Wysłany: Sob Mar 29, 2014 11:01 Podłączenie układu chłodzenia elektryka!! pomocy!!
Na wstępie dziękuje za pomoc!! siedzę w garażu kończę projekt! prosze o odpowiedzi konkretne nie typu szukaj albo wujek google!!! ponieważ mi sie spieszy pogada jest chce jeździć!!!
Jak podłączyć układ elektryczny czujnik chłodnicy z wiatrakiem i czujnikami z silnika!! aby to włączało sie wtedy kiedy dochodzi do odpowiedniej temperatury!!!
http://allegro.pl/chlodni...4001325220.html taką posiadam chłodnice
chłodnica jest od uno kompletna! silnik cc900 gaźnik! czujniki wszędzie maja tylko dwa piny!
czy wystarczy podłączyć czujnik z chłodnicy do wiatraka i to samo będzie sterowało czy trzeba jeszcze przekaźnik!
czy w tym układzie też są potrzebne czujniki z silnika ?
Robisz tak:
+12V do styku przekaźnika od drugiego styku przekaźnika do plusa wiatraka.
Minus wiatraka łączysz z masą.
Do cewki przekaźnika podłączasz mase i drugi pin cewki łączysz z jednym z pinów włącznika termicznego w chłodnicy. Do drugiego pinu włącznika termicznego podłączasz +12V. I gitara.
Do wiatraka prowadzisz grube kable. Czyli akumulatora do bezpiecznika, od bezpiecznika do styku przekaźnika i od drugiego styku przekaźnika do wiatraka. Masowy przewód do wiatraka też gruby.
Przekaźnik musi być, bo włącznik nie ogarną by dużego prądu który potrzebuje wiatrak.
Oczywiście też możesz podłączyć masę do włącznika termicznego a do cewki przekaźnika plus.
Czujnik w silniku ma za zadanie podawać dane dla wskaźnika temperatury.
U mnie np. nie mam czujnika w chłodnicy. Mam czujnik tylko w silniku. Z czujnika idą przewody do ECU i to właśnie ECU steruje wiatrakiem i daje sygnały do wskaźnika temp na zegarach. Ty nie masz kompa więc potrzebujesz czujnika w chłodnicy. Bywa, że jest ECU i czujnik w chłodnicy. Różne są rozwiązania.
przekaźnik odbierasz w zależności od prądu który pobiera wentylator. I=P/U np. 20A= 240W/12V. (przy mocy 240W wentylatora i zasilaniu 12V płynie prąd równy 20A)
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 600 Skąd: TOP
Wysłany: Nie Mar 30, 2014 22:14
układ zapłonowy, bez tego nie pojedziesz... najlepiej zrobisz jak poszukasz w necie książkę sam naprawiam do cc i będziesz miał wszystko co potrzeba w jednym miejscu
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Nie Sty 18, 2015 11:21
mam pytanie
mam założono -podpięto przewody chłodnicy odwrotnie
od pompy-termostatu powinno iść do dołu chłodnicy ,a mam puszczone
do góry chłodnicy , na razie nic się nie dzieje ,nie przegrzewa się ,
tak najprościej było połączyć przewody (inaczej idą kuśce z chłodnicy ,odwrócone )
mam lepiej przerobić -odwrócić ? ,albo wymienić chłodnicę ?
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 416 Skąd: mazury
Wysłany: Pon Sty 19, 2015 20:03
wszystko się da tylko mocowanie -stelaż będę musiał wyciąć i przerobić (nie jest chłodnica symetryczna)
na phantom grip -własnej produkcji , jeżdżę ponad rok w hondzie (zrobiłem jakieś 35tyś km, i jest lepiej ,szczególnie na startach na 1/4 mili i nie zmieli pierwszego biegu
a w bagyy bardziej traci przyczepność jak depnę ostro (idzie bokami )
a w terenie , jeszcze się nie zakopałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum