Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa buggy 4x4
Autor Wiadomość
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Sty 17, 2017 19:12   Budowa buggy 4x4

Witam, jestem tu nowy, na swoim koncie mam quada ze ścigacza suzuki gsx 550 es, i buggy z silnikiem toyoty corolli 1.3 75 km linki https://youtu.be/2ha0joFUoJg
https://youtu.be/Wclc7TzOoo0
Planuję zrobić buggy 4x4 z silnikiem bmw 2.0 150km z reduktorem samuraja i dyferencjalach bmw, co o tym sądzicie?
_________________
Tomek
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Sty 17, 2017 21:28   

Jak na dyfrach to od audi <mechaniczna blokada mechanizmu> są może o 100zł droższe od bmw ale to nic w porównaniu do tego ile włożysz w projekt.
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Sty 17, 2017 21:59   

A blokady w błocie bezcenne.
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Wto Sty 17, 2017 22:39   

Bmw juz mam, i dwa dyferencjaly dodatkowe kupione wcześniej o przełożeniu 3.15 , a w mojej bmce jest dyferencjal 3.45, czyli jak założę dyferencjaly o przełożeniu 3.15 to będzie szybszy ale słabszy, ale pomiędzy bedzie reduktor z samuraja ktory juz mam, i na szosowych biegach ma przelozenie 1.2 czyli moze i by sie wyrównalo gdyby nie to ze zaloze kola 15 ale z dużymi balonami, niz w seryjnej bmw, i znowu (chyba) będzie szybszy ale słabszy, a nie na tym mi zależy, jakie radzicie dyfry z audi i o jakim przelozeniu sa, zależy mi cos kolo 4.0 w przystępnej cenie :>
_________________
Tomek
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Sty 17, 2017 23:14   

Większość dyfrów z audi ma przelożeniue 4,22 <wieniec 38z> a we wszystkich atak ma 9z
Szukaj najlepiej z V8 tam lub diesla, tam są mocne przeguby, gdzieś w necie jest wykaz przełożeń, trzeba szukać.
 
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 00:23   

Rozważałeś zastosowanie gotowych mostów ? Jednak z wielowachaczem jest sporo zabawy a i tak ciężko będzie Ci uzyskać odpowiednio duże wykrzyże ;) Z mostami robisz 8 drążków, regulujesz jak Ci się podoba i nie musisz się martwić, że jakaś półoś Cię ogranicza ;)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 00:39   

Z mostami nigdy nie miałem do czynienia, orientowalem sie w cenie to za komplet ponad 1000 zl trzeba dac, plus do tego przekładnia ze wspomaganiem i felgi, a mam cale auto i maglownice juz mam, wraz z piastami i felgami tykjo później fajne gumy dokupić, wiec tańszym kosztem bedzie tylko dokupić dyferencjaly z audi, a te co mam z bmw (dodatkowo kupione) i co siedzi jeszcze w bmce moge sprzedac i tylko trochę dołożę, a po za tym mi się widzi wielowahacz, co sądzisz o tym jajek?
_________________
Tomek
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 01:07   

Jestem tego samego zdania co herobrine, przy mocy ponad 150km wolałbym mosty typu patrol/ land Rover Discovery czy nawet poczciwej gazeli. Ale to mosty rzędu 1500 w górę...

Projekt Darka, jest jeden z niewielu 4x4 które objechał kilka rajdów i tam wieczną udręką były pólosie. Ma dyfry od audi i mnie dziwi że jeszcze ich nie zarżnął ;D

Jak miałbyś dobre kontakty w usługach ślusarskich, to można wymodelować jakieś zwrotnice
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 01:07   

Jestem tego samego zdania co herobrine, przy mocy ponad 150km wolałbym mosty typu patrol/ land Rover Discovery czy nawet poczciwej gazeli.
Projekt Darka, jest jeden z niewielu 4x4 które objechał kilka rajdów i tam wieczną udręką były pólosie. Ma dyfry od audi i mnie dziwi że jeszcze ich nie zarżnął ;D

Jak miałbyś dobre kontakty w usługach ślusarskich, to można wymodelować jakieś zwolnice
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 09:11   

Tak jak mówiłem te mosty to dodatkowe koszta plus te wszystkie uprzyrządowania tj. Hamulce bo nie kupie mostów kompletnych ze wszystkim w dobrej cenie, przekładnia i tak dalej, to by mnie wyniosło wszystko ponad 2 tys. A w nabytej juz bmw mam juz wszystkie podzespoły. Wolałbym zostać przy dyferencjalach, może znacie jakieś sposoby na wzmocnienie półosiek? Obserwowalem projekt Kaszi, z silnikiem subaru i tez ma tam półoski i jakoś daje radę, czy projekt Darka też daję radę, a może rozciąć półośki i wzmocnić dodatkowo rurą, chyba ze wiecie od jakiego auta są pancerne półoski? ;)

[ Dodano: Sro Sty 18, 2017 09:13 ]
I czy jak kupie dyfry z audi z blokowaniem różnicówki, to do tego trzeba jakiś komputer sterujący czy tylko wystarczy podłączyć pod przycisk, na jakiej zasadzie to działa? :D
_________________
Tomek
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 11:25   

Dyfry z audi są załączane podciśnieniowo ale chyba można też przerobić na linkę ;)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
kaszi 



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 207
Skąd: Rejowiec, Lubelskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 13:00   

jeśli zrobisz nawet pancerne jak mówisz to i tak może urwać w najsłabszym miejscu za frezem,lepiej już mieć kpl. półosie w zapasie,
_________________
Moja galeria zdjęć
https://get.google.com/albumarchive/100100661548589075353

Profil na facebook
https://www.facebook.com/kaszigarage
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 13:11   

W sumie racja. Możecie podesłać jakieś zdjęcia tego dyfra z blokada i jak to wygląda bo nawet nie wiem z jakiego modelu szukać ☺
_________________
Tomek
 
 
szaya818 
szaya818


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 375
Skąd: Myslenice
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 13:28   

W temacie darka jest wszystko opisane miał na linke ale w zimie marzlo i ma podciśnienie sterowane ;)
_________________
Album https://plus.google.com/b/116816012943984530078/116816012943984530078/photos
 
 
 
Romeu 


Wiek: 28
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 65
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 13:57   

Dzięki, jak będę wszystko mial to napisze co dalej z moim projektem, narazie dziękuję, a jak Macie jeszcze jakieś wskazówki badz pytania to chętnie odpowiem ☺

[ Dodano: Czw Sty 19, 2017 19:12 ]
Wszystkie niepotrzebne kable wyciete, potrzebne zostały, jutro zabieram sie za wyciaganie silnika niestety nie moge dodac filmiku chyba ze nie wiem jak sie dodaje 😀

[ Dodano: Pią Sty 20, 2017 08:03 ]
Jeszcze pytanie mam do was, odciąłem kable i nie ma ładowania, okazalo sie ze odciąłem kabel który daje impuls, i pytanie brzmi czy ten kabel ma dostać tylko przy odpaleniu jednorazowy impuls czy moze byc podłączony caly czas pod 12 V po odpaleniu? 😏

[ Dodano: Pon Sty 23, 2017 16:10 ]
Widze ze na tym forum młodzi użytkownicy mało moga sie dowiedzieć bo maja za mały staż na forum żeby ktoś im odpowiadał..

[ Dodano: Wto Sty 31, 2017 17:17 ]
Mam.juz dyferencjaly od audi 100 z blokadami, wraz z mechanizmem załącznania, pytanie brzmi lepiej robic pneumatyczne sterowanie od kolektora ssacego z zaworem, czy przerobić na linki? 😀

[ Dodano: Sro Lut 01, 2017 15:50 ]
Witam wszystkich, przyłożyłem dwa dyferencjaly od audi, wraz z reduktorem, i okazuje sie ze maja odwrotne obroty niz dyferencjaly z bmw, a ze silnik mam z bmw i zamierzam go wsadzić z przodu i okazuje sie ze bedzie jeździł do tyłu, moje pytanie brzmi czy lepiej wsadzić silnik z tylu, chociaż zależało by mi na silniku umocowanym z przodu, czy dyferencjaly obrócić do góry nogami, i pytanie brzmi czy te dyfry nie zajada sie jak będą chodziły na wstecznym, przerobić odpowietrzniki to najmniejszy problem. Ale czy bedzie mialo dobre smarowanie bo jest tak skonstruowany ze wyjście walu ma nisko, i jak go obruce to nie będzie smarowania dobrego, chyba ze zalać więcej oleju, dodatkowe wskazówki mile widziane, i chcialem za ten ostatni wpis ze młodym użytkownikom nikt nie odpowiada, chce naprawić swoje bledy, i liczę na waszą pomoc 😀zdjęcia w mojej galerii

[ Dodano: Sro Lut 01, 2017 17:16 ]
Rame wykonam z rur calowych a dolna część ramy i wahacze z rury 1 1/4 cala, wzoruje sie nad mud wariorze, i pytanie czy brać szwowe czy bezszwowe, wiadomo ze lepsze sa bezszwowe ale czy jest az tak kolosalna różnica między nimi?
_________________
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax