Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Od czego przewody chłodnicze? Oryginalne nie pasują.
Autor Wiadomość
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Lut 01, 2014 23:05   Od czego przewody chłodnicze? Oryginalne nie pasują.

Witam. Problem mam taki, że nie pasują mi oryginalne przewody chłodnicze a że ich nie da rady wyprofilować to musze mieć inne, ale skąd je brać? Domyślam się, że nie tylko mi nie pasowały przewody. Jak sobie radzicie z tym problemem?
 
 
 
rr5 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 188
Skąd: Łask
Wysłany: Sob Lut 01, 2014 23:22   

Zuh, poszukaj na szrocie, mi tez nie pasowały przewody po zmianie chłodnicy, ale takie rzeczy to raczej samemu sie załatwia szukając przewodów o odpowiedniej srednicy i długosci do swojego pojazdu. Zawsze możesz połączyć je rurką/tulejką jak są za krótkie :P
 
 
sudan 
SPAWACZ



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 604
Skąd: Iłowa
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 07:50   

Zuh, jak masz oryginalny to już masz wejscie i wyjscie.potem zazwyczaj wystarczy je tylko przedłużyć. może rurkami miedzianymi.
 
 
kamilpiotrmalek 
PrEzEs



Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Lucimia
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 10:02   

Albo w sklepie rolniczym mają różnej średnicy węże zbrojone i sprzedają je na metry.
_________________
Galeria => Demon Bezdroży <= Galeria
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:07   

Na allegro pełno kolanek redukcyjnych.
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 12:41   

Tak się zastanawiam czy je łączyć. Na pomysł rurek też wpadłem ale rurki nie mają na końcach przetłoczeń żeby się waż nie zsuwał. Tak się zastanawiam czy pod ciśnieniem waż nie zsuwałby się z rury która nie ma przetłoczenia.
 
 
 
michalst3 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 12:46   

Zuh, Tylko że rurki miedziane się nie nadają bo podobno płyn chłodniczy wchodzi w reakcje z miedzią . Ale to tylko tak słyszałem .
W układzie nie ma takiego ciśnienia żeby zsuwało węże . Sam mam rurki bez przetłoczeń i jest ok.
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
 
 
 
kamilpiotrmalek 
PrEzEs



Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 1420
Skąd: Lucimia
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 12:52   

Ale przecież zakładasz jeszcze opaskę na węża więc nie ma prawa go sciągnąć :)
_________________
Galeria => Demon Bezdroży <= Galeria
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 13:02   

nie da się dobrać przewodów gumowych na miarę, to nie fabryka, najlepiej zaopatrzyc się w rożne gumowe węże rożne kolanka itp i jak wspomnieli koledzy przecinasz kolanka i łączysz je prostym odcinkiem rurki stalowej, a łączenia ściskasz je opaskami.

niestety w układzie jest ciśnienie zwłaszcza przy racy silnika, wiec połączenia muszą być szczelne i mocne, w przypadku zsunięcia węża moze dojść do poparzeń w kontakcie ze skórą.
_________________

 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 14:04   

No akurat nie chodziło mi o rurki miedziane bo o takiej średnicy jak potrzebuje to nie mam. Myślałem nad stalowymi albo aluminiowymi. Przy awarii (zagotowanie wody, wypierdziana uszczelka pod głowicą) tworzy się ciśnienie w układzie i połączenie przewodów musi być mocniejsze niż korek w chłodnicy żeby właśnie spręzyna w korku otworzyła zawór. Kiedyś w naszym kadecie zsuną się wąż (poszła uszczelka pod czapką) i cała komora silnikowa była ochlapana gorącym płynem chłodniczym. Połączenia muszę mieć mocne i szczelne tak jak napisał luki bo chłodnice będę miał z tyłu nad fotelem. Węże oryginalne mam i akurat są dosyć mocno powykręcane więc problemu z kolankami nie powinno być. Tylko zastanawiam się nad tymi połączeniami. Dobrze zaciśnięta opaska wystarczy? Bo rurki byłyby bez przetłoczeń. posiadaczbuggy, przy rozgrzanym silniku nic się nie dzieje z połączeniami? Jakimi rurkami łączyłeś?
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 16:54   

Rury łączeniowe posłużyły mi obudowy z amortyzatorów



Rury trzeba tak dobrać by kolanka gumowe wchodziły dość ciasno nawet po podgrzaniu suszarką , rury bez przetoczeń dają rade.

Na tym zdjęciu widać jak ciasne mają być rurki widać na kolankach do jakiego momentu są wciśnięte na rurę
 
 
 
max1337 
Taki sobie wymażyłem



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 285
Skąd: podkarpacie
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 18:02   

posiadaczbuggy napisał/a:
Zuh, Tylko że rurki miedziane się nie nadają bo podobno płyn chłodniczy wchodzi w reakcje z miedzią .


Dlaczego rurki miedziane mają się nie nadawać, żadnej reakcji miedzy płynem a miedzią nie ma 8/ , a poza tym chłodnica jest z czego, z miedzi przecież. :]
_________________
Piraśka szayowozy.net/viewtopic.php?t=3284
Agria szayowozy.net/viewtopic.php?t=3294
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 18:07   

max1337 napisał/a:
chłodnica jest z czego, z miedzi przecież.
jak już to z alu...
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
sudan 
SPAWACZ



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 604
Skąd: Iłowa
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 18:53   

ciekawe czy z takie obejmy by nie wytrzymały. w turbo cięż czasem ciśnienie ma 4,5 bar. nic sie nie dzieje a rury płaskie plastyki
 
 
michalst3 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 19:34   

Mi powiedział to gość który robił mi hydraulikę .
Bo układ miał być zalany płynem chłodniczym żeby mógł sobie przez zimę stać bez rozpalania w piecu (dom w budowie) . Ale czy to prawda to nie wiem .
Ja do łączenia kolanek użyłem rury z ramy roweru i rury 1" .
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax