Witam wszystkich forumowiczów:)
Zacznę od tego iż w ostatnie wakacje postanowiłem zrealizować projekt do którego przymierzałem się od jakich 7 lat. Niestety nie mam dużo czasu na siedzenie w garażu bo pracuje na co dzień w Warszawie i staram się co tydzień przyjechać, żeby całą sobotę podziałać.
Zaczęło się więc od zakupu projektu na allegro - oryginał EDGE Barracuda. Oczywiście był spory problem, żeby przerobić na 2 osoby (bo raźniej z kimś). Jakoś udało się poszerzyć i wydłużyć myślę, że źle nie wyszło
Problem zaczął się przy przednim zawieszeniu, no ale jakoś poszło. Zwrotki od Poldka, wahacze z rury 1-cal 2,9mm ścianka. Magiel od SC, kolumna również.
W tym momencie rama stoi na cegłach, przód zrobiony, można sobie usiąść i "pokręcić kierownicą"
W tym momencie robię tylne zwrotki. Pierwszy pomysł to kupić zwrotnice od Passata B3/B4 i usztywnić. Jednak trochę głupio to wyglądało więc trzeba coś wypalić Tak więc tylne zwrotki robią się już na wzór Dextera
Mam teraz do Was pytanko a nawet kilka no ale najpierw zacznijmy od przednich amorków. Myślę że amortyzator dam od Golfa 3 natomiast jakie sprężyny??? Myślałem pierwotnie o Felicji ale jak na 2 osobowa ramę chyba będą za miękkie. Jakie więc dać żeby były twardsze a jednocześnie długie i zwoje o małym obwodzie? A w ogóle może amorek dać od Mercedesa L 1313 LA 1418 L 1516 - przedni?
Tak w ogóle to troche mało miejsca mam na ten amortyzator - teraz ramę zrobiłbym z przodu albo trochę węższą, żeby amortyzator miał miejsce, alno szerszą, żeby amor wszedł pod spód. Tak więc jakie sprężyny na przód?
Na tył dam sprężyny od Audi 80 tył na amorki Audi 100/A6.
I teraz jeszcze kluczowe pytanie o silnik??? Jaki??? Musi być V-ka:) Napaliłem się troche na Aprilke RSV 1000 bo podoba mi się jak lata sprzęt Ceglesa. Z tym, że ciężko jest znaleźć RSV. Druga z kolei to Honda VFR800, z tym że już mniej koników. Może macie jakiś pomysł żeby było jakieś 130km w rozsądnych pieniądzach?
Calkiem przyzwoicie ta klatka wyszla. Podoba mi sie:)
Ale dolne przednie wahacze mozesz juz wywalic i zrobic jak trzeba. Zaloz spbie galerie na picasie to latwiej sie zdjecia oglada.
_________________ Czas aby w moim garażu coś się narodziło
Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Gru 10, 2014 13:28
Dlaczego przednie sanki takie szerokie?
boogyman napisał/a:
projektu na allegro - oryginał EDGE Barracuda
szczerze wątpię żeby były oryginalne patrząc na Twoją ramę. Ale ogólnie nieźle to wyszło. Tylko ten przód ... amory temat rzeka musisz poczytać. Możesz poświęcić parę pln i zrobić gwint samemu albo wziąć ten gwint z golfa jednak sprężyny do wymiany.
i jeszcze masz źle zespawany wałek łączący kolumnę kierowniczą z przekładnią. Choć przy takim małym kącie pracy raczej nie będzie to zauważalne.
Calkiem przyzwoicie ta klatka wyszla. Podoba mi sie:)
Ale dolne przednie wahacze mozesz juz wywalic i zrobic jak trzeba. Zaloz spbie galerie na picasie to latwiej sie zdjecia oglada.
Co masz dokładnie na myśli? Chodzi Ci o mocowanie sworznia? Może i fakt że szału w wyglądzie nie ma ale szkoda mi czasu na poprawianie tego?
Sebusk
Sanki jesli dobrze pamiętam mają 42cm czyli tyle ile magiel.
Rama jak pisałem była przerabiana, jeszcze będzie kilka wstawek, tak aby ją wzmocnić.
Nie wiem co masz na myśli, że mam źle zespawany wałek łączący kolumnę z przekładnią. Podejrzewam że chodzi Ci o ten lipny spaw, ale to już jest obspawane jak należy o ibszlifowane. Zdjęcie poprostu nieaktualne, podobnie jest z drążkami kierowniczymi.
Tak dokładnie chodzi mi o to mocowanie dolnego sworznia. Jak przesz na tym wahaczu amor nie wytrzyma to kilku km. Rury powinny obejmować sworzeń a nie kończyć sie 10cm przed.
_________________ Czas aby w moim garażu coś się narodziło
Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Gru 11, 2014 19:51
Chodzi mi o to że ta rama nie jest nawet z daleka podobna do barracudy chyba jakiś szajs kupiłeś narysowany na kartce w kratkę bo to z barracuda nie ma nic wspólnego prędzej z "barakódą". Tam rama jest cała z rury okrągłej tylko dół jest z 30x30. przód to ten pierwszy profil poprzeczny ma pewnie z metr, niepotrzebnie. Sanki mogły być węższe. Ale jak napisałem ogólnie nie ma tragedii.
Chodzi mi o to że ta rama nie jest nawet z daleka podobna do barracudy chyba jakiś szajs kupiłeś narysowany na kartce w kratkę bo to z barracuda nie ma nic wspólnego prędzej z "barakódą". Tam rama jest cała z rury okrągłej tylko dół jest z 30x30. przód to ten pierwszy profil poprzeczny ma pewnie z metr, niepotrzebnie. Sanki mogły być węższe. Ale jak napisałem ogólnie nie ma tragedii.
Tak jak pisałem mam oryginalne plany 244 strony. Tak wygląda 1 ze stron więc nie mów że jest to szajs narysowany na kartce.
[img][/img]
Pisałem że przerabiałem je tzn że zmieniałem wymiary i materiały. Zastosowałem profile 40x40x3 i rury 5/4 2,9 oraz 1cal 2,9. Jak zrobiłem dziób i sanki takie jak w planach to wyglądało śmiesznie bo nie proporcjonalnie do reszty. Fakt że mogłem zrobić z 10cm krótszy przedni profil ale już teraz nie bede tego przerabiał. Mi się podoba tak jak jest
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Gru 12, 2014 12:49
boogyman, Dlatego też mówię że całkiem dobrze wygląda.
[ Dodano: Pią Gru 12, 2014 12:51 ]
boogyman napisał/a:
Zaczęło się więc od zakupu projektu na allegro - oryginał EDGE Barracuda
no i na to wygląda że dopuściłeś się paserstwa karalnego w polsce...
[ Dodano: Pią Gru 12, 2014 13:03 ] http://www.infor.pl/prawo...-paserstwo.html polecam poczytać "ewidentnie zaniżona cena produktu" ,ciekawy jestem za ile to kupiłeś bo na dzień dzisiejszy oryginał kosztuje około 100 AUD co po obecnym kursie daje około 280 zł.
Witam zakupiłem plany do barracudy 2 osobowej przyznam że jestem całkowitym nowicjuszem jeśli chodzi o takie pojazdy. Plan budowy przewiduje na około rok czasu. Czy mógł by się ktoś podzielić na forum bądz na e mail krzycho1987@interia.pl jakimiś rozwiązaniami typu :
- Jaki silnik wybrać ? myślałem nad moto tylko jakim ?
- Jak zrobić przednie/ tylne amortyzatory z części dostępnych na szrocie
- Jak rozwiązać problem piast/ zwrotnic
- Jak zbudować skrzynkę napędową
- Jak przerobić biegi jeżeli by to był silnik moto
- Jaką przekładnie kierownicy użyć i jak się ją skraca
- Czy jest możliwość zarejestrowania besti :-)
Jeżeli ktoś może odpowiedzieć na moją litanie w jednym poście bądz na e-mail było by super Pozdrawiam
Myślę że jak ktoś zrobił taki projekt od podstaw to odpowie na wszystkie moje zapytania i podzieli się co by zmienił co zostawił i jak to zrobił :-) Pozdrawiam liczę na odpowiedz
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Sty 27, 2017 12:49
Raczej brak szacunku dla ludzi którzy enty raz piszą to samo odpowiadając na te same pytania. Pytania są beznadziejnie-śmieszne, bo odpowiedz znajduje się w co drugim temacie w działu Nasze maszyny, podkategoria MOTO...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum