Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik wyrównawczy poniżej chłodnicy
Autor Wiadomość
SpeedManiak 


Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 44
Skąd: Polska
Wysłany: Pon Sty 19, 2015 21:10   Zbiornik wyrównawczy poniżej chłodnicy

Jak zamontować zbiornik wyrównawczy poniżej chłodnicy? Nie chce aby zbiornik wystawał, nie zmieści się w obrysie nadwozia i brzydko będzie wyglądał. Mam chłodnice z korkiem i silnik mazdy, w którym było coś w rodzaju zbiornika przelewowego, z którego układ sam zasysał albo przelewał do niego płyn gdy sie nagrzał. Tylko nie rozumiem zasady działania. Gdy płyn sie nagrzeje to korek w chłodnicy puści i nadmiar płynu przeleje sie do zbiornika, ale w jaki sposób ma tam wrócić? Przecież korek dalej będzie trzymał. Jakieś pomysły?
_________________
Buggy V6 2.7 BiTurbo
https://photos.app.goo.gl/p1gRRg2MLDvtxNlv1
Buggy V6
https://plus.google.com/photos/105252956210648137795/albums/6008446441374787617?banner=pwa&hl=pl
 
 
dawlo7 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 1122
Skąd: Jerzmanowice
Wysłany: Pon Sty 19, 2015 21:42   

Normalnie, płyn się nagrzeje, zwiększa swoja objętość i powstaje nadciśnienie co powoduje otwarcie zaworu, to samo w drugą stronę, zmniejsza objętość, powstaje podciśnienie i otwarcie zaworu. Ten "korek" działa w dwie strony :) Nie montowałem jeszcze zbiorniczka poniżej chłodnicy ale teoretycznie powinno to działać.
_________________
https://picasaweb.google.com/102489887454058614773/BenzinPower4X4

https://plus.google.com/photos/102489887454058614773/albums/5993942462273038353
 
 
 
SpeedManiak 


Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 44
Skąd: Polska
Wysłany: Pon Sty 19, 2015 22:55   

W mojej chłodnicy ten korek otwiera sie tylko w 1 strone 9 tzn wypuszcza płyn) Jak to zrobic w takiej sytuacji? Myślałem o 2 wariantach:
1. zrobic osobny powrót ze zbiorniczka wyrównawczego z jakims zaworkiem zwrotnym, tak zeby gdy rosnie ciśnienie w ykładzie puszczal korek od chłodnicy, a gdy bedzie malało to zawot=rek sie otworzy i pusci płyn ze zbiorniczka do układu.
2. wywalic sprezune z chłodnicy i otworzyc obieg, a ponizej zamontowac szczelny zbiorniczek w którym bedzie poduszka powietrzna i bedzie utrzymywała ciśnienie
Tylko czy takie cos zda egzamin?
_________________
Buggy V6 2.7 BiTurbo
https://photos.app.goo.gl/p1gRRg2MLDvtxNlv1
Buggy V6
https://plus.google.com/photos/105252956210648137795/albums/6008446441374787617?banner=pwa&hl=pl
 
 
kamilpiotrmalek 
PrEzEs



Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Lucimia
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Wto Sty 20, 2015 08:07   

Ja mam chłodnice o hondy i tez myślałem ,że korek działa w jedną stronę ,ale on działa w dwie jak jest duża temperatura płynu to wypuszcza płyn do zbiorniczka ,a jak jest na mało w chłodnicy to on sam ze zbiornicza zasysa przez wężyk z dna płyn.
Jak wywalisz sprężynkę z korka to będzie Ci się grzał silnik bo nie będzie obiegu w układzie.
_________________
Galeria => Demon Bezdroży <= Galeria
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 16:58   

Poprawnie działający korek wypuczcza płyn pod ciśnieniem, 0,9-1,1 bar, a zasysa w stanie wolnym, inaczej mówiąc nie potrzeba dużej Energi na zasysanie jeżeli działa inaczej to korek szrot...


Ciekawostką jest to że jak ktoś nie ma chłodnicy z korkiem, a nie chce mieć zbiornik wyrównawczy poza obrysem ramy to to jest super opcja.




kruciec przy korku wpina się w zbiorniczek przelewowy który może być poniżej chłodnicy.
 
 
 
SpeedManiak 


Wiek: 32
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 44
Skąd: Polska
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 21:53   

Dzieki za odpowiedź. Cały cza myślałem, że ten korek działa tylko w 1 stronę. Sprawdzę jak u mnie to będzie działało. Dzięki.
_________________
Buggy V6 2.7 BiTurbo
https://photos.app.goo.gl/p1gRRg2MLDvtxNlv1
Buggy V6
https://plus.google.com/photos/105252956210648137795/albums/6008446441374787617?banner=pwa&hl=pl
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 21:57   

Takiego tematu już nie było kiedyś ? Nawet tam pisałem ? czy to ten? tylko się komuś nie podobało że napisałem ?
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
kamilpiotrmalek 
PrEzEs



Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Lucimia
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 22:02   

jajek, a dlaczego przed tym korkiem jest dwa krućce?
_________________
Galeria => Demon Bezdroży <= Galeria
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 22:43   

Sebusk, był taki temat. Wstyd się przyznać ale sam myślałem, że korek działa w jedną strone ;/
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 22:56   

2 i 3 gruby są pod korkiem ten 2 cieki podłączasz np pod górną część chłodnicy, jeśli ma to skutkuje odpowietrzaniem jej, a 3 gruby oczywista sprawa do szybkiego zalewania układu, np podłączając trójnik w układ...
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sob Lut 14, 2015 09:01   

Zuh, szczerze mówiąc też się dowiedziałem dopiero jak przyjrzałem się korkowi w SR.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Lut 14, 2015 22:04   

Jak ten mówił: człowiek uczy się całe życie :)
 
 
 
kazek_134 
Majsterkowicz



Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 471
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Maj 12, 2015 15:43   

od czego taki krociec jest, gdzie go kupic, czy mozna stosowac ze zbiornikiem np od vw??
_________________
Buggy 1.8T

My buggy ST3

Facebook
 
 
Pirson 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 1071
Skąd: Gostyń
Wysłany: Wto Maj 12, 2015 16:30   

W toyocie yaris jest coś bardzo podobnego, wydaje mi się nawet, że lepsze bo wpina się to w najwyżej położony wąż.

_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax