Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z przegubami
Autor Wiadomość
kolanek60 


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 64
Skąd: Wieluń
Wysłany: Czw Maj 26, 2016 12:49   Problem z przegubami

Witam mam problem z przegubami w buggy tzn przy okazji zmiany skrzyni wpadłem na pomysł żeby zrobić blokade dyfra (lubie sobie polatać bokiem) no i co za tym poszło przeguby wytrzymują jedną góra dwie ostre jazdy. Wpadłem na pomysł żeby zamiast przegubów homokinetyczych zrobić Wały kardana na podstawie krzyzaków wału przedniego z Suzuki Grand Vitara połączonych ze sobą rurą profilowaną w kształcie cytryny jak u Pirsona.

I teraz pytanie czy to wytrzyma te obciążenia a może szkoda pieniedzy w to pakować i poszukać jakiegoś innego rozwiązania ?
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Czw Maj 26, 2016 17:15   Re: Problem z przegubami

kolanek60 napisał/a:
Witam mam problem z przegubami w buggy tzn przy okazji zmiany skrzyni wpadłem na pomysł żeby zrobić blokade dyfra (lubie sobie polatać bokiem) no i co za tym poszło przeguby wytrzymują jedną góra dwie ostre jazdy. Wpadłem na pomysł żeby zamiast przegubów homokinetyczych zrobić Wały kardana na podstawie krzyzaków wału przedniego z Suzuki Grand Vitara połączonych ze sobą rurą profilowaną w kształcie cytryny jak u Pirsona.

I teraz pytanie czy to wytrzyma te obciążenia a może szkoda pieniedzy w to pakować i poszukać jakiegoś innego rozwiązania ?


:) to dziwne , bo ja u siebie z dużo mocniejszym silnikiem (d15vtec ) i wielkością kół ,nie jestem w stanie tak szybko , zniszczyć przegubów :) (z wyjątkiem wypadnięcia krzyżaka z przegubu ,wtedy czasem rozerwie kielich )

jak masz zamiar zabezpieczyć w skrzyni , przed wypięciem wewnętrznego ?po wstawieniu krzyżaka , a niewielkiej siły potrzeba by wypiąć go
zamiast suwać się na rurach ,może wypiąć ze skrzyni :)


ale przyznam że dobry pomysł :)

sam mam podobny plan , bo wiecznie rozsypuje mi się krótka półoś (zbyt duży skok wahacza i po wypadnięciu krzyżaka z kielicha niszczy się przegub ,a ostatnio zrobił mi dziurę w skrzyni półosią )
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
kolanek60 


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 64
Skąd: Wieluń
Wysłany: Pią Maj 27, 2016 00:47   

No i tu mnie zastrzeliłeś, ale jest to do zrobienia napewno tylko trzeba pomyśleć poszukać i da sie rade.
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Pią Maj 27, 2016 05:42   

Pirson w swoich cytrynach ma wsadzone jeszcze jakieś sprężynki, które mają na celu rozszerzać półoś na boki. U Niego przecież są dwa zewnętrzne przeguby od audi które nie mają możliwości ruchu wzdłuż. Jak masz skrzynie poprzeczną zmierz dobrze czy wejdzie Ci przegub na krótkiej półosi.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Pią Maj 27, 2016 07:21   

Mało tego, ze mam sprężynki to zamiast seryjnych zabezpieczeń na półosiach mam je przykręcane do przegubu.

Krzyżaki to zły pomysł one nie lubią sie za szybko kręcić i ruszać, jedyna opcja to przeguby homokinetyczne.
_________________
 
 
 
kolanek60 


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 64
Skąd: Wieluń
Wysłany: Pią Maj 27, 2016 08:42   

Hmm no to jeśli krzyżaki odpadają to powiem tak że nie mam jednej długiej połosi bo by nie wyrobiła tylko jest podzielona na dwie i złączona jest przegubem z golfa 3 który mi już 2 raz pekł i teraz pytanie zo by tam dobrać żeby to chodziło jak należy
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 05:58   

Pirson, a z czego sprężyny masz ? włożone w półoś :)
ja spróbuje zrobić na dwóch zewnętrznych i sprężynę z laga w rury (większy kąt pracy )

kolanek60, z golfa przeguby porażka , za delikatne , mi w 1.4 sypały się na prostej :) (pękały pierścienie trzymające kulki )
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
Ostatnio zmieniony przez wiesko126 Sob Maj 28, 2016 06:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 06:00   

pokaż foto jak to wygląda. Może być jakiś problem z zawieszeniem że wyłamuje przegub, bo coś mało prawdopodobne mi się wydaje żeby przegub sam od siebie się rozpadł. Krzyżaki są dość długimi przegubami więc może być problem z ich zmieszczeniem, a jak znajdziesz krótkie z wałów napędowych to mają znikome kąty pracy.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
kolanek60 


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 64
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 10:50   







Tak to wygląda myśle żeby tą podpora dać niżej i wyprostować tą półos tylko czy mi nie bedzie pekał kielich w skrzyni :P ;D
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 13:34   

a ja krótką przerobiłem (tylko z nią mam najwięcej problemu )



zamiast wewnętrznego , są oba zewnętrzne :) i mogę zrobić o wiele większy kąt na półosi (większy prześwit ) :D

więcej fotek :) https://plus.google.com/photos/103351534515756899125/albums/6282382080674426929
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
kolanek60 


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 64
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 14:31   

no tak tego nie zrobie bo nie mam jak za bardzo...
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 15:22   

wiesko126, w tej wersji która masz teraz będzie gorzej niż wcześniej, półoś będzie sie wypinać z wewnętrznego przegubu musisz tam zrobić skręcane zabezpieczenie. No i miedzy cytrynami sprężyna ja mam zaworowe od garbusa.
_________________
 
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 15:31   

Pirson napisał/a:
wiesko126, w tej wersji która masz teraz będzie gorzej niż wcześniej, półoś będzie sie wypinać z wewnętrznego przegubu musisz tam zrobić skręcane zabezpieczenie. No i miedzy cytrynami sprężyna ja mam zaworowe od garbusa.


upchnę sprężynę z lagi z motoru :)
po za tym , u mnie ze szperką (phantomgrip) bardzo trudno wybić wewnętrzny , brak większego promienia w kole zębatym przy zabezpieczeniu (wspawuje kinetyczny wybijak 3-4 kg i czasem bardzo trudno wybić ) :) nie wspomnę o zewnętrznych , na jednym poległem przy wybijaniu
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
kolanek60 


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 64
Skąd: Wieluń
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 18:32   

Hmm.. a u mnie jak by wrocil do tego krzyzaka zamiast przegubu z golfa ? Bo jak widac jakichs strasznych katow niema. Co myslicie panowie?
A
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Sob Maj 28, 2016 22:57   

kolanek60, Zdejmij osłonę przegubu, odkręć amortyzator i ruszaj kołem góra duł. Sprawdź jak zachowuje sie przegub czy nie ma za mało luzu bo widać, że przegub nie jest w linii z osią wahacza. Podejrzewam, że wina leży właśnie po stronie innej pracy wahacza i półosi. W takim przypadku najlepiej jak byś przesunął wewnętrzny przegub do środka.

wiesko126, Nie miałem na myśli zabezpieczenia w satelitach bo te z reguły są ciasne. Chodzi mi o połączenie wielowypustu na półosi z kamieniem. To jest zabezpieczane drucikiem do odbezpieczenia, którego jest potrzebna znikoma siła.

Generalnie nie mam pewności czy wystarczy włożyć sprężynę czy trzeba zrobić skręcane zabezpieczenie żeby półoś nie wypdała bo sprężynę założyłem tak przy okazji i bardziej dla zlikwidowania luzu na cytrynkach. Sprężyna z lagi będzie zdecydowania za słaba jeżeli ma utrzymać półoś w przegubie.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax