Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyferencjał sprzęgnięty z silnikiem motocyklowym
Autor Wiadomość
kubulul


Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 75
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 21:22   Dyferencjał sprzęgnięty z silnikiem motocyklowym

Siemanko. Zamierzam budować kolejne buggy i teraz zastanawiam się czy pakować dyferencjał. Buggy ma być jednoosobowe tym razem ma być do jazdy po asfalcie. Znalazłem na minibuggy takie rozwiązanie:

http://www.minibuggy.net/...and-rail-3.html

Co o tym myślicie ? Moim zdaniem przy tym rozwiązaniu trzeba silnik zamocować znacznie wyżej co tylko przemieszcza środek ciężkości do góry i odczucia z jazdy już się pogarszają.
Proszę wypowiedzcie się na ten temat.

Pozdrawiam.
 
 
 
szaya818 
szaya818


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 375
Skąd: Myslenice
Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 21:32   

* Srtasne cary* jak juz bys chcial miec dyfer to taki ja tu http://tablica.pl/oferta/...html#3353bc4f23 tylko bys musial dobrac odpowiednie do swoich potrzeb przelozenie
_________________
Album https://plus.google.com/b/116816012943984530078/116816012943984530078/photos
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 19:37   

kubulul, nie koniecznie wyżej możesz przenieść napęd przez przeguby homokinetyczne więc silnik może być niżej rozwiązanie dobre ale zajmuje sporo miejsca
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
dawlo7 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 1122
Skąd: Jerzmanowice
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 10:13   

Bardzo dobre rozwiązanie ma u siebie teraz PepsiBoss ale nie wiem czy mogę je ujawnić :D Najlepiej napisz do niego i zapytaj jak on ma to u siebie zrobione :)
_________________
https://picasaweb.google.com/102489887454058614773/BenzinPower4X4

https://plus.google.com/photos/102489887454058614773/albums/5993942462273038353
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 15:51   

Włąsnie pepsi czas ujawnic nasz-twoj patent
 
 
 
bartek280395 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 1066
Skąd: Licze
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 15:54   

jak się nie mylę to Wasz patent został już opublikowany na kilka zdjęciach ze zlotu:D
_________________
Czas aby w moim garażu coś się narodziło :D

Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!

https://picasaweb.google.com/111824335430769497397/Bagolec14?authkey=Gv1sRgCJ79hJ7zg8_TrQE
 
 
hubek103 
sulim


Wiek: 25
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 80
Skąd: Pionki
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:26   

sory za odkop ale może się przydać

Jakby wziąć mechanizm różnicowy z malucha powiedzmy i zamiast tego dużego trybu dać zębatkę i zrobić na to obudowę
 
 
 
les 



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 268
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 21:27   

Ja też myślę nad takim rozwiązaniem, bierzemy dyfer z jakiegoś auta, wywalamy obudowę i zamiast dużego trybu zębatka i mamy napęd
znalazłem jakieś przykładowe zdjęcie, tu gdzie kreska
zębata

_________________
https://picasaweb.google.com/112601881862389361037/PROJEKTST3
 
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 22:44   

Ja raczej bym kombinował coś z blokadą dyfra, albo zdyfer LSD. Zawsze może się zachcieć szalenia po szutrze.
 
 
 
Mateusz Berk 


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 109
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 14:27   

les napisał/a:
Ja też myślę nad takim rozwiązaniem, bierzemy dyfer z jakiegoś auta, wywalamy obudowę i zamiast dużego trybu zębatka i mamy napęd
znalazłem jakieś przykładowe zdjęcie, tu gdzie kreska
zębata

[url=http://mudmasters.pl..._tn.jpg]Obrazek[/URL]


A jak chciałbyś rozwiązać problem z osłoną? Wiesz może z czego to jes dyfer?
 
 
 
rr5 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 188
Skąd: Łask
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 16:16   

Zuh, przy mocy min. 100KM bez problemu pojezdzisz bokiem na zwykłym dyfrze, zaletą blokady jest lepsze sprawowanie sie w cięzszym terenie, poza tym lepiej jest miec zwykły lud blokowany dyfer niż szpere na stałe
 
 
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 672
Skąd: Lubuskie
Wysłany: Sob Mar 15, 2014 22:11   

No ale przyspieszenie lepsze będziesz miał na spiętym dyferencjale, zawsze to dwa koła ciągną czy tam pchają. Przy szaleństwach na luźnych nawierzchniach lepiej jest jak dyfer jest spięty co nie oznacza, że bez blokady nie da się jeździć bokiem. Oczywiście masz racje, lepiej jest mieć blokowany dyfer niż stałą szpere, ale moim zdaniem na luźne nawierzchnie lepsza jest stała szpera niż zwykły dyfer. Jak na asfalt to oczywiście dyfer jak na szutry to moim zdaniem stała szpera. Idealnym rozwiązaniem to dyfer z blokadą.
W piranhach i baracudach jest stała szpera i konstruktorzy zaplanowali specjalnie spięcie na stałe tylnych kół bo lepsza zabawa. Te maszyny są projektowane na luźne nawierzchnie.
Oczywiście budując maszynę na asfalt głupotą byłoby nie montować dyfra, no chyba, że byłoby jeżdżone tylko na 1/4 mili.
Wracając do tematu to ja bym dyfer utopił w oleju. Między obudową a kołami zębatymi są łożyska ślizgowe.
 
 
 
marek-mp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 213
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Czw Lis 19, 2015 14:17   

Szkoda że temat umarł... Jestem na etapie planowania przeniesienia napędu przez dyfer samochodowy koniecznie z blokadą.

Ktoś może podpowiedzieć od czego najlepiej pasuje ?
Ułożyskowanie obudowy i smarowanie bebechów dyferencjału mam już w głowie wstępnie rozwiązane. Oczywiście teoretycznie :p

[ Dodano: Pon Lis 23, 2015 16:58 ]
Jakby kogoś interesowało to tutaj jest pokazane jak wygląda dyfer z blokadą od audi 100 c4. Wygląda na to, że nadaje się do wmontowania do bagulca.

Zamierzam osobiście to sprawidzić

http://www.audiworld.com/...5-urs6-2822954/
_________________
fotki z postępów:

https://goo.gl/photos/Nw6qNNBD3J7XfxWR8

https://www.youtube.com/watch?v=9SECmG96ol0

spawanie TIG, MAG, ALU
 
 
 
nonam3k 


Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto Gru 29, 2015 20:02   

Ja jestem w trakcie budowy dyfernecjału z bmw .Otwarty dyfer bmw z zamontowanym tak zwanym phantom Gripem w celu zblokowania dyfra ( spięcie regulowane twardością sprężyn miedzy płytkami )







Łozyska ktore beda trzymac dyfer zostana załozone na flanszach od polosiek i nie wiem czy tu nie popełniłem błedu .

Na pewnym forum znalazlem ze chlopak tez mial podtrzymanie dyfra zrobione na flanszach polosi , tylko pytanie czy to nie sprawiało problemów. .

 
 
 
Edd 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 108
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro Gru 30, 2015 18:21   

Nie wiem czy dobrze to widzę, ale wydaje mi się że przy takim rozwiązaniu będą się sypać łożyska w dyfrze. Silnik będzie ciągnął dyfer do siebie próbując przy tym "wyłamać" półośki i łożyska dostaną po dupie. Żeby to miało ręce i nogi trzeba podeprzeć i flansze i dyfer, czyli cztery łożyska.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax