Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kart Cross Fj1200
Autor Wiadomość
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Nie Lis 27, 2016 19:12   

1, ja też to toczyłem, nie powinno to za wiele wpłynąć na twardość
2. ja robiłem z 6mm, w planach od cudy jest 5mm lub 6mm, więc starczy
3. wpisz na allegro "zębatka stunt", dorabiają na zamówienie zębatki.
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Pon Lis 28, 2016 14:48   

Jeśli chodzi o zębatkę pod łańcuch na dyfer...

Przechodziłem już przez to. Z tym że mój dyfer to Audi 100 C4 z blokadą, również wyciągnięty z obudowy, zaślepiony, ułożyskowany i zalany olejem. Najlepiej zamówić taką zębatkę na allegro. Ja zamawiałem u użytkownika DIXER-PARTS i zdecydowanie polecam.

1) musisz wiedzieć jakie prędkości chcesz osiągać - wtedy korzystając z zakładki "dobór przełożeń" na samej górze naszego forum obliczyć ile zębów ma mieć twoja zębatka

2) następnie dla pewności sprawdź sobie jaką będzie miała średnicę przy tej ilości zębów żeby czasem łańcuch nie haczył o dyfer. taką tabelkę ze średnicami znajdziesz tutaj: http://dixerparts.pl/pytania-i-odpowiedzi

3) fajną opcją przy składaniu maszyny z dyferencjałem jest zębatka przedzielona na pół. ja do siebie taką zamawiałem chociaż facet mi powiedział że pierwszy raz ktoś zamawia zębatkę z dwóch części :P ale w moim przypadku bardzo ułatwia to wyciąganie i wkładanie dyfra. już trochę jeżdżę i do tej pory nic się z nią nie dzieje.

4) oczywiście będziesz musiał podać średnicę na jakiej będzie zębatka, rozstaw oraz ilość otworów mocujących ale to już drobiazgi. byle tylko dokładnie wszystko zmierzyć bo facet wypala zębatki precyzyjnie.

jeśli chodzi o rodzaj łańcucha pod jaki chcesz zębatkę to powiesz gościowi tylko model motocykla a on już będzie wiedział. ale do fj1200 będzie raczej 530

i jeszcze jedno jeśli chodzi o zaślepianie dyfra. korpus dyfra nie za bardzo chce się spawać. jeśli masz możliwość to daj komuś niech ci pospawa blaszki zaślepiające tigiem i zwykłym drutem miedzianym po uprzednim dokładnym odtłuszczeniu. będzie szczelnie i miedź ładnie się klei do dyfra i blaszek. ja tak spawałem u siebie i jeszcze nie odpadło ;)
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
Kamil32 


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 42
Skąd: Gluszyca
Wysłany: Wto Lis 29, 2016 09:50   

marek-mp, Dziekuje Ci za rozwianie Moich Problemow:)...w koncu Ktos konkretnie napisal co i jak za co Wielkie Dzieki-Bardzo Mi Pomogles.Zamowie ta zebatke u Tego Goscia tylko jak mam mu wyslac te wymiary?w jakims Programie?bo nie ortentuje sie zbytnio w tych tematach.Ps moj dyfer praktycznie jest taki sam jak Twoj.co do predkosci to wole zeby byl mocniejszy i zeby bylo czuc przyspieszenie niz zeby byl szybki.predkosc tak mysle max 140km/h czy za duzo?
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Wto Lis 29, 2016 10:16   

http://allegro.pl/zebatka...4842048671.html

na stronie aukcji masz taką zakładkę "jak zamówić"
tam znajdziesz informacje. dodaj tylko że zębatka będzie do buggy na silniku FJ1200 to gościu będzie wiedział pod jaki rodzaj łańcucha ją wypalić.

u siebie zrobiłem v-max 160km/h przy maksymalnych obrotach, ale mogłem zrobić troszkę więcej bo podczas pokonywania dłuższych tras bez wariowania obroty są trochę za wysokie. a jak ty robisz maszynę typowo na asfalt to już musisz sam to przemyśleć z jakimi prędkościami będziesz jeździć.
zawsze możesz później kupić inna zębatkę przy silniku żeby zejść niżej lub wyżej z prędkością, tylko pamiętaj żeby przewidzieć jakiś sposób na napinanie albo luzowanie łańcucha
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
Kamil32 


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 42
Skąd: Gluszyca
Wysłany: Czw Sty 12, 2017 21:58   

Po malej przerwie wracam dalej do Pracy nad Projektem.
przerobilem klatke bo byla za wysoka

miedzy czasie przyszly elementy skrzynki napedowej.

dzisiaj popunktowalem ja zeby zobaczyc jak to bedzie wygladac i jak to w takich projektach znowu zaczyna sie problem :roll: ...


dokladnie rozchodzi sie o tylny naped..przystawilem silnik na szybko zeby zobaczyc jak to wyglada i okazuje sie ze miejsce na lancuch w skrzynce nie zgrywa sie z zebatka przy silniku ( Nie idzie po lini Prostej tylko wychodzi z boku) I teraz nie wiem jak mam to zrobic,bo przeciez skrzynka musi byc centralnie na srodku ramy. :?
-Przestawic silnik bardziej na prawo tez nie da rady bo zmieni sie srodek ciezkosci,a po 2 jest za szeroki.Doradzicie jak to ogarnac?
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Pią Sty 13, 2017 06:10   

Przestawić silnik na bok tak żeby zębatka zgrywała się z tym miejscem pod łańcuch. Wszystkie bagolce na moto mają silnik z boku i jakoś to lata :p
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
Kamil32 


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 42
Skąd: Gluszyca
Wysłany: Pią Sty 13, 2017 18:05   

A jak bym zamocowal silnik na srodku i dorobil do tego Revers?
tylko skad go wziasc.Co do montazu silnika to na jakiej wysokosci powinien byc zamontowany?
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Sty 13, 2017 18:15   

Co do montażu silnika to chyba oczywiste, że jak najniżej, by nie podnosić środka ciężkości ;) Rewers możesz zrobić tak jak jeden użytkownik forum, możesz też pokombinować ze skrzynią od żuka, wiadomo, że nie będzie to takie kompaktowe jak robiony rewers ale powinno spełniać swoje zadanie ;)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Wto Sty 17, 2017 08:57   

jeśli karting będzie z tyłu miał miejsce możesz między silnikiem a skrzynką umieścić dwie zębatki na jednym ułożyskowanym wałku
wtedy długością wałka skompensujesz sobie odsunięcie zębatki zdawczej tak żeby silnik został centralnie.
dodatkowo poprzez dobór ilości zębów będziesz miał możliwość regulacji przełożenia.
tyle że będziesz miał dwa łańuchy i będziesz musiał obmyśleć sposób na napinanie tego pierwszego bo drugi będziesz napinał tak jak oryginalnie w barracudzie
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Sro Sty 18, 2017 00:26   

Co do napinania pierwszego łańcucha to można zrobić napinacz z łożyskowanej zębatki zdawczej albo podporę wałka pośredniego zrobić regulowaną np wyfrezowaniem w mocowaniu ;)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
Kamil32 


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 42
Skąd: Gluszyca
Wysłany: Pią Mar 10, 2017 20:37   

Panowie troche Mnie nie bylo,ale wracam do Pracy nad projektem.
jutro zabieram sie za wachacze i mam dylemat ( czy moge zrobic Tyl szeroki na 1.60m a przod na 1.50m czy powinno byc odwrotnie?)
 
 
cyqor 


Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: Pią Mar 10, 2017 21:33   

Ja bym wolał mieć szerszy tył niż przód więc myślę, że tak może być.
Poza tym 10cm co da po 5cm na koło, będzie ledwo że zauważalne ;)
 
 
Kamil32 


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 42
Skąd: Gluszyca
Wysłany: Sob Mar 11, 2017 00:03   

Cygor wlasnie tez sie nad tym zastanawiam zeby zrobic szerszy tyl bo nawet wizualnie jakos to lepiej wyglada.i mysle ze 1.60m z tylu bedzie dobrze.jutro zrobie fotke mniej wiecej jak to bedzie wygladac do oceny:)
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Sob Mar 11, 2017 01:04   

wizualnie może i OK, ale lepiej mieć szerszy przód, bo to przednie zawieszenie odpowiada w głównej mierze za kierowanie pojazdu? A czy te 1.60m to nie za mało?
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Mar 11, 2017 06:17   

im szerszy ,tym mniejsza szansa rolki -dachowania (plusem transport na przyczepce ) :)
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax