Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Buggy 4*4 ze silnikiem yamaha r1 1000cc. Pytania.
Autor Wiadomość
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pią Lip 18, 2008 07:56   

JF to nie maluch ze odwrócisz dyfer ... JEdynie jest mozliwosc przekrecenia go do góry nogami ...



Jakies zebatki ,łancuszki nie zdadza egzaminu w tym przypadku :)
 
 
 
ostry010
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lip 19, 2008 15:58   

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj rozmawiałem z kumplem co ma się zająć mechaniką i doszliśmy do wniosku ze buggy będzie miało 4*4 ale bedzie mieć silnik z tyłu z omegi 2.5 td albo 3.0 mv6. Co według was było by lepsze diesel czy benzyna silnik będzie z tyłu:D. Za ok 3 tygodnie ma już przyjść do mnie rama. Myśle że na wiosne wyjade tym cudem techniki:P. Jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi i życze aby wasze maszyny nigdny was niezawiodły. Pozdrawiam
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 19:54   

Haa a jednak mnie posluchałeś :)



To chyba jasne ze benzyna :D: D tylko woż za sobą beczke z paliwem ;]



Troszke duzy ten silnik ... Na necie juz gdzies jest rurak z silnikiem łamagi 3.0



Z czego chcesz dać skrzynie ?? z czego mechanizmy róznicowe ...
 
 
 
ostry010
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lip 19, 2008 19:57   

No silnik o dość duzych gabarytach skrzynia będzie z omegi półosie bedą z omegi tylko że na tyle każdą półos chce przedłuzyc żeby tył był szerszy o wymiar opony, mechanizmy różnicowe piasty i tarzce z zaciskami tez beda z omegi mozna powiedziec opel omega w w ersji buggy
 
 
Kluczownik 



Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 187
Skąd: Czarna B-cka
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 21:00   

Ja dym wybrał 2,5 TD... Diesel to diesel lejesz opał i napażasz fakt troche wolniej sie wkręca ale ja wole diesel e



tak jest w necie buggy 3.0 V6 z omegi w automacie ale ja bym tym nie chciał jeździć ;] stał nawet kilka razy na allegro
 
 
 
ostry010
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lip 19, 2008 21:29   

Z tego co wiem to diesel jest lepszy na wyprawy terenowe. 50 m odemnie są 4 razy do roku zawody aut terenowych i quadów, organizator to moj kumpel wiec wiem jakie tam są samochody i wiekszosc to diesle. No i najwazniejsz eze diesel malo spali wiec chyba wybiore jednak tego diesla.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 22:12   

Czytając twoje posty mam wrażenie że sam jeszcze nie wiesz do końca czego oczekujesz od tego pojazdu. Masz 2 silniki do wyboru 2,5 TD ma 150 koni, 3.0 benzyna ma 210 koni. Przy takiej lekkiej konstrukcji nawet nie poczujesz różnicy stosując każdy z tych silników. Chcesz 4x4, ok prosta sprawa ale jest taki myk że musisz mieć te same przełożenia na koła a co za tym idzie albo cały napęd 4x4 z fabrycznego pojazdu albo przynajmniej w wersji ekono 2 takie same dyferencjały. Do tego dochodzi skrzynka rozdzielcza na te dwa dyferencjały która będzie miała identyczne obroty na przedni i tylny wał napędowy.



Czyli dochodzimy do sedna że lepiej sprzedać te części z omegi i kupić rozbitą terenówkę lub osobówkę z 4x4.



Jak dla mnie pomysł jest idealny na pojazd który wjedzie i wyjedzie wszędzie, ale na dzikusa którym się będzie szarżować po łąkach to lekka przesada.



Jak chcesz poczuć ten dreszczyk emocji to zdecydowanie lepiej silnik od motoru i napęd na tylną oś.



No i ostatecznie jeśli chcesz pozostać przy dotychczasowej koncepcji to wybrał bym jednak tego diesla. Waga silników podobna, moc podobna (o tym napisałem wyżej) a spalanie diesla o połowę mniejsze no i gwizd turbiny ;)
 
 
 
ostry010
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lip 19, 2008 22:17   

4*4 według znajomego jest prosto do zrobienia. Z przodu i tyłu będzie ten sam mechanizm róznicowy bedzie je łączył wał ktory na srodku będzie połaczony zębatkami aby wał z przodu obracał się w przeciwną stronę co wał z tyłu ale obydwa wały będą się obracać tą sama prędkością silnik będzie napędzac tylni wał i dlatego będzie mozliwosc odłączneia przodu wystarczy przednią część wału o 2,3 cm odsunąc w bok i niebedzie polączenia miedzy wałami i będzie się kręcił tylko tył. Ja niejestem mechanikiem więc musze polegać na znajomym.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Lip 19, 2008 22:32   

Przy tak mocnym silniku nie ryzykował bym budowy we własnym zakresie mechanizmu podziały napędu na przód - tył. Lepiej wykorzystać gotową skrzynkę rozdzielczą z jakiejś terenówki z możliwością odłączania przedniego napędu lub odkręcać przedni wał napędowy kiedy nie będzie potrzebny.
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Nie Lip 20, 2008 09:56   

pulsarus napisal dokladnie to samo co ja bym napisal :)



Przy silniku z malucha mozna pokombinowac z napedem 4*4 ale nie przy wiekszej mocy ..



do benzyny mozna załozyc gaz i wyjdzie taniej niz na dieslu :) A osiągi nieporównywalne :)



jak chcesz przelozyc naped sklrzynią z omegi (mocujac silnik z tyłu) skoro ma ona naped na tylną oś przekazywany poprzez wał pedny ... :)
 
 
 
ostry010
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lip 20, 2008 09:58   

Powiem tak. Niemam pojęcia:P ale kumpel się na tym zna skoro jest to możliwe do zrobienia wedlug niego to polegam na jego opini.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Lip 20, 2008 10:24   

Da się tak zrobić że silnik będziesz miał z tyłu odwrócony razem ze skrzynią tylko cały myk połączenia wałka wychodzącego z skrzyni biegów z wałami napędowymi. Jak to opanujecie to będzie jeździć. Tylko dalej się będe upierał że przy tak mocnym silniku najlepiej wykorzystać jakąś gotową skrzynkę rozdzielczą.



Taka moc porozrywa samorobione mechanizmy na strzępy a przy tym moze poważnie uszkodzić kierowcę
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lip 20, 2008 12:54   

Popieram w pełni kolegę wyżej. To już nie jest zabawka
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Nie Lip 20, 2008 13:44   

nie sztuka nawalic 5 wałków a pózniej sie w nich pogubic ;]



Wszystko jest do zrobienia jesli sie ma pieniadze :)

Zycze powodzenia i chetnie zobacze pojazd stojacy na kołach ...

pozdrawiam
 
 
 
ostry010
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lip 20, 2008 16:23   

Zeby to zrobić potrzebne są 3 zębatki i 2 wały i to wszystko:P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax