Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylna oś skrętna
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Lut 10, 2016 22:44   Tylna oś skrętna

Siemacie.
Pomysł jest taki: tylna oś skrętna niezależnie od przedniej, za pomocą dżojstika.
Ma ktoś jakieś pomysły ja to można rozwiązać?
 
 
 
DanioxD 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 281
Skąd: Lublin (Stara Wieś)
Wysłany: Sro Lut 10, 2016 23:37   

Jakiś silownik hydrauliczny i rozdzielacz jednosekcyjny :D Do tego pompa oleju
_________________
Barracuda CBR 1100xx BlackBird
https://photos.app.goo.gl/15b8317zTtNgOo7O2
 
 
 
Leniwiec 


Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 91
Skąd: arabia
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 16:51   

na przekładnie koło zębate, drugie koło do jakiegoś silnika elektrycznego i razem to jakoś połączyć.
 
 
herobrine 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 335
Skąd: małopolskie
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 17:21   

Ja bym chyba najprościej to tak rozkminił, że montujemy sobie normalnie przekładnię kierowniczą, do wałka ślimacznicę do tego ślimak i jakiś zgrabny silnik elektryczny. Taka przekładnia byłaby samohamowna, wiec koła nie przestawiały się w trakcie normalnej jazdy, co do sterowania można byłoby na ślimacznicę dać jakaś tarczę z odpowiednim wycięciem do tego jakąś krańcówkę czy coś, tak żeby przy powrocie do kół prostych napęd zatrzymywał się odpowiednio, może jakiś układ z tranzystorem czy coś.
_________________
Galeria ST4 v6 2.8 174 km
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Czw Lut 11, 2016 18:39   

DanioxD napisał/a:
Jakiś silownik hydrauliczny i rozdzielacz jednosekcyjny :D Do tego pompa oleju


myślę że niema prostszego układu jak hydraulika
zwykła pompa zębata (mała , jak najmniejsza wystarczy ) pod silnik na pasku i zwykły nawet rozdzielacz (jako dźwignia zmiany kierunku )
nawet jak w ładowarkach - czujnik pozycji kół prostych i na tłoku pasek magnetyczny )
w stanie spoczynku dźwigni rozdzielacza niema szans na przestawienie się kół (siłownika) :)
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 08:42   

Ideałem byłoby aby wychylenie dżojstika było proporcjonalne do skrętu kół. Dżojstik w lewo, koła w lewo. Pomimo, że puszczam dżojstik, dżojstik i koła pozostają w pozycji skrętu w lewo. Dżojstik prosto-koła prosto.
Chociaż jeśli chodzi o hydraulikę i rozdzielacz to też może być, tylko nie wiem dokładnie jak rozwiązać ten czujnik prostych kół.
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 11:04   

Był już temat odnośnie hydro skrętu. I tam ładny referat napisałem jak to łatwo rozwiązać.
W skrócie dajesz krańcowe lub hallotron ( np czujnik walka rozrzadu) by w pozycji prostych kół dawał sygnał na dzielnik strumienia. Czujnik na pochwie mostu a na drążku łączącym zwrotnice kawałek plaskownika.

Można dać jeszcze mechaniczny dzielnik strumienia rozdzielający olej by jednocześnie wysuwały się siłowniki.

Hallotron jest banalnym urządzeniem dajesz +- 12v a 3 kabel to wyjście, jak przylaszysz kawałek metalu do niego to na wyjściu otrzymała masę o ograniczonym prądzie, można dać dodatkowo tranzystor który ten prąd przyjmie i zamknie obwód cewki przekaźnika a ten przekaźnik cewkę dzielnika strumienia. Jak ktoś kumaty taki zestaw z orbitrolem 2 siłownikami i dzielnikiem strumienia ogarniętej w 1000zl
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 15:47   

jeśli masz na myśli duże koła to tylko siłownik hydrauliczny, popatrz po projektach jakie robi Tim Cameron, jest ogrom przykładów i sprawdza się to jak widać

odnośnie buggy ... ciekawi mnie rozwiązanie 4WS na dwóch przekładniach kierowniczych połączonych w jedną kierownicę, z tym że 1:1 a nie 1:4 jak na przykład w Mitsubishi, na pewno pedał gazu by bardziej zamiatał tyłem niż normalnie, ale to tylko teoria :cool:
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
wiesko126 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 416
Skąd: mazury
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 17:25   

można zastosować kolumnę od koparki CX2 (niewielka kolumna -rozdzielacz , starszy typ bez zbędnej elektoniki ,czysta mechanika )
ma ona jakby 2 oddzielne sekcje na jednej osi i sterują dwoma siłownikami skrętu tak samo 1;1 :) czyli tyle samo wychylenie kół przód i tył
_________________
GALERIA

https://photos.app.goo.gl/UvuhpNA6pq8y6O1H2




https://photos.google.com/album/AF1QipPigEHD7yRsqVehI21eJrJn4flWyUyZckX4Lots
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Pią Lut 12, 2016 21:45   

Chciałbym mieć niezależne skręcaną tylną oś. Jak chce to koła tylne skręcone są w przeciwnym kierunku do przednich albo w tym samym kierunku albo prosto i sterowanie pojazdem tylko przednimi kołami.
 
 
 
Arktoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: sokołów podlaski
Wysłany: Wto Mar 08, 2016 20:54   

siemka! A ja zrobił bym to tak. pompa od wspomagania na pasek klinowy do tego maglownica i elektrozawor z dzielnikami podłączony pod magiel omijając orbi w maglu . sterowanie za pomocą 2 przycisków elektrycznych.
 
 
Adam.Ż 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: warszawa/Sochaczew
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 11:38   

Kąt skrętu kół jest mierzony za pomocą pomiaru drogi silownika.
Układ będzie miał możliwość automatycznego powrotu do jazdy na wprost.
Co do pompy - można wykorzystać istniejącą pompę od przedniego układu skrętu tylko wtedy trzeba mieć rozdzielacz z odpowiednio połączonymi kanałami - odpowiedni suwak.
FILM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax