Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 15:37 Buggy V6
Witam. Po uruchomieniu silnika zbieram potrzebne części do budowy mojego wymarzonego buggy. W założeniu ma być ono 2 osobowe, jazda raczej po szutrach, żwirowniach i pagórkach, nie planuje jazd po bagnach ( jak narazie ). Mam do kolegów z forum parę pytań dotyczących mojego planu. Mam dość duży garaż, sporo narzędzi, wiec przeróbki i kombinowanie nie jest mi straszne.
Ramę chce budować w całości z rur 5/4 cala, ścianka 2,9mm, ewentualnie spód z profila 40x40x3mm. Wahacze podwójne przód i tył z rury calowej o ściance 2,9mm. Czy wystarczą do 130KM? czy zastosować grubszy materiał, większa średnice?
Z przodu chce zastosować zwrotnice z poloneza truck z systemem lucas. ( Poszukuje tych zwrotnic kompletnych z zaciskami jarzmami tarczami i piastą, jeśli ktoś takie ma lub ma jakieś informacje będę wdzięczny). Poszukuję takich, ponieważ zależy mi na tarczach 260mm. Z tyłu będą zwrotnice z mazdy MX3 i tam mam tarcze 250mm a z przodu nie chce mieć mniejszych tarcz. Felgi będą 14 wiec tarcze schowają się w felgach.
Czy miał ktoś styczność z przegubami mazdy? Czy są one wytrzymałe? Jeśli nie mogę szukać czegoś innego, chociaż chcę wykorzystać maksymalnie dużo części z mazdy które mam.
Czy maglownica z łamaniem 55cm będzie dobra czy za szeroka i szukać jakiejś węższej? W tej mam wspomaganie i chciałbym aby ono pozostało. Chyba że nie jest ono potrzebne?
Chce uzyskać szerokość buggy około 180-185cm, prześwit maksymalny na jaki pozwolą mi półosie.
Dzieki za pomoc, jak będę coś budował na pewno o tym napisze
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 18:26
prześwit celuj na 35cm pod obciążeniem,
Przeguby jeśli pochodzą z tego samego auta <mocowo> co silnik to nie mogą się spietrać <jeśli planowane opony nie będą za duże, najlepiej 27 cali>
A skrzynia z czego? boczna z MX3? proponowałbym jakąś centralną...
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 18:49
Myślę nad oponami 26x8 r14 na przód i 26x11 r14 z tyłu. Tak skrzynia jest boczna od mx3. Jedna z półosi jest łamana, więc tylne zawieszenie powinno fajnie pracować. Nie myślałem o skrzyni podłużnej. Od jakiego auta by pasowała, żeby było jak najmniej przeróbek? Chociaż przy 2 osobach klatka będzie musiała być dość szeroka i chyba nie będzie to jakoś źle wyglądało. Ale dzięki za pomysł, temat podłużnej skrzyni do przemyślenia.
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 124 Skąd: Rejowiec
Wysłany: Pon Maj 12, 2014 20:29
Skrzyni raczej z czegoś innego nie dopasujesz do mx3 chyba że flaszą. Jeśli chcesz mieć zgrabny, kródki tył w buggy zostań przy oryginalnej skrzyni i niższym prześwitem ze względu na półośki.
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:29
SpeedManiak napisał/a:
Jedna z półosi jest łamana, więc tylne zawieszenie powinno fajnie pracować.
bartek280395, więc obie półosie są zbliżonej długości.
SpeedManiak napisał/a:
Czy maglownica z łamaniem 55cm będzie dobra czy za szeroka i szukać jakiejś węższej? W tej mam wspomaganie i chciałbym aby ono pozostało. Chyba że nie jest ono potrzebne?
zależnie jak szeroki zrobisz przód(miejsce mocowań wahaczy) ale 55 to za dużo, a wspoma nie jest konieczna w takim sprzęcie.
Właśnie przy bocznej skrzyni są krótsze niż przy centralnej. W ogóle to nie ma łamanych półosi w centralnej skrzyni. A czy jedna z półosi jest łamana czy nie to nie ma znaczenia ponieważ krótka półoś i tak ogranicza ruch wahacza.
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 18:30
Jak na razie skrzynia będzie poprzeczna, jeśli nie będę zadowolony z pracy tylnego zawieszenia wtedy będę coś innego kombinował Zwrotnica z hamulcami z mazdy schowa się w feldze, więc zyskam na tym parę centymetrów na korzyść wahaczy ( w porównaniu do odwróconych 12 calowych felg )
Czy ktoś skracał już maglownice ze wspomaganiem? Czy jest to wykonalne?
[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 19:51 ]
Witam, powoli zbieram części, myślę ze w czerwcu zacznę składać ramę. Jak na razie kupiłem zwrotnice z poloneza, zaciski hamulcowe, pompę hamulcową z audi a4 oraz felgi.
Na co zwrócić uwagę przy poszerzaniu felg? Chce je rozciąć i wstawić pasek blachy. Będę miał do dyspozycji tokarkę, więc myślę że uda mi się je dobrze ustawić, żeby nie było bicia.
Kupiłem również giętarkę do rur. Teraz chce kupić rury. Czy może ktoś napisać ile metrów rur/profili zużyliście na budowę całego buggy? Wszystko chce zrobić z rur.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 1071 Skąd: Gostyń
Wysłany: Nie Maj 25, 2014 20:50
Przy poszerzaniu felg trzeba zwrócić uwagę na to żeby były rozcięte na równej lini żeby łatwo je ustawić do spawania. Jak będzie Ci trochę biło to nic się nie stanie to przecież buggy, nie F1.
Opony duro poewrgrip są przeznaczone głównie na szutry, błoto średnio, piasku nie lubią.
Frontiery widać są na bardziej błotne, ale to nie znaczy, że nigdzie indziej nie pojedzie
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Nie Maj 25, 2014 23:27
Będę się starał jak najdokładniej je ustawić:)
Tylko na jaką szerokość je poszerzyć? zakładając, że będą to opony 26x9 r14 i 26 x11 r14. Jaka macie szerokość felg od rantu do rantu? Czy odpowiednie będą dla 9 cali szerokości opony 7 cali szerokość felgi a dla opony 11 cali szerokość felgi 9 cali? Jak to wygląda w waszych konstrukcjach?
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Paź 22, 2014 22:22
Całe wakacje nic nie zrobiłem ponieważ nie było mnie 3 miesiące w domu. Przez ostatnie 2 tyg prace ruszyły trochę do przodu Pospawana podłoga i cześć klatki, po wstępnych przymiarkach czas na resztę cięcia i spawania Całość wygląda na szeroką ale nie chciałem się uciskać w środku. Szerokość klatki w środku 134cm, szerokość podłogi 120cm.
Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 44 Skąd: Polska
Wysłany: Czw Paź 23, 2014 22:36
Tak wiem że szerokie, ale jak pisałem chce zachować maglownice ze wspomaganiem, a nie wymyśliłem sposobu na skrócenie takiej maglownicy. szerokość sanek dostosowana pod maglownice Jeśli nie bede z tego zadowolony przerobie na razie zostaje jak jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum