Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa buggy 4x4
Autor Wiadomość
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 22:02   

Może ogranicz się do samego przesuwu na piaście. W zasadzie to można byłoby jakoś zakołkować tą koronkę od przegubu i wtedy nie będzie problemu z wyrywaniem tego. Problemem może być twardość no ale to kwestia sprawdzenia. Ja np lagę od amortyzatora przewierciłem bez żadnego problemu. Tutaj musiałbyś spróbować czy w ogóle da radę. Jako zabezpieczenie użyłbym kołka sprężynującego 5 mm. Raczej nie ma opcji, żeby Ci to ścięło. Co do wiercenia to dobre wiertło, wiertarka stołowa, emulsja i powinno pójść.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Kwi 22, 2017 02:38   

Romeu napisał/a:
Ja chce zrobić wszystko w symetrii właśnie, dlatego zaczynam od półosi i ich przeglubow, wiadomo ze delikatny ruch wzdłużny bedzie nawet jak zachowam symetrie, tylko czy tego ruchu wystarczy, bo mam go na półos -przegub i przegub- piasta, oczywiście przegub - piasta bedzie w smarze w osłonie
Jak myślisz Pirson, bedzie działać?
Nie chce spawac półosi bo oryginalna nie ruszana jest lepsza, a mam juz wszystko do zawieszenia, lacznie 4 zwrotnice, 4 półosie, 8 przegubów zewnętrznych, i 4 piasty pod talerzyki, także chce pozostać przy tym rozwiązaniu, tylko czy to ma prawo bytu? Oczywiście zawieszenie bedzie zrobione porządnie i w symetrii bez żadnej lipy :D


w przodzie będzie kłopot , przy skręcie wyciąga średnio do 1.5cm półoś :D w zależności od budowy zwrotnicy
jak zabraknie to wypnie -wyrwie półoś z przegubu , w najsłabszym miejscu
u siebie w 4x4 teraz wkładam seryjne wewnętrzne , ale niestety kosztem prześwitu :)

herobrine napisał/a:
Problemem może być twardość no ale to kwestia sprawdzenia. Ja np lagę od amortyzatora przewierciłem bez żadnego problemu. Tutaj musiałbyś spróbować czy w ogóle da radę. Jako zabezpieczenie użyłbym kołka sprężynującego 5 mm. Raczej nie ma opcji, żeby Ci to ścięło. Co do wiercenia to dobre wiertło, wiertarka stołowa, emulsja i powinno pójść.


ja jak frewzowałem wielowpusty na półosiach :D zniszczyłem dwa komplety (8szt x35zł/szt) płytek , wiercenie zwykłymi wiertłami , raczej niemożliwe , wielowpusty są utwardzone -hartowane
jak zabezpieczy przed złożeniem ,nie złoży przegubu :D dlatego zabezpieczane są pierścieniem zciskanym - w części wewnętrznej przegubu jest kanałek na zabezpieczenie i drugą stronę półosi trzeba pogłębić kanałek na półosi i trochę skrócić półoś , by nie wystawała wewnątrz przegubu
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Kwi 22, 2017 20:24   

Co do zabezpieczenia przeglubu kółkiem sprezynującym to da rade założyć przegub, bo przesunie sie za frez i sie rozpręży, gorzej z zdemontowaniem tego bo zabezpieczenia sie juz nie wciśnie zeby przegub zdjąć, a moze wgl nie dawać zabezpieczenia, wtedy bedzie miało ruch Wzdłużny, ale jak za dużo wyjdzie to wszystko rozwali, zależy od zawieszenia.

[ Dodano: Sob Kwi 22, 2017 21:23 ]
Przed chwilą zrobiłem prowizoryczna probe zwrotnic, i moje zwrotnice sa tak skonstruowane ze półos potrzebuje nie cały 1 mm ruchu wzdłużnego, wiec jest dobrze, wiec mysle ze jak zrobie dobrą symetrie w zawieszeniu to zabezpieczenia nie bede dawał, wrzuciłbym filmik proby ale nie wiem jak 😀

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2017 13:54 ]
Co do zabezpieczenia przegubu zewnętrznego na frezie gdzie był przegub wewnętrzny, nie ma żadnego problemu. Na końcu freza tam gdzie juz sie rozpoczyna okrągła część półosi jest fabryczny rowek, zrobiłem probe i przegub zewnętrzny sie tam zabezpiecza. Ale to sie okaze jaki bedzie ruch wzdłużny, to wyjdzie w praniu czy bede zabezpieczal czy nie.
_________________
Tomek
 
 
dawlo7 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 1122
Skąd: Jerzmanowice
Wysłany: Pią Maj 05, 2017 17:13   

Blachę jaką masz grubą?
_________________
https://picasaweb.google.com/102489887454058614773/BenzinPower4X4

https://plus.google.com/photos/102489887454058614773/albums/5993942462273038353
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pią Maj 05, 2017 23:16   

dawlo7, 10 mm, opcjonalnie?
_________________
Tomek
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Maj 07, 2017 00:40   

Romeu, a dokładnie skąd jesteś?
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Maj 07, 2017 11:13   

Koło Zielonej Góry, Gubin, a Ty?
_________________
Tomek
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Maj 07, 2017 14:31   

okolice Świebodzina
 
 
 
dawlo7 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 1122
Skąd: Jerzmanowice
Wysłany: Pon Maj 08, 2017 13:09   

Pancernie :D
_________________
https://picasaweb.google.com/102489887454058614773/BenzinPower4X4

https://plus.google.com/photos/102489887454058614773/albums/5993942462273038353
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pon Maj 08, 2017 14:05   

4 dolne gotowe

[ Dodano: Wto Maj 09, 2017 19:14 ]
Ma ktoś jakis pomysł jak zbudować mala skrzynkę w której będą dwa walki klinowe w jednej lini, i na nich tuleja z wieloklinem, zasada działania ma byc taka ze jak chce zeby dwa walki działały razem to tuleja z wieloklinem je łączy, a jak chce żeby jeden walek działał a drugi był właśnie zablokowany tą tuleja z obudowa skrzynki, pomysł jest ale z jakich podzespołów zbudować, z czego wziąć dwa walki i tuleje, to ma być zalaczane na wajche (ta tuleja- zasuwana na dwa wałki i rozsuwana czyli jeden działa a drugi zablokowany do skrzynki) Jakieś pomysły macie?
_________________
Tomek
 
 
stachura44 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Bobolice-Radwanki
Wysłany: Nie Maj 14, 2017 16:02   

A czemu ma służyć ta skrzynka . ??
 
 
 
Dzki74 


Dołączył: 30 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Dolny Ślask
Wysłany: Nie Maj 14, 2017 16:09   

myślę, że zamiast reduktora

albo z walu, który idzie na przód chce dać mechanika.

Wejdź na fanpage Alfanet Team ( Ci co maja evo 6), maja tam foty przekładni, może ci to coś pomoże :)
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Nie Maj 14, 2017 18:28   

Romeu, Możesz wykorzystać elementy skrzyni biegow.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Maj 14, 2017 21:51   

Chce zrobic dwie osie skrętne na maglownicach połączone jednym drazkiem, skrzynka ma sluzyc temu ze przy jezdzie przy większych prędkośćiach tylny drazek od tylnej maglownicy ma byc blokowany do obudowy skrzynki aby tylna os nie skrecala, a w terenie dla zabawy mają byc polaczone dwa drazki zeby dwa magle skrecały, taki zamysł. Zobaczymy jak z ta skrzynka, bo trojnik od kierownicy mam juz na oku, ale najpierw skrzynka, co sądzicie?
_________________
Tomek
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Nie Maj 14, 2017 23:11   

No może to być ciekawe. Zastanawiam się jak będzie z prowadzeniem. Nie wiem czy na twoim miejscu nie poszedłbym w zwiększenie przełożenia na tylnej maglownicy, bądź po prostu zostawienie z tyłu oryginalnych wąsów a z przodu zrobić na krótkich. Mniej więcej chodzi o to, że w oryginalnych rozwiązaniach fajne się to sprawdza, tylko skręt tylnej osi jest mniejszy. Co do skrzynki to nie jest to w cale takie proste jak się może wydawać, ogólnie to musisz rozłączyć wałki i jednocześnie zblokować wałek z obudową. Ja miałbym wstępnie taki zamysł, może Cie to jakoś zainspiruje. Zrobiłbym tak: wersja prostsza: dwa wielokliny osadzone na łożyskach, jeden stoczony a drugi z otworem, żeby były ostawione osiowo. Na te wielokliny tuleja którą albo przesuwasz na drugi wałek i łączysz maglownice albo odsuwasz w drugą stronę i powiedzmy nasuwasz bolce w tulejce, w otwory w obudowie. Jeszcze taka wskazówka, te bolce na wałku mógłbyś zrobić asymetrycznie, wtedy jeśli byś blokował tył to pasowało by tylko w jednym położeniu, w zamyśle w ustawieniu na prosto. W tej wersji musiałbyś sobie rozłączyć już wałki i już ręcznie ustawić koła tak, by blokada zaskoczyła. W wersji trudniejszej masz dwie tuleje na tych wieloklinach i najpierw włączasz sobie blokadę, i powiedzmy jest dociskana do obudowy sprężyna np na lince od wajchy i kręcisz kierownicą do czasu, aż koła nie ustawią sie na prosto, wtedy blokada na wieloklinie łączy się z otworami w obudowie i dopiero wtedy odłączasz sobie drugi wałek.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax