam wtedy automatycznie centrowaną oś tylną możliwą do uruchomienia w dowolnym momencie. https://www.motoart.slask...FxoCN8YQAvD_BwE
Trzecie rozwiązanie to zastosowanie rozdzielacza hydraulicznego zwykłego bądź ze sterowaniem elektrycznym który byłby połączony z pompom wspomagania i tylnym siłownikiem. Taki zestaw dawałby nam możliwość jazdy z kołami skręconymi w dwóch kierunkach tzw psi chód, lecz wymaga więcej umiejętności by sterować i kieronicą i rozdzielaczem jednocześnie. Kolejnym minusem tego rozwiązania jest to że tylne koła działają zero-jedynkowo czyli prosto lub maksymalny skręt.
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 11:27   

mati22252 napisał/a:
Trzecie rozwiązanie to zastosowanie rozdzielacza hydraulicznego zwykłego bądź ze sterowaniem elektrycznym który byłby połączony z pompom wspomagania i tylnym siłownikiem. Taki zestaw dawałby nam możliwość jazdy z kołami skręconymi w dwóch kierunkach tzw psi chód, lecz wymaga więcej umiejętności by sterować i kieronicą i rozdzielaczem jednocześnie. Kolejnym minusem tego rozwiązania jest to że tylne koła działają zero-jedynkowo czyli prosto lub maksymalny skręt.

Nie koniecznie binarnie... Zastosowanie 1 orbitrola na wałek kierowniczy dostosować ENKODER optyczny który wysterowuje elektrozaworem 4 drogowym. Ale żadna z wymienionych opcji w poprzednich postach nie da NIGDY pracy synchronicznej <równomiernej przedniej i tylnej osi, wystarczy któreś koło przyblokuje no. kamień puści nam zawór przelewowy i już mamy 2 inne kąty skrętu. Musi być centrowanie tylnej osi...
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 11:50   

A ja bym to widzial tak , na jednym orbitrolu, i dwoch dzielnikach, a za dzielnikami zawory do blokowania osi, dwa. Zamknięte i jeden otworzony aby był przepływ i nie rozsadzilo węży
_________________
Tomek
 
 
mati22252 


Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 13
Skąd: żagań
Wysłany: Czw Lis 16, 2017 08:58   

Ale musisz pamiętać że takie zastosowanie przyjmuje że mamy układ idealny a takie w naturze nie występują. A otwarcie tego zaworu łączącego spowoduje że nawet przy otwartych pozostałych zaworach nie będzie skręcać tylna oś bo olej pójdzie po najmniejszej linii oporu a koła będą chodziły dowolnie.
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Czw Lis 16, 2017 12:30   

mati22252, w nawiasie napisalem w jakiej pozycji beda w danym momencie , aby os skrecala to dwa zawory otworzone a ten łączący zamkniety , zeby olej szedl tylko na silownik. A zeby os byla zablokowana to dwa zawory zamkniete a ten łaczący otworzony, poniewaz tam by byly dzielniki strumienia i moglo by weze rozsadzic dlatego ten zawor aby byl przeplyw oleju
_________________
Tomek
 
 
mati22252 


Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 13
Skąd: żagań
Wysłany: Pią Lis 17, 2017 00:18   

Pamiętaj że w orbitrolu nie ma stałego wyjścia powrotu to zależy w którą stronę kręcisz. Nie wiem jak się zachowa dzielnik jak będzie miał działać w drugą stronę. Czy będzie trzeba założyć zawory kierunkowe i przekierować ciśnienie powrotne bezpośrednio do zbiornika
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pią Lis 17, 2017 02:06   

To na dobra sprawe jak dzielnik nie bedzie dzialal w druga strone to jak nie bedzie tych zaworow to nie bedzie dzialac , bo jak bym skrecal to jednym wezem plynie olej do silownika a drugim wezem wraca i napotyka dzielnik...
_________________
Tomek
 
 
mati22252 


Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 13
Skąd: żagań
Wysłany: Sob Lis 18, 2017 19:26   

jeżeli blokuje przepływ w drugą stronę to właśnie nie zadziała. Ale to już musisz sam poszukać informacji bo ja nie posiadam wiedzy na ten temat a nie chcę wprowadzać w błąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax