Wysłany: Pon Lip 06, 2015 13:10 Kontrolka temperatury zamiast wskaźnika.
Chciałbym u siebie w buggy zamiast wskaźnika temperatury zainstalować tylko kontrolkę która zacznie się świecić gdy płyn osiągnie max temp. Pytanie jak to zrobić w najprostszy sposób i na jakich konkretnie elementach?? Oryginalnie w silniku jest jeden czujnik 4 pinowy i na zegary idzie jeden przewód. Myślałem żeby kupić czujnik dwustanowy i pierwszy stan załączał by wentylator a drugi kontrolkę bo i tak muszę kupić jeszcze czujnik do wentylatora. Co myślicie?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Lip 07, 2015 00:36
Poszukaj sobie układu termostatu elektronicznego. Masz możliwość regulacji zadziałania. A zamiast przekaźnika, czy innego elementu wykonawczego, montujesz lampkę. Są jeszcze termometry progowe, które sygnalizują osiągnięcie zadanej temperatury.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Dzięki pany, chyba kupie termostat bimetaliczny bo kosztuje śmieszne pieniądze i jest najprostszy w budowie i zainstalowaniu Jaką temp wziąć? 110-120 stopni?
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lip 08, 2015 01:16
Tylko większość tych termostatów rozłącza po osiągnięciu temperatury swojego zadziałania. Musisz zwracać uwagę na to, jak pracują. Temperatura zadziałania zależy od danego silnika. W danych samochodu dawcy powinieneś znaleźć temperatury pracy silnika i przekroczenie jakiej jest już dla silnika szkodliwe. Tak, jak termostaty w układach chłodzenia. W zależności od modelu są na różne temperatury.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
POWIEM SZCZERZE ŻE LEPSZY BY BYŁ CZUJNIK TEMPERATURY Z VW T4 ON JEST 4 PINOWY. DWA PINY OD TEMPERATURY I DWA KOLEJNE OD WYŁĄCZANIA BODAJŻE ŚWIEC. WYSTARCZY ŻE BYŚ POD PIERWSZE DWA PINY PO SKOSIE PODPIĄŁ PLUS A POD DRUGI MINUS I POMIĘDZY NP. LEDA ALBO ŻARÓWKĘ I POD WPŁYWEM WZROSTU TEMPERATURY LAMPKA BY ZACZYNAŁA ŚWIECIĆ CORAZ MOCNIEJ AŻ DO MOMENTU OSIĄGNIĘCIA 90 STOPNI - LAMPKA BY ŚWIECIŁA MAKS. MOCĄ
_________________ "LEPIEJ STRACIĆ Z ŻYCIA MINUTĘ NIŻ ŻYCIE W MINUTE"
Pamiętajmy o tym bo najbliższe osoby mogą cierpieć!!!
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Lip 09, 2015 23:50
w oświetlonym dniu nie określisz tego... można pomyśleć nad miliwolomietrzem odnowa wyskalowanym, ale jeżeli kontrolka ma nagle zaświecić to najlepiej zastosować komparator
koszt niecały 5zł, jak chcesz moge podrzucic schemat na pw
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum