1, ja też to toczyłem, nie powinno to za wiele wpłynąć na twardość
2. ja robiłem z 6mm, w planach od cudy jest 5mm lub 6mm, więc starczy
3. wpisz na allegro "zębatka stunt", dorabiają na zamówienie zębatki.
Przechodziłem już przez to. Z tym że mój dyfer to Audi 100 C4 z blokadą, również wyciągnięty z obudowy, zaślepiony, ułożyskowany i zalany olejem. Najlepiej zamówić taką zębatkę na allegro. Ja zamawiałem u użytkownika DIXER-PARTS i zdecydowanie polecam.
1) musisz wiedzieć jakie prędkości chcesz osiągać - wtedy korzystając z zakładki "dobór przełożeń" na samej górze naszego forum obliczyć ile zębów ma mieć twoja zębatka
2) następnie dla pewności sprawdź sobie jaką będzie miała średnicę przy tej ilości zębów żeby czasem łańcuch nie haczył o dyfer. taką tabelkę ze średnicami znajdziesz tutaj: http://dixerparts.pl/pytania-i-odpowiedzi
3) fajną opcją przy składaniu maszyny z dyferencjałem jest zębatka przedzielona na pół. ja do siebie taką zamawiałem chociaż facet mi powiedział że pierwszy raz ktoś zamawia zębatkę z dwóch części ale w moim przypadku bardzo ułatwia to wyciąganie i wkładanie dyfra. już trochę jeżdżę i do tej pory nic się z nią nie dzieje.
4) oczywiście będziesz musiał podać średnicę na jakiej będzie zębatka, rozstaw oraz ilość otworów mocujących ale to już drobiazgi. byle tylko dokładnie wszystko zmierzyć bo facet wypala zębatki precyzyjnie.
jeśli chodzi o rodzaj łańcucha pod jaki chcesz zębatkę to powiesz gościowi tylko model motocykla a on już będzie wiedział. ale do fj1200 będzie raczej 530
i jeszcze jedno jeśli chodzi o zaślepianie dyfra. korpus dyfra nie za bardzo chce się spawać. jeśli masz możliwość to daj komuś niech ci pospawa blaszki zaślepiające tigiem i zwykłym drutem miedzianym po uprzednim dokładnym odtłuszczeniu. będzie szczelnie i miedź ładnie się klei do dyfra i blaszek. ja tak spawałem u siebie i jeszcze nie odpadło
marek-mp, Dziekuje Ci za rozwianie Moich Problemow:)...w koncu Ktos konkretnie napisal co i jak za co Wielkie Dzieki-Bardzo Mi Pomogles.Zamowie ta zebatke u Tego Goscia tylko jak mam mu wyslac te wymiary?w jakims Programie?bo nie ortentuje sie zbytnio w tych tematach.Ps moj dyfer praktycznie jest taki sam jak Twoj.co do predkosci to wole zeby byl mocniejszy i zeby bylo czuc przyspieszenie niz zeby byl szybki.predkosc tak mysle max 140km/h czy za duzo?
na stronie aukcji masz taką zakładkę "jak zamówić"
tam znajdziesz informacje. dodaj tylko że zębatka będzie do buggy na silniku FJ1200 to gościu będzie wiedział pod jaki rodzaj łańcucha ją wypalić.
u siebie zrobiłem v-max 160km/h przy maksymalnych obrotach, ale mogłem zrobić troszkę więcej bo podczas pokonywania dłuższych tras bez wariowania obroty są trochę za wysokie. a jak ty robisz maszynę typowo na asfalt to już musisz sam to przemyśleć z jakimi prędkościami będziesz jeździć.
zawsze możesz później kupić inna zębatkę przy silniku żeby zejść niżej lub wyżej z prędkością, tylko pamiętaj żeby przewidzieć jakiś sposób na napinanie albo luzowanie łańcucha
Po malej przerwie wracam dalej do Pracy nad Projektem.
przerobilem klatke bo byla za wysoka
miedzy czasie przyszly elementy skrzynki napedowej.
dzisiaj popunktowalem ja zeby zobaczyc jak to bedzie wygladac i jak to w takich projektach znowu zaczyna sie problem ...
dokladnie rozchodzi sie o tylny naped..przystawilem silnik na szybko zeby zobaczyc jak to wyglada i okazuje sie ze miejsce na lancuch w skrzynce nie zgrywa sie z zebatka przy silniku ( Nie idzie po lini Prostej tylko wychodzi z boku) I teraz nie wiem jak mam to zrobic,bo przeciez skrzynka musi byc centralnie na srodku ramy.
-Przestawic silnik bardziej na prawo tez nie da rady bo zmieni sie srodek ciezkosci,a po 2 jest za szeroki.Doradzicie jak to ogarnac?
A jak bym zamocowal silnik na srodku i dorobil do tego Revers?
tylko skad go wziasc.Co do montazu silnika to na jakiej wysokosci powinien byc zamontowany?
Co do montażu silnika to chyba oczywiste, że jak najniżej, by nie podnosić środka ciężkości Rewers możesz zrobić tak jak jeden użytkownik forum, możesz też pokombinować ze skrzynią od żuka, wiadomo, że nie będzie to takie kompaktowe jak robiony rewers ale powinno spełniać swoje zadanie
jeśli karting będzie z tyłu miał miejsce możesz między silnikiem a skrzynką umieścić dwie zębatki na jednym ułożyskowanym wałku
wtedy długością wałka skompensujesz sobie odsunięcie zębatki zdawczej tak żeby silnik został centralnie.
dodatkowo poprzez dobór ilości zębów będziesz miał możliwość regulacji przełożenia.
tyle że będziesz miał dwa łańuchy i będziesz musiał obmyśleć sposób na napinanie tego pierwszego bo drugi będziesz napinał tak jak oryginalnie w barracudzie
Co do napinania pierwszego łańcucha to można zrobić napinacz z łożyskowanej zębatki zdawczej albo podporę wałka pośredniego zrobić regulowaną np wyfrezowaniem w mocowaniu
Panowie troche Mnie nie bylo,ale wracam do Pracy nad projektem.
jutro zabieram sie za wachacze i mam dylemat ( czy moge zrobic Tyl szeroki na 1.60m a przod na 1.50m czy powinno byc odwrotnie?)
Cygor wlasnie tez sie nad tym zastanawiam zeby zrobic szerszy tyl bo nawet wizualnie jakos to lepiej wyglada.i mysle ze 1.60m z tylu bedzie dobrze.jutro zrobie fotke mniej wiecej jak to bedzie wygladac do oceny:)
wizualnie może i OK, ale lepiej mieć szerszy przód, bo to przednie zawieszenie odpowiada w głównej mierze za kierowanie pojazdu? A czy te 1.60m to nie za mało?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum