Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa buggy 4x4
Autor Wiadomość
Dzki74 


Dołączył: 30 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Ślask
Wysłany: Pon Maj 15, 2017 16:08   

Moje skromne zdanie:
Zakładając, ze zrobisz, to w terenie ciężko będzie ustawić kola tylne idealnie prosto i będzie dupa uciekać, aby ustawić psi chód będzie sie trzeba nakombinować; przód, przed załączeniem tyłu, musi być wyprostowany inaczej do ładu nie dojdziesz. Trochę czytałem na temat skrętnej tylnej osi to przeważnie robią z siłownikiem sterowanym elektrycznie. Joystick prawo lewo i przycisk do centrowania.
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Nie Lis 05, 2017 14:57   

jak tam postępy ? :D
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Lis 05, 2017 21:42   

Prace stanęły od ostatniego wpisu bo remontuje dom, po nowym roku ruszam z budowa garażu i wtedy zaczne w normalnych warunkach budowac :)
_________________
Tomek
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Lis 11, 2017 16:33   

Romeu napisał/a:
4 dolne gotowe

[ Dodano: Wto Maj 09, 2017 19:14 ]
Ma ktoś jakis pomysł jak zbudować mala skrzynkę w której będą dwa walki klinowe w jednej lini, i na nich tuleja z wieloklinem, zasada działania ma byc taka ze jak chce zeby dwa walki działały razem to tuleja z wieloklinem je łączy, a jak chce żeby jeden walek działał a drugi był właśnie zablokowany tą tuleja z obudowa skrzynki, pomysł jest ale z jakich podzespołów zbudować, z czego wziąć dwa walki i tuleje, to ma być zalaczane na wajche (ta tuleja- zasuwana na dwa wałki i rozsuwana czyli jeden działa a drugi zablokowany do skrzynki) Jakieś pomysły macie?


ja taką robiłem do rozłączania napędu jednej osi
brałem części ze skrzyni biegów koła z zabierakami .przesuwka łącząca i wodzik :D

fotki i filmiki w galeri
https://photos.google.com/share/AF1QipP2ra6wEK-UpcuvvVvO_VSDfMjZBIdvWYEdy7YGRBNmg9ms5FEcZQ1IVbyUfhNVLA
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Lis 11, 2017 21:39   

wiesko126, link nie działa
_________________
Tomek
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Nie Lis 12, 2017 05:34   

https://goo.gl/photos/2ARaoxtX5wxbxPYX9

spróbuj ten :D
albo drugi w podpisie , na samym dole
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Lis 12, 2017 09:38   

Dobre rozwiązanie z ta skrzynką , z czego skrzynia , czy pierwszą lepsza wziąłeś?
_________________
Tomek
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Nie Lis 12, 2017 10:51   

pod ręką miałem 3szt hondy :) więc jedną zdemontowałem , ale niema znaczenia z jakiej
nada się każda

złe się bardzo jeździ ,ze stałym 4x4 :D , przy normalnej jeździe
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Lis 12, 2017 21:27   

Pod jakim względem źle się jeździ, co Ci przeszkadza ? :D
_________________
Tomek
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Pon Lis 13, 2017 06:23   

przy szybkiej jeździe niestabilny , nosi i próbuje kierownice wyrwać :)
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 08:29   

Myslałem też aby skręt przedni i tylny zrobić na orbitrolu i dwóch silownikach, za orbitrolem dac trojniki na przód i tył , i na tył zamontować dwa zawory jakbym chciał zablokować tylny skręt, zdało by takie rozwiązanie ? I czy jakbym mial załączony przedni i tylny skręt ,to np tylna oś jakby była w koleinie (miała większy opór aby skręcić) i skrecalbym to czy przednia i tylna os skręcała by równomiernie czy najpierw przednie koła dobiły by do maksa bo mniejszy opór a później tylnia? Jeśli tak to czy jest jakieś rozwiazanie aby skrecaly rownomiernie razem?
_________________
Tomek
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 12:25   

Ciśnienie pójdzie tam gdzie będzie miało łatwiej, oś która będzie miała mniejszy opór to będzie się skręcać a dopiero potem druga, tak jak napisałeś. Rozwiązanie jest na pewno, chociażby ładowarki mogą skręcać przednimi albo wszystkim kołami. Jak to jest rozwiązane to nie powiem bo nie wiem.
 
 
 
stachura44 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Bobolice-Radwanki
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 13:38   

 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 21:15   

Romeu napisał/a:

Myslałem też aby skręt przedni i tylny zrobić na orbitrolu i dwóch silownikach, za orbitrolem dac trojniki na przód i tył , i na tył zamontować dwa zawory jakbym chciał zablokować tylny skręt, zdało by takie rozwiązanie ? I czy jakbym mial załączony przedni i tylny skręt ,to np tylna oś jakby była w koleinie (miała większy opór aby skręcić) i skrecalbym to czy przednia i tylna os skręcała by równomiernie czy najpierw przednie koła dobiły by do maksa bo mniejszy opór a później tylnia? Jeśli tak to czy jest jakieś rozwiazanie aby skrecaly rownomiernie razem?

w manitou masz przełącznik przód/ tył/ obie skrętne... w przypadku obu skrętnych najpierw przednia oś skręcała do oporu dopiero tył, prawdopodobnie priorytet ustawiony na podstawie różnych średnic tłoka siłowników <przedni większy oczywiście> a powrotne centrowanie powoduje przyblokowanie zaworu dla siłownika przedniego... to można rozwiązać czujnikiem halla i kawałkiem blaszki na łączniku drążku kier.
 
 
 
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 21:39   

I w JCB i w Merlo przednia i tylna oś skręcała razem, nie było tak, że ta co miała lżej szła pierwsza
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax