Czułem że tak będzie ale miałem nadzieję ze Ci się uda u kolesia próbowaliśmy z przystawką od Stara i pierwszy raz wyrwalo całe wałek z obudowy więc stwierdziliśmy że wzmocnienie skrzynki rozwiąże problem i rozwiązało tylko że po godzinie zęby się powyginaly
A pomysł z przekładnią planetarne też studiowałem ale odopuściłem bo nie mogłem znaleźć gotowej odpowiedniej wielkością i budowa a zasada jest prosta tak jak tam gość narysował normalnie krecac wałkiem w jedną stronę poprzez satelity obudowa kręci się w drugą stronę ale gdy zblokujesz wałek środkowy blokada z obudowa to kręcą się w tym samym kierunku
Zawsze coś musi być zablokowane. Kręcisz środkiem i masz zablokowane koszyk z satelitami i obudowa się kręci w drugą stronę. Blokując wałek środkowy z obudową musiałbyś odblokować koszyk satelitów. A na filmie widać że koszyk satelitów jest przykręcony do korpusu (obudowy) czyli zablokowany na stałe. Czy nie?
tak satelity sa przykrecone do obudowy glownej ale kosz jest juz luzny lub zblokowany ta przesowna zebatka, nie widac tylko dobrze tego jak walki sa polaczone do obrotu w tym samym kierunku z rozblokowanym koszem satelit bo gdy blokuje kosz ta przesowka to walki sa rozlaczone i kreca sie w przeciwne kierunki. pomijajac ta wersje rewersa ciekawa jest ta przekladnia z paska co pokazales z allegro tylko do czego ona dokladnie tam sluzy?
Wczoraj myślałem o tym i doszedłem do tego jak to działa. Ta przesuwka musi być zrobiona z dwóch części. Z tej części która się blokuje i z tej która zazębiona jest z satelitkami
No to zwykła przekładnia planetarna od automata z któregoś tam biegu, na tych zębach po zewnątrz siedzą tarcze od sprzęgła załączającego bieg. Na pewno będzie to pancerne ale nie wiem jak chcecie to złożyć w całość. W sumie myślałem nad taką skrzyneczką tylko w konwencjonalny sposób, mam dostęp do kolesia, który wycina tryby. Można zrobić bez problemu na prostych zębach, będą wytrzymalsze, jakaś obróbka termiczna to też nie problem. Ewentualnie połączenie dwóch wałków łańcuchem oraz na trybach i sprzęgło kłowe przełączające między łańcuchem a trybami. Łańcuch jak damy jakiś dwurzędowy to wytrzyma spokojnie, do tego jeszcze jakiś napinacz by się przydał. Ogólnie możliwości jest wiele
calidje, mam jeszcze pytanko ile cie kosztowalo wycinanie (laserowe czy wodne) mocowań amortyzatorów i wachaczy?
Czekam na wycenę i chce miec jakieś odniesienie,
A ja od ponad tygodnia czekam na wyceny i pierwsza mnie powaliła 2800zł cięcie wodą plus 410zł materiał jeśli znacie namiary na firmę która zrobi to w normalnej cenie i wysle kurierem piszcie na pv.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum