Spalanie stukowe |
Author |
Message |
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted: Spalanie stukowe
|
[ !!! ]
|
|
Spalanie stukowe (tak mi sie przynajmniej wydaje) występuje zarówno na niskich i wysokich obrotach. Zimny czy ciepły silnik nie gra roli, po prostu jest cały czas. Tylko jak odpali i chodzi na jałowym to nie ma ale lekki gaz i już dzwoni, strasznie mnie to wnerwia.
Dodam że ostatnio wymieniałem uszczelki popychaczy i uszczelkę pod głowicą, głowicę przykręcałem na "oko" bo nie mam klucza dynamometrycznego. |
|
|
|
pulsarus
Potwór z Bagien
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Musisz ustawić luz zaworowy i zapłon, też wymieniałem niedawno uszczelke pod głowicą i dokręcałem śruby na "oko". Jak ustawisz przede wszystkim zapłon to będzie chodzić dobrze |
|
|
|
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Wszystko pięknie ładnie tylko to jest elegant z elektronicznym zapłonem, jak to ustawić? |
|
|
|
Maurycy
Uzależniony
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
ustawiałeś zawory po wymianie uszczelki ? ... zapłon zostaw w spokoju ! Planowałeśw głowice bądz cokolwiek z nią kombinowałeś ? |
|
|
|
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Zawory ustawione, gaźnik ustawiony, głowica nie planowana, wszystko seria. Na wolnych cisza, lekki gaz i te metaliczne stuki. Na bardzo wysokich obrotach cisza, na wolnych cisza tylko na średnich (na oko 1200-3500obr/min dzwoni w silniku. Sprawdziłem wszystkie śruby bo myślałem że się obluzowała i coś dzwoni ale to dobiega tak jakby z kolektora wydechowego, podkreślę że w kolektorze nic się nie plącze |
|
|
|
piotrek350
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
a wiatrak czasami nie chrobocze o obudowe? |
|
|
|
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Wiatrak nie ma mowy, nic nie widzę żeby obcierało |
|
|
|
Maurycy
Uzależniony
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
tak samo mogą ci stukac tuleje korbowodowe jezeli ich tulejki sa wyrobione ...
Stukowe najczesciej pojawia sie przy obciazeniu na ciepłym silniku ...
Jezeli bedziesz jezdzil na stukowym bardzo szybko skonczysz silnik tzn. głowice , tłoki ,pierscienie
Jezeli to zeczywiscie stukowe (chociaz nie chce mi sie wierzyc zzeby w tak młodym silniku głowica byla wyrobiona) to tankuj benzyne o wiekszej liczbie oktanowej 98
mozesz załozyc wiekszą dysze paliwa , rozwiercic otwory mocujące czujnik polozenia wału i przestawic go aby zmienic zapłon ...
Stukowe pzrewaznie wystepuje gdy silnik jest za bardzo doprezony np, gdy ma obnizoną głowice ... |
|
|
|
jajek
...Elektronika...
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Korbowody, albo Koło zamachowe, może coś w tym kierunku, przysłuchaj sie mniej wiecej z kad wydobywa sie dzwiek. |
|
|
|
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
OD tyłu, tzn nad paskiem klinowym coś jakby przy kolektorze wydechowym, dziwne to bardzo. Jak zmieniałem uszczelkę to czyszcząc głowicę zauważyłem że ma pęknięcie międzyzaworowe, czy to może mieć jakiś wpływ?
I jeszcze jedno, przed wymianą uszczelek wszystko było oki (tylko cieknął trochę :() |
|
|
|
Maurycy
Uzależniony
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
moze żle złozyłeś uszczelke lub slabo dokreciles i przepuszcza ??
Jak duze te pekniecia ?? |
|
|
|
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Sukces. Zrobiłem home made tuning i grzebałem w gaźniku. Zakleiłem cyjanopanem jedną dziurę w uszczelce gaźnika (nad pływakiem tą po prawej stronie) i o dziwo silnik pracuje jak trzeba i nie kaszle :D
To chyba jakiś cud bo sam nie wierzę, zero pisków i zgrzytów |
|
|
|
Maurycy
Uzależniony
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
To zeczywiscie cud ;D
moze gaznik był zle poskrecany i jak naprawiales to przez przypadek nieswiadfomie naprawiles usterke ... Jezeli sciaghałeś pokrywe klawiatury to moze dzwignie zaworów o nią udezały :) |
|
|
|
KrzysztofSS [Deleted]
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Pokrywa byłą cała i nic się z nią nie działo. Z gaźnikiem też było wszystko w porządku bo był dobrze skręcony, chyba że coś tam... ale już się nie zagłębiam. Dzięki za pomoc wszystkim. Pozdrawiam |
|
|
|
|