Moje skromne zdanie:
Zakładając, ze zrobisz, to w terenie ciężko będzie ustawić kola tylne idealnie prosto i będzie uciekać, aby ustawić psi chód będzie sie trzeba nakombinować; przód, przed załączeniem tyłu, musi być wyprostowany inaczej do ładu nie dojdziesz. Trochę czytałem na temat skrętnej tylnej osi to przeważnie robią z siłownikiem sterowanym elektrycznie. Joystick prawo lewo i przycisk do centrowania.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Sob Lis 11, 2017 16:33
Romeu napisał/a:
4 dolne gotowe
[ Dodano: Wto Maj 09, 2017 19:14 ]
Ma ktoś jakis pomysł jak zbudować mala skrzynkę w której będą dwa walki klinowe w jednej lini, i na nich tuleja z wieloklinem, zasada działania ma byc taka ze jak chce zeby dwa walki działały razem to tuleja z wieloklinem je łączy, a jak chce żeby jeden walek działał a drugi był właśnie zablokowany tą tuleja z obudowa skrzynki, pomysł jest ale z jakich podzespołów zbudować, z czego wziąć dwa walki i tuleje, to ma być zalaczane na wajche (ta tuleja- zasuwana na dwa wałki i rozsuwana czyli jeden działa a drugi zablokowany do skrzynki) Jakieś pomysły macie?
ja taką robiłem do rozłączania napędu jednej osi
brałem części ze skrzyni biegów koła z zabierakami .przesuwka łącząca i wodzik
Myslałem też aby skręt przedni i tylny zrobić na orbitrolu i dwóch silownikach, za orbitrolem dac trojniki na przód i tył , i na tył zamontować dwa zawory jakbym chciał zablokować tylny skręt, zdało by takie rozwiązanie ? I czy jakbym mial załączony przedni i tylny skręt ,to np tylna oś jakby była w koleinie (miała większy opór aby skręcić) i skrecalbym to czy przednia i tylna os skręcała by równomiernie czy najpierw przednie koła dobiły by do maksa bo mniejszy opór a później tylnia? Jeśli tak to czy jest jakieś rozwiazanie aby skrecaly rownomiernie razem?
Ciśnienie pójdzie tam gdzie będzie miało łatwiej, oś która będzie miała mniejszy opór to będzie się skręcać a dopiero potem druga, tak jak napisałeś. Rozwiązanie jest na pewno, chociażby ładowarki mogą skręcać przednimi albo wszystkim kołami. Jak to jest rozwiązane to nie powiem bo nie wiem.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Lis 14, 2017 21:15
Romeu napisał/a:
Myslałem też aby skręt przedni i tylny zrobić na orbitrolu i dwóch silownikach, za orbitrolem dac trojniki na przód i tył , i na tył zamontować dwa zawory jakbym chciał zablokować tylny skręt, zdało by takie rozwiązanie ? I czy jakbym mial załączony przedni i tylny skręt ,to np tylna oś jakby była w koleinie (miała większy opór aby skręcić) i skrecalbym to czy przednia i tylna os skręcała by równomiernie czy najpierw przednie koła dobiły by do maksa bo mniejszy opór a później tylnia? Jeśli tak to czy jest jakieś rozwiazanie aby skrecaly rownomiernie razem?
w manitou masz przełącznik przód/ tył/ obie skrętne... w przypadku obu skrętnych najpierw przednia oś skręcała do oporu dopiero tył, prawdopodobnie priorytet ustawiony na podstawie różnych średnic tłoka siłowników <przedni większy oczywiście> a powrotne centrowanie powoduje przyblokowanie zaworu dla siłownika przedniego... to można rozwiązać czujnikiem halla i kawałkiem blaszki na łączniku drążku kier.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum