Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzator z dodatkową prowadnicą.
Autor Wiadomość
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Mar 10, 2016 23:04   Amortyzator z dodatkową prowadnicą.

Pomyślałem, że jeśli ciężko z dostępem do amortyzatorów z grubym tłoczyskiem i dużym skokiem to można byłoby prowadzenie sprężyny nie opierać o tłoczysko tylko o dodatkową prowadnicę. Suport amortyzatora byłby zamocowany uniballem do górnego mocowania, więc przenosiłby mniejsze obciążenia niż normalnie, sprężyna opierałaby się o osobny talerzyk, nie połączony sztywno z tłoczyskiem. Wtedy można byłoby uniknąć wyboczenia tłoczyska. Narysowałem prosty model 3D:
https://sketchfab.com/models/171509dc0ada4971ba5479fc05248bfc
Wypowiedzcie się czy ma to sens, bo zacząłem mieć wątpliwości... Myślałem, żeby zamontować te amortyzatory ciężarowe 15mm tłoczysko i 30 cm skoku.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
sebolx 
Ojciec sukcesu


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 208
Skąd: łochów
Wysłany: Czw Mar 10, 2016 23:22   

Śmiało :D myśle że da rade ;)
_________________
https://picasaweb.google.com/104209190258046499337/0401201605

http://szayowozy.net/view...=4589&start=105
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Mar 10, 2016 23:40   

Jeśli to ma utrzymywać sprężynę "w linii", to obawiam się, że będzie potrzeba więcej niż jednej prowadnicy. Ideałem byłby trzy co 120'. Wtedy też trzeba by połączyć końce prowadnic jakimś pierścieniem utrzymującym je w jednej pozycji, by nie były "otwarte". Nie prościej będzie na korpus amortyzatora nałożyć jakiś pierścień lub tuleję z tworzywa, po której sprężyna będzie się ślizgać z niewielkim luzem?
Przecież wymagany skok amortyzatora można zmieniać punktami jego mocowania. Oczywiście wiąże się to z dobraniem innej twardości i odpowiednią konstrukcją wahacza. Można też zastosować system dźwigniowy.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Czw Mar 10, 2016 23:46   

Piona ma amory z dużym skokiem i tłoczysko ma grubość ok 15mm dwie sprężyny na tym i śmiga któryś rok nie wyginając sie, nie ma sensu udziwniać
_________________
 
 
 
Tomala 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 435
Skąd: Łask
Wysłany: Pią Mar 11, 2016 00:09   

herobrine, nie wiem czy chcesz to zrobić na łożyskach liniowych, czy na tulejach, ale takie rozwiązanie wymaga dużej precyzji. Mniej pracy jest dać inny amorek z grubszą lagą, z odpowiednią dzwignią, a ten ew. wykorzystać jako dodatkowy. Musisz też wziąć pod uwagę te pręty/prowadnice, by nie ocierały o koło lub wahacz przy dobiciu. Osobiście bym w to się nie bawił.
_________________
https://www.facebook.com/...01235183553382/
https://www.youtube.com/watch?v=MTcWmaUOIdw
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pią Mar 11, 2016 00:37   

Skoro mówicie, że te amortyzatory z ciężarówki dadzą radę to chyba nie ma sensu się w to bawić, co do precyzji to mam dostęp do wiertarki koordynacyjnej więc o to bym się nie martwił, zastosowałbym tam łożysko liniowe i zwykły pręt precyzyjny. Dzięki za fachową ocenę pomysłu ;)
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Pią Mar 11, 2016 09:09   

chyba lepiej dać spręzynę osobno. i amorek osobno.
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Mar 12, 2016 02:59   

Łożysko liniowe w takich warunkach? Jak znajdziesz odpowiednio odporne, to potroisz wartość pojazdu. Łożyska liniowe mają minimalne odchylenia boczne (bardzo małe ułamki milimetra), a tutaj raczej takiej sztywności nie uzyskasz. Pomysł jakiś to jest, ale to niepotrzebne komplikowanie konstrukcji.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax