Wysłany: Wto Lis 17, 2015 15:39 Mini jeep dla syna
Witam na forum.
Od jakiegoś czasu chciałem zbudować pojazd dla syna jak trochę podrośnie, wybór padł na pojazd w stylu jeepa willysa tylko w wersji mini.
Plan budowy silnik sprzęgło maluch , skrzynia polonez , most polonez zwężony , przekładnia przy moście 1:2 lub 1:2,5 , 4 resory maluch, felgi 13 polonez, części te już posiadam, jedynie z silnikiem miałem mały problem ponieważ kupiłem na szybko bez osprzętu kota w worku i się okazało że łańcuszek jest zerwany, rozrząd wymieniłem , laski proste dokupiłem gaźnik rozrusznik, nanoplex, całą resztę zapłonu. Odpalił bez problemu i całkiem ładnie pracuje.
Zwęziłem most o ok 23 cm, Poniżej foto z zabiegu. Chciałem półoś skrócić i przedłużyć frezy ale musiał bym półoś napawać ponieważ jej średnica jest mniejsza od frezowania , później frezarka i pasowało by jeszcze utwardzić termicznie ale pomyślałem utnę w połowie, zrobię zakosy w imadło maszynowe i pospawam. Kolejny raz mnie Polonez zaskoczył ponieważ półoś nie ma jednakowych wymiarów po wycięciu 23 cm miałem ok 4-5 mm różnicy w średnicach i nie miałem jak ustawić osiowo. Pomyślałem chwilę, do kolegi na tokarki wywiercił otwory w obu częściach półosi wprasowaliśmy trzpień 10 i dopiero zmontowane w tokarce to pospawałem , później sprawdzone co by bicia nie było, pochwa wału wprasowana i zaspawana.
Aktualnie zajmuję się montażem resorów do mostu, zdjęcia wkrótce.
Mam dwie sprawy do kolegów z forum:
kupiłem na złomie zwrotnice jak mi się wydawało na oko polonez lub fiat 125 ale nie wchodzi mi felga 13 tzn zacisk mi wadzi o felgę i zgłupiałem trochę ale po zastanowieniu myślę że może były to zwrotnice od poloneza traka tam bodajże były większe tarcze no chyba że się mylę?? zdjęcia:
czy jarzmo i zacisk podpasują z poloneza caro do tej zwrotnicy ??
Druga sprawa bardziej skomplikowana co byście poradzili na połączenie wałków z silnika 126p i skrzyni poloneza
zrobię ramę łączącą silnik i skrzynię ale w garażowych warunkach idealne wyosiowanie wałków tak żeby pracowały na sztywno jest chyba niemożliwe, myślałem o krzyżaku ale wyczytałem gdzieś że do prawidłowego działania muszą być dwa krzyżaki, mam w głowie też połączenie przez przegub gumowy z wału poloneza
Z góry dzięki za pomoc.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Sro Sty 06, 2016 12:01
calidje napisał/a:
w polonezie byly 14 wiec 13 nie zalorzysz zastosuj zwrotki od malca sa ok
[ Dodano: Sro Sty 06, 2016 10:26 ]
a i to rozwiazanie z tym przegubem tez moze byc guma zniweluje drgania spowodowane nieosiowascia walkow
13 do poldka podchodzą (seryjnie wychodziły na 185/70/13) po przerobieniu 12 wsadza się przecież
łączenie silnika ze skrzynią najlepiej przez złączkę sztywną -mufę
są zbyt wysokie obroty ,przegób gumowy (akurat ten ) nie wytrzyma rozerwie go
nadaje się za skrzynią ,nie przed
to samo z krzyżakami ,nie wytrzyma obrotów
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Sty 09, 2016 19:43
Nie lepiej było wykorzystać dzwon ze skrzyni poloneza i dorobić jedynie flanszę, czy blachę kotwiczną łączącą silnik malucha do niej? A tak masz osiowanie, stworzenie całej konstrukcji utrzymującej razem te oba elementy. Dodałeś sobie roboty.
A może do tak małego pojazdu zastosujesz skrzynię biegów od dniepra lub innego radzieckiego boksera? Spokojnie wytrzymują pracę z mocniejszymi silnikami, a są małe i łatwo je połączyć.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez BKK Nie Lut 21, 2016 15:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum