Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyfer , półosie przeróbki...
Autor Wiadomość
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 17:58   Dyfer , półosie przeróbki...

Hej mam takie pytanie czy jak zaspawam dyfer tak aby koła ciagły równo do przodu czy dzieki temu półosie przeguby zabieraki beda miały mniejsze obciazenia? tzn jesli ciagnie na jedno koło to dostaje ono 100% mocy a jesli dwa beda ciagły to bedzie po 50% na koło tak mysle ze do driftu by sie to zdało a kocham drifting :twisted:
 
 
Kluczownik 



Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 187
Skąd: Czarna B-cka
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 19:16   

na mój łeb to niema różnicy jeśli chodzi o te obciążenia tyle ze sie będzie gorzej zakręcać... jak ma sie przełożenia jak w układzie różnicowym to wtedy zawsze jest 50 na 50 ( koło na koło )..
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 20:10   

jesli zeszperujesz mechanizm to półosie i przeguby bedą mialy wieksze obciązenia podczas skretów :)
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 22:03   

Jak dobrze wkrecisz na obroty to będzie kręcił aż miło bez szpery. Obciązenia będą zapewne wieksze z racji dodatkowych oporów jakie będa stawiały koła nawet przy lekkich zakrętach.
 
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 18:53   

mam jeszcze pytanko czy jesli zaspawam mechanizm różnicowy to jesli urwie mi sie półos/przegób/zabierak to wtedy bede mógł jechac dalej? na jednym??

jak by ktos mógł wysłac foto mechanizmu i zaznaczyc co trzeba zaspwac
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 19:11   

Tak, będziesz mógł jechać w przypadku zerwania półosi / przegubu / zabieraka na jednej ze stron, to powinno być logiczne ;) .



A foto znalazłem tylko takie. Można przyspawać satelitki do obudowy ale nie wiem jak wytrzymałe to będzie.



No i jedna rzecz. Jak zaspawasz dyfer na amen to w przypadku urwania półośki będziesz musiał wymienić cały dyfer. Ale jeszcze się nie spotkałem żeby komuś urwała się półośka.



 
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 19:44   

Opcja A: ja proponuję wyjąć satelitki i zaspawać miejsca między zębami, tak 4 dołki, 2 obok siebie i 2 po przeciwległej stronie, potem włożyć do dyfra i półośki będą się kręcić jednakowo bo satelitki nie będą w stanie obracać się dookoła.

Opcja B: dołożyć podkładek regulacyjnych do dyfra i cały kosz mocno skręcić.

Opcja C: jak ukręcę tę oszlifowaną tulejkę wałka sprzęgłowego to przy rozbieraniu zrobię takie cuś:

http://www.phantomgrip.com/images/classicmini.jpg

A więcej tu:

http://www.phantomgrip.com/

Dwa kawałki grubej blachy skołować, wyciąć takie prostokąty i zaokrąglić na końcach by weszły do kosza dyfra, wypiłować przez środek rowek na sworzeń satelit oraz dużym wiertłem gniazda na sprężyny.

Idea jest prosta, koła mogą kręcić się z różną prędkością ale jak różnica jest za duża to płytki rozklinowują się między kołami koronowymi a sworzniem satelit i mamy szperę. Całość się odklinuje jak drugie koło zacznie się kręcić szybciej (zakręt), a gdy ono zacznie się zbyt szybko kręcić znów szpera :) Inteligentne bo oszczędza na zakrętach opony podczas jazdy emeryt-style.
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 20:16   

mi sie zdażyło dzis ukrecic ta półoska nie była chyba orginalna i dlatego sie ujeba.. zaspawam dyfer , silnik mam central wiec problemy przy skrecaniu beda ale nie tak duze jak w orginalnym 126p , zreszta bedzie hydro reczny wiec na zakrecie sie zażuci w razie potrzeby :P StMichel tez masz to zaspwane czy bedziesz sie bawił w szpere?
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 20:26   

Będę się bawił ale dopiero jak skrzynia uklęknie, spróbuję zrobić LSD Phantom Grip, nie z powodu driftu ale rano jak jest rosa jedno z kół mi lubi buksować na trawie gdy mijam próg bramy, a druga kwestia jakby się ukręciło półoś dojadę na jednej do domu :)
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 20:27   

szkoada silnika i skrzyni.. jeszcze jak wrzucisz wieksze koła niz 12" to game over
 
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 20:29   

""a druga kwestia jakby się ukręciło półoś dojadę na jednej do domu""



oto mi własnie chodzi bo dwa razy pchałem bolida do domu z powodu urwania sie połosi :?



jajek czemu game over?
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 21:24   

game over bo maluch jest za słaby zeby targac takie gumy na szperze ;]



Jedyna zaleta zaspawania mechanizmu w maluchu jest mozliwosc jazdy z urwanym przegubem albo zabierakiem a to w maluchu częsty przypadek ...
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 00:37   

zablokowany mechanizm różnicowy na szose mi sie za bardzo jakos nie widzi.. inna sprawa na miekkie tereny

zwarzcie tez na to ze jak na szosie bedzie miałzablokowany to na skrecie jedno koło powinno miec inną prędkosc niz drugie wiec jak na skrecie bedzie zablokowany to zrobi taką siłe te predzej ci sie cos rozwali przy skrecie na zablokowanym dyfrze niz podczas zrywu... ew załoz sobie tarcze sprzegła z tłumnieniem drgań.. jak tak zrobiłem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax