Witam.
Przedstawiam Wam mój projekt jakim jest Barracuda z silnikiem CBR 1100XX i napędem na cztery koła. Prace trwały 8,5 miesiąca. Krótko o napędzie. Zastosowałem dwa dyfry z Audi 100 c4 które fabrycznie mają blokady, później jeden z nich został przerobiony tak, by mógł pracować z kołem zębatym łańcuchowym. Rama z rur bezszwowych 1", podłoga profil 40x40x3, opony 14", zawias z tyłu BMW E39 gwint MTS, przód ze skody przerobione na uniballe.
Projekt zacny, widać że nie skąpiłeś grosza. Jak się to zachowuje na twardej nawierzchni ? Z tego co prześledziłem konstrukcję to wychodzi na to, że dyfry są połączone na stałe.
Wiek: 27 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Strumień
Wysłany: Pon Lut 06, 2017 18:41
Filmy z jazdy będą w najbliższym czasie, tak, dyfry są na stałe połączone ze sobą, a na twardym podłożu nie ma problemów ze skręcaniem niż przy samym tylnym napędzie itp.
Właśnie ciekawiło mnie jakby połączyć dyfry z moto, ale bez łańcuchów, a jak 4x4 to np z 2 silnikami. Ale to tylko taka myśl. Wykonanie projektu na wysokim poziomie, ale jest kilka pierdół, które mogłeś zrobić lepiej jak np. zwrotnice przednie i tylne dać samoróbki, lżejsze zaciski od moto. Uchwyty amortyzatorów mogłeś nawiercić dla wyglądu i masy. Zastanawia mnie jak to się zachowuje na zakrętach z tak podniesionym silnikiem.
Projekt fajny. Jaka jest masa barracudy? Trochę dziwne rozwiązanie z tą chłodnicą, schowana za silnikiem, będzie miała mały dostęp do powietrza. Jeszcze ten wentylator, nie powinien być od tyłu?
claas961, z tego co widzę to tylny dyfer masz przerobiony i zablokowany na stałe żeby przez koło wieńcowe podać napęd na przód.
A co z przednim dyfrem ? Też jest sztywno na stałe ? Czy masz rozpinany ?
Jeśli chodzi o ramę to wydłużałeś pionowe rury klatki żeby wał się mieścił pod siedzeniem ? Czy zostawiłeś oryginalnie i tylko siedzenie podniosłeś do góry ?
Wiek: 27 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Strumień
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 15:06
Tak, dyfer jest przerobiony ale nie jest zablokowany na stałe, jak już wspomniałem, mam fabryczną blokadę. Dyfry są połączone ze sobą samym wałem, bez żadnych torsenów itp. Rama ma 131cm wysokości, w porównaniu do oryginalnych planów jest tylko trochę większa, szersza i dłuższa. Mocowania fotela mam 12cm od podłogi.
A więc jak przerobiłeś tylny dyfer żeby założyć na niego łańcuch i jednocześnie zostawić go w oryginalnej obudowie
z siłownikiem do blokowania ?
Bo jedno zdjęcie z galerii przedstawia dyfer bez obudowy i bez satelitek z widoczną na dole flanszą pod zębatkę na łańcuch.
W takim układzie przy zamontowaniu zębatki napędowej na jednej flanszy pod półoś, przy ostrym ruszaniu bez zapiętej blokady,
ta półoś będzie traciła przyczepność a druga w najgorszym przypadku może zakręcić się w tył.
A jak uszczelniłeś dyfer od strony zębatki ?
Bo teraz kiedy jest tam wstawiony ten toczony wałek to oryginalne uszczelnienie już nie pasuje co ?
Widzę też że jedna flansza pod półoś też jest nieoryginalna. Dlaczego tak jest zrobione ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2017 Posty: 71 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sro Lut 08, 2017 12:46
piękne jak długie kobiece nogi na wysokiej szpili pozazdrościć...
aczkolwiek ja uważam że stały napęd 4x4 podział mocy 50/50 odbiera trochę frajdy na szutrach i przy lataniu bokiem , moim zdaniem warto by było dać jakieś sprzęgiełko żeby przód dało się odłączyć i mieć tylko RWD , chociaż przy tej mocy pewnie po wciśnięciu pedału gazu 4 koła tracą trakcję ?
latasz nim głównie po błocie , szutrze czy żwirownie /piachy ? W piachu pewnie przy tak niskiej wadze , napędzie 4x4 i mocnym silniku to trzeba się postarać żeby go zakopać ?
Wiek: 27 Dołączył: 15 Mar 2015 Posty: 8 Skąd: Strumień
Wysłany: Sro Lut 08, 2017 18:49
Dałem dwa nowe uszczelniacze, jeden pomiędzy dorobionym wałkiem a obudową, a drugi pomiędzy wałkiem a flanszą Ta flansza jest dorobiona bo oryginalna była za krótka, a też trzeba było zachować odległość żeby przeguby miały taki sam zakres. Z przodu dla zachowania odległości jest tuleja z aluminium. Jak narazie to latałem tylko po śniegu i trudno cokolwiek powiedzieć bo cały czas tracił przyczepność
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum