Wiek: 27 Dołączył: 29 Paź 2015 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 13, 2016 00:15 Piranha by Redfoo
Witam
Chciałbym przedstawić Wam moją piranhę, którą zbudowałem jakiś rok temu.
Rama:
-Podstawa 40x40x2
-Klatka 1* 3mm
Silnik:
-CC Sporting 1.1 54KM
Skrzynia:
-Zaspawany dyfer
Zawieszenie:
- Przednie zwrotnice z poloneza
-Tylne zwrotnice z CCS
-Amortyzatory sportowe gwintowane z polo/golfa
-Felgi 14" i poszerzone przód na 10" tył na 12"
-Opony od quada 14" przód 9" tył 11"
Plany na przyszłość:
-Kubełki wodoodporne - co polecacie?
-Wymiana amortyzatorów na miększe
-Swap silnika na 1.8t lub 2.8 V6
-Przeróbka przedniego zawieszenia - zmniejszenie odległości pomiędzy mocowaniem wahaczy w ramie
-Malowanie na gotowo
Na chwilę obecną mam problem z półosiami gdyż nie wytrzymują przeciążeń jakie tworzy szpera i ukręcają się jak głupie
Myślałem o zastosowaniu przegubów zewnętrznych na miejscu wewnętrznych i wspawaniu rury profilowanej o przekroju cytryny.
Co sądzicie?
Sprawdzi się to?
Pomógł: 17 razy Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 1071 Skąd: Gostyń
Wysłany: Sro Kwi 13, 2016 20:27 Re: Piranha by Redfoo
Skądś kojarzę to buggy, nie było go już na forum albo na jakimś alledrogo?
Fajny sag masz ustawiony w przednim zawieszeniu ładnie sie trzyma podczas przechyłu
Nie baw sie w swapy na jakieś 1.2, załóż odrazu 2.0
Redfoo napisał/a:
Witam
Myślałem o zastosowaniu przegubów zewnętrznych na miejscu wewnętrznych i wspawaniu rury profilowanej o przekroju cytryny.
Co sądzicie?
Sprawdzi się to?
Sprawdzi sie
Kilka moich uwag żeby oszczędzić ci pogłębiania łacińskiego
Wykorzystaj stosunkowo duże przeguby zewnętrzne i zrezygnuj z seryjnej blokady półosi, w sensie tych śmiesznych drucików. Zwłaszcza tyczy sie to wewnętrznego przegubu. Ja zastosowałem skręcane zabezpieczenie tj. skróciłem wielowypust o część przed rowkiem na zabezpieczenie, półoś nawierciłem i nagwintowałem M8 z jednej strony, następnie dorobiłem podkładkę która dociska kamień do półosi, całość skręca sie przez otwór w przegubie śrubą ze stożkowym łbem na imbus. Oczywiście żeby włożyć podkładkę do zabezpieczania trzeba rozebrać przegub
Wiek: 27 Dołączył: 29 Paź 2015 Posty: 6 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 13, 2016 21:19
Nie, nie było na forum. Na allegro szybko się też nie pojawi
Co do swapu na 1.2 zdecyduję się na pewno gdyż jestem w stanie zrobić to w ciągu 2 dni
Sprawa wygląda następująco, potrzebuje tylko kompletny słupek i kolektor ssący a reszta podchodzi. Co do elektryki to muszę tylko przerobić zasilanie wtrysków gdyż obecnie jest to jednopunkt a 1.2 jest na wielopunkcie. Odpalę to na obecnym kompie także swap naprawdę banalny
Na ten sezon 1.2 wystarczy gdyż i tak muszę wymienić silnik bo ten się kończy
Obecnie mam 1.1 8V 54KM a 1.2 jest 16V więc lepiej jeździ górą co przy mojej jeździe jest konieczne i ma 86KM więc różnica będzie odczuwalna
Co do półosi to właśnie chcę zrobić coś tak jak Ty masz. Problemem jest to, że przy lewym wyjściu dyferencjału mam bardzo mało miejsca więc dużego przegubu nie upcham i z przykręcanym tak jak u Ciebie też będzie problem, więc na stałe przyspawam przegub do wyjścia z dyferencjału
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum