Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cięgno, popychacz ciągnąco-pchający
Autor Wiadomość
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 12:21   Cięgno, popychacz ciągnąco-pchający

Poszukuje rozwiązania które pozwoli mi na poruszanie wodzikiem w skrzynce wstecznego.

Mianowicie chodzi linkę, popychacz, cięgno które oprócz ciągnięcia będzie również pchało. Najlepiej coś w pancerzu bym mógł puścić od kabiny do tyłu barracudy. Długość - 2 metry

Wiem że cięgna zmiany biegów w autach byłyby dobre ale niestety są za krótkie.
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 12:31   

http://www.viper-sport.pl...t-02-p-499.html

coś takiego do łajby można kupić. nie wiem czy ta konkretna ale występują też w odmianie pchająco-ciągnącej.
Nie lepiej dać na wodzikach i pręcie? albo do silnika pręt a prze samej skrzyneczce dać linkę.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 14:35   

Chciałbym założyć coś giętkiego żeby nie cackać się z mocowaniami pręta. Biegi już mam na prętach i przegubach kulowych i było przy tym trochę zabawy.
Poza tym taki giętki popychacz będę mógł puścić na skróty tamtędy którędy mi pasuje.
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Wrz 07, 2016 16:07   

Linka zmianybegow z tira lub joystick z ladowacza czolowego tam wystepuja linki powyzej 2m ale koszt taki co zrobienie nowej pod wymiar,

A linka od recznego plus sprezyna odbujajaca? Bo w zasadzie masz 2 czy 3 pozycje na wodziku?
 
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 07:10   

Mam dwie pozycje. Mógłbym zrobić trzecią pozycję jako luz ale czy rozłączanie napędu jest mi potrzebne ?

Skok tego pręta - wodzika to jakieś 42mm.

Teoretycznie mógłbym zrobić z linki od ręcznego ale dochodzi kombinowanie ze sprężyną i dorobienie blokady w pozycji napiętej sprężyny by nie trzeba było trzymać dźwigni przy cofaniu.
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
Gamer9981 


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 203
Skąd: Strumień
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 10:59   

marek-mp, A może by tak pneumatycznie? ;) przy skrzynce mały siłownik 2-stronnego działania do tego elektrozawór 5/2 jakiś mały kompresorek i tylko na desce przełącznik ;) A co do linek z blokadą to zawsze możesz założyć całą wajchę ręcznego z blokadą kolega tak chciał rozwiązać blokowanie dyfrów, ale przekonałem go do wersji pneumatycznej ;)

ADD.

Nie wiem jak dużej siły trzeba żeby przełączyć tą skrzyneczkę ale jeśli chodzi lekko możesz też spróbować z siłownikiem jednostronnego działania ze sprężyną powrotną i zaworem 3/2. Ja osobiście poszedł bym jednak w ten 2 stronnego działania. Na allegro taki siłownik o skoku 50mm można dostac za ok 50 zł ;)
_________________
Do odcinki aż się prosi, gdy masz napęd w tylnej osi ;)
Buggy ST3 galeria
https://plus.google.com/photos/118202306328147298875/albums/6017017296789506993
 
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 12:38   

Kurka flak... Gamer9981, twój pomysł na pneumatykę to zajebisty bajer ale znowu kilka tygodni zejdzie na robieniu tego wszystkiego :)
a już jestem tak blisko mety i po tylu rozwiązanych problemach że perspektywa kompresorka, przewodów, przełącznika itd. mnie przeraża :D Psychicznie chyba nie dałbym rady przyjąć na klatę kolejnych tygodni opóźnienia, dlatego na razie zostanę przy elegancko wykonanym popychaczu manualnym :p
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Wrz 08, 2016 16:58   

Opcja co podalem bardzo prosta i po kosztach, na walek wodzika prztrzestrzelasz sprezyna podobne jak na zaworach silnikowych, 3 pozycja jest kolmpetnie bezsensu, co innego jakbys mial dodatkowy wal odbioru mocy np pod wyciagarke ale tutaj raczej nie bedzie.
Wiec masz monostabilna pozycje a dzwignie robisz z symetrycznie zamontowana sprezyna gdzie masz wymuszone 2 pozycje.
Nie potrzeba zadnych fasolek do blokowania wodzika.
 
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 14:38   

Gamer9981, Twój pomysł na pneumatykę zaświtał mi dzisiaj w głowie...
I tak myślę czy by nie pójść w tę stronę.
Jaki kompresor i siłownik byś polecał ?

Kompresor wykorzystałbym dodatkowo do klaksonu :cool:
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
Gamer9981 


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 203
Skąd: Strumień
Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 16:22   

marek-mp, kompresor do blokad ARB albo do zawieszenia pneumatycznego - cena od 600 zł w górę :/ , możesz spróbować też z kompresorkiem do kół z castoramy aczkolwiek on ma problem z nabiciem opony i przy dłuższym używaniu strasznie się grzeje.
Siłownik najlepiej 2 stronnego działania do tego elektrozawór 5/2.
http://allegro.pl/silowni...5462571506.html
Nie wiem ile potrzeba siły żeby przełączyć bieg u Ciebie ale myślę że 40kg siły nacisku powinno wystarczyć ;p możesz zawsze dać mniej dając mniejszą średnicę tłoka ;) musisz tylko poszukać odpowiedniego skoku tłoczyska ;)
_________________
Do odcinki aż się prosi, gdy masz napęd w tylnej osi ;)
Buggy ST3 galeria
https://plus.google.com/photos/118202306328147298875/albums/6017017296789506993
 
 
 
PatrykSi 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 320
Skąd: Mazury
Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 21:01   

Taki kompresorek powinien starczyc. Ja bym dał jakiś mały zbiorniczek z zaworem utrzymujący stałe ciśnienie żeby kompresor nie musiał cały czas chodzić. Nie lepiej byłoby dać po prostu zawór 3/2 i siłownik jednostronnego działania że sprężyna, żeby tylko przesterowywac wodzik na pozycję wstecznego?Tylko nie wiem, czy w praktyce dałby radę odbijać, ale ma pewno byłoby taniej i prościej
_________________
Moja galeria:
https://picasaweb.google.com/103556421828746947435/Buggy?authuser=0&feat=directlink
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 07:25   

Tak się właśnie zastanawiam czy bezpieczniej byłoby gdybym zrobił ze sprężyną. Bo w razie awarii pneumatyki nie dojdzie do sytuacji że wyskoczy mi bieg albo co gorsza na pełnej kicie posypią mi się zębatki... Co znaczy zawór 3/2 lub 5/2 ?

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2016 08:28 ]
Przydałby się jeszcze jakiś mały włącznik kompresora sterowany ciśnieniem
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
Gamer9981 


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 203
Skąd: Strumień
Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 07:46   

PatrykSi, sprezyna może być za słaba tlovzysko w takim siłowniku da się wyciągnąć dwoma palcami ;)
marek-mp, dp sytuacji ze wyskoczy Ci bieg może dojść przy siłowniki ze sprężyna bo w położeniu wsunietym trzyma go tylko sprężyna , a w 2 stronę go działania obie pozycje są przytrzymwyane przez powietrze wiec bieg moze ci wyskoczyć tylko przy braku powietrza ;)
_________________
Do odcinki aż się prosi, gdy masz napęd w tylnej osi ;)
Buggy ST3 galeria
https://plus.google.com/photos/118202306328147298875/albums/6017017296789506993
 
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 08:16   

3/2 zawór 2położeniowy 3drogowy
5/2 zawór 2położeniowy 5drogowy
http://plc-online.pl/wp-c...e_symbols11.jpg
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 09:21   

Gamer9981, właśnie tego się obawiam. Że zabraknie powietrza i wtedy może być że zęby się posypią. Długo nad tą skrzyneczką działałem i chciałbym ją zabezpieczyć możliwie najlepiej. Sprężyna trzymałaby jazdę do przodu a tylko przy cofaniu podawałbym ciśnienie na siłownik. Myślę że 15kg w zupełności starczy aby pewnie przesunąć wodzik. O ile dobrze myślę w takiej konfiguracji potrzebowałbym zaworu 3/2 tak jak pisał PatrykSi
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax