Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Długość wąsów kierowniczych??
Autor Wiadomość
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Czw Lis 24, 2016 11:08   Długość wąsów kierowniczych??

Witam! w swoim złomku mam zwrotki od poldka wraz z wąsami magiel od sc i żeby wykonać pełen zakres kołami muszę kręcić kierownicą chyba ze 20 pełnych obrotów podczas jazdy jest to uciążliwe wiem ze muszę zrobić nowy wąs teraz pytanie ile cm zrobić tego wąsa od osi obrotu sworznia żeby to się dało jakoś sensownie kierować ? Blacha 4mm grubości wystarczy na taki wąs czy mało?
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Czw Lis 24, 2016 13:14   

Arktoss, daj zdjęcie od przodu i góry drążka w stosunku do wahacza. Grubość blachy na wąs co najmniej 8mm.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Lis 24, 2016 13:16   

Ja mam 5 cm odległości od osi i szybki magiel na podstawie magla od a4 ze wspomaganiem. Od lewej do prawej około jednego obrotu i bardzo duży kąt skrętu. Z wad to na postoju ciężko jest skręcić kołami, w jeździe nie ma problemu no i przez dobrą geometrię, koła same wracają do jazdy na wprost. Blacha 4 mm będzie za cienka na pewno.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Czw Lis 24, 2016 14:24   

bartek280395, zdjęcia nie zapodam bo mam wszystko rozmontowane bo magiel wcześniej miałem w orginale teraz mam skrócony i jeszcze drążków nowych nie zrobiłem wiem ze drążek musi iść równolegle z dolnym wahaczem Bartek mówiłeś mi to w warszawie na wystawie (buggy opel 1.7D(Pamiętasz?)) i dlatego zabrałem się za poprawę tego mojego sterowania:)
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Czw Lis 24, 2016 15:40   

Tak tak pamiętam. To znaczy nie do końca równolegle do dolnego. u mnie on też biegnie jakoś pod skosem i trzyma zbieżność. Najlepiej to po prostu doświadczalnie. Ale jak masz tyle obrotów problem może być w ustawianiu magla przód tył. A wąsy z blachy to dobra sprawa. u mnie nie ma problemów z kręceniem. spokojnie mogę a parkingu kręcić.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Czw Lis 24, 2016 17:34   

bartek280395, no właśnie magiel wcześniej miałem cofnięty do tyłu teraz chce to zrobić jak należy i od nowa zamontować magiel bo wcześniej miałem problem z utrzymaniem się na drodze przy większej prędkości dopiero jak dałem kamień 30kg na przód dało się jakoś jechać. :P

[ Dodano: Wto Gru 13, 2016 08:41 ]
A więc tak. Magiel skrócony ustawiony pion poziom koła trzymają zbieżność góra dół, wąsy zrobione nowe, ilość obrotów znacznie się zmniejszyła kąt ackermana jest zachowany.
Ale problem pływania pojazdu przy większej prędkości nadal jest i już mi ręce opadają. czy to tak ma być już???
Pytanie takie jak ustawić prawidłowo zbieżność??
robiłem tak że koła zbieżne do siebie o jakieś parę stopni + negatyw w pionie

tak to wygląda kamień to balast:P




 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Wto Gru 13, 2016 09:27   

Może być coś z tyłem. Miałem podobny problem na mcpersonie (na pierwszej jeździe) Nie dało się jechac prosto. Teraz na piastach własnej produkcji jest dużo lepiej. A na oponach od quada można spokojnie 3 odciąć.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Wto Gru 13, 2016 16:10   

po mojemu :) może ? zbyt mały kąt wyprzedzenia (pochylenie ) zwrotnicy

po zdięciach nic nie widać (słaba jakość ) :)
najlepiej prowadzi się , jak jest delikatna rozbieżność , przy zbieżności , możne lekko myszkować :D
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Gru 13, 2016 20:30   

Skopany ten przód masz, zewnętrzne koło na skręcie odchyla się na zewnątrz - niezbyt dobrze to wróży, będzie miało tendencję do zwalania opony.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Wto Gru 13, 2016 23:05   

pulsarus, opona jak opona, ale prowadzi się gorzej i kiery nie prostuje.
Arktoss, im krótsze wąsy, tym więcej zmienia zbieżność, przy złym ustawieniu magla. Zwróć też uwagę, czy drążki łamią się w tym miejscu gdzie wahacze. Innymi słowy, dł. drążka powinna być pomiędzy długością wahacza dolnego, a górnego. Zbieżność staraj się ustawić na zero, ewentualnie minimalną rozbieżność. Przy większej rozbieżności myszkuje.
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Sro Gru 14, 2016 20:32   

wiesko126, Właśnie w tym może być problem że sanki mam zrobione na prosto jedynie mocowania wahaczy są pochylone ale jest to bardzo mały kąt może z 2 stopnie.
pulsarus, co do pochylenia koła na prosto jest delikatny negatyw mam jeszcze regulacje. Bardzo trzeba pochylić koło 5 stopni wystarczy?
Tomala, Magiel mam zrobiony z długości tak jak mówisz, wąs się łamie w osi razem z wahaczami
przy podnoszeniu koła max góra max dół zbieżności mi nie zmienia . W piątek ustawie zbieżność tak jak mówisz zobaczymy czy to coś da.
Jednego teraz żałuje, że nie trafiłem na to forum przed rozpoczęciem budowy pozwoliło by mi to uniknąć paru podstawowych błędów :(
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Czw Gru 15, 2016 06:17   

u mnie i sanki i dodatkowo powiększony kąt , fotki starego zawieszenia



nie ma problemu przy prędkościach 80/160km/godz.
nawet puszczenie kiery podczas powyżej setki idzie prosto
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
marles 



Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 217
Skąd: Polska
Wysłany: Czw Gru 15, 2016 07:13   

To wy macie te wąsy do góry? Ja mam w dół i trochę słabo to skręca zaciski mam do przodu. A przełożenie wąsów z lewej do prawej by coś dało?
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Czw Gru 15, 2016 16:35   

marles napisał/a:
To wy macie te wąsy do góry? Ja mam w dół i trochę słabo to skręca zaciski mam do przodu. A przełożenie wąsów z lewej do prawej by coś dało?


skręca tak , że ograniczniki wspawałem :) i mi pasowało tak u góry najlepiej , względem magla , drążków :D i górnego wahacza
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Czw Gru 15, 2016 17:42   

wiesko126, w którym miejscu wspawałeś ogranicznik masz jakieś foto ?
pulsarus, dziś sprawdziłem pochylenie tego koła od poziomicy i nie zmienia się podczas skrętu ze zdjęcia tak to wygląda ale w rzeczywistości jest ok :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax