Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 416 Skąd: czaplinek
Wysłany: Wto Wrz 30, 2014 09:24
ja daje ze swojego dawcy amor na tyl. peugeot 306. grubosc tloczyska 21 mm. takze nie powinny sie powyginac. ale narazie walcze z tylnym zawieszeniem...
kamilpiotrmalek, nie mogłbyć szerszy, ponieważ alternator mnie ogranicza czego ni widać na tych ostatnio dodanych zdjęciach, na wcześniejszych widać to możesz sobie zobaczyć, a nie chciałem gornego mocowania przyłaczyć "zza silnik" bo bym się nie pomieścił, wiem że to jest słabsze rozwiązanie, ale widziałem juz takie mocowania na tym forum:)
To ile ja sie nakombinowałem z amortyzatorami to moje. Przod jest ok, ale tyl jeszcze bedzie trzeba troche scisnąć sprężynę. Zawieszenie w budowie buggy jest ;
-najważnjejsze
-najtrudniejsze
-najbradziej czasochłonne
wszyscy sie zgodza z moimi spostrzeżeniami.;)
Witam po długiej przerwie, projekt oczywiście nie umarł jedynie co to musiał przezimować w garażu. W tamtym roku priorytetem było postawienie go na kołach aby pojazd nie blokował całego garażu.
Od tego czasu zrobiłem:
1. Pedały przerobione od skody felicji, serwo renault megane wraz z pompą, wysprzęglik od jakiegoś japońca, gaz na linkę.
2. Układ kierowniczy magiel i kierownica fiat cc
3. Układ hamulcowy vw golf, polonez.
4. Układ chłodzenia chłodnica vw jakiś diesel z dwoma wiatrakami, powinno wystarczyć.
5. Biegi na liniki od forda fiesty od ręcznego skrócone, mechanizm zmiany biegów działa ale beznadziejnie wybiera, dlatego zostanie w najbliższym czasie zmieniony.
6. Przednia poduszka silnika przerobione mocowanie i sama poduszka jest inna.
7. Tylne amortyzatory- vw golf tylne + sprężny honda civic przednie, zrobiony gwint (z tą pierwszą nakrętką trochę przesadziłem), zobaczcie panowie w galerii czy twardość jest odpowiednia ( moja waga 70kg). mocowanie amortyzatora -górne będzie oczywiście wzmocnione.
8. Przednie amortyzatory - opel corsa tylne, sprężyny nie mam pojęcia, wydaje mi się że jest za twarde, proszę o ocenę. górnego mocowania jeszcze nie wymyśliłem ale w niedługim czasie się wezmę za to.
9. Półosie- musiałem wysokość zmniejszyć na 30 cm (licząc z oponami terenowymi), ponieważ półoś krótsza miała za duży kąt pracy i ocierała o obudowę przegubu wewnętrznego przy silniku, teraz powinno być dobrze.
10. Zbiornik narazie od WSK'i ale na dłuższą metę myślałem na zbiornikiem od Trabanta 26l, co o tym myślicie.
11. Jeden fotel zamontowany, drugi (inny niestety) będzie zamontowany.
12. Wahacze przednie wzmocnione.
13. Tylne zawieszenie również zmienione (koła za bardzo się schodziły do środka)
14. Silnik odpalony o co się bałem najbardziej.
Pierwsza jazda za mną po podwórku niestety jak chciałem mocniej ruszyć to zerwałem półoś bo była tylko złapana spawem.
Jakbym miał na początku pewne części np fotel kubełkowy, to całość byłaby niższa i wysokość do łokci też mniejsza, nie musiałbym zmieniać chłodnicy na niższą tak aby mi się pasy zmieściły, mniej przeróbek.
Do zrobienia zostało:
1. elektryka.
2. pospawanie wszystkiego na gotowo
3. Mechanizm zmiany biegów.
4. Górne mocowania amorów.
5. podłoga.
6. pasy i drugi fotel
7. Kiedyś opony i felgi:)
8. Estetyka (malowanie, blachy)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum