Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik paliwa
Autor Wiadomość
Mateusz Berk 


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 109
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 10:11   Zbiornik paliwa

Siemka,

Zamierzam niedługo zrobić zbiornik paliwa i w związku z tym chciałbym zapytać się was o opinie.

Chce zastosować zbiornik od motoru jako dawce części (wlew, wylew). Tak właśnie przyszło mi do głowy, że zbiorniki mogą byc aluminiowe? czy one są stalowe?

Po 2 chce wykonać zbiornik z blachy i trochę się przejmuje, że będzie mi rdzewieć, czy korzystaliście np z aluminium? I co z szkodliwym działaniem paliwa?

Po 3 chcę go zamontować na przodzie buggy, żeby dociążyć przód (oczywiście mam pompę paliwa). Mam blachę 3mm i chcę ją wykorzystać. Boję się trochę o to, że w czasie jakiegoś wypadku, zbiornik może ucierpieć. Z drugiej strony jest to całkiem gruba blacha... Co o tym myślicie?

Po 4 dzieliliście zbiornik na komory? (dawaliście takie przegródki w środku) czy nie?

Próbowaliście może zrobić poziomowskaz paliwa? Zastanawiam sie czy nie spróbować przystosować tego ze zbiornika od motoru do siebie.
 
 
 
sudan 
SPAWACZ



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 604
Skąd: Iłowa
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 20:22   

hej. ja mam zbiornik zrobiony z blach aluminiowej ryflowanej. jedynie góra zbiornika jest z płaskiej blachy. spawany tigiem
co do działania paliwa na aluminium to nie masz czego się obawiać. póki sam zbiornika nie rozwalisz to będzie Ci służył.
w swoim zastosowałem pompke zanurzeniową ze smokiem od suzuki swift ze wskaznikiem ilości paliwa. wysokość zbiornika dostosowałem do wysokości smoka i wszystko gra.
co do falochronów to myśle że nie zaszkodzą a nawet pomogą wzmacniając zbiornik. pamiętaj tylko o wykonaniu otworów w przegrodach na dole i u góry tak aby paliwo mogło swobonie przepływać. po otworze fi 16 wystarczy
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 21:39   

Mateusz Berk, zrób samemu z czarnej blachy (93mm spoko) normalnie tylko zabezpiecz go od wewnątrz (są do tego specyfiki) jeśli nie masz jak z alu zrobić. Ja osobiście mam stalowe zbiorniki 2 szt w SR lecz nie zabezpieczone. A w pirańce mam alu. Motocyklowego nie zakładaj bo to brzydko wygląda...

Z przodu nie montuj daj go gdzieś za fotelem. Jak zbiornik nie będzie miał więcej jak 100 l to nie ma sensu go dzielić.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
sudan 
SPAWACZ



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 604
Skąd: Iłowa
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 22:06   

dzielenie zbiornika służy przede wszystkim jako falochron. jak łapiesz przechył to paliwo szybko nie "ucieknie" spod smoka od razu i uchroni to przed nieprzewidzianym zgaszeniem silnika. ja zrobiłem sobie dwadzieścia pare litrów ale nie którzy mają poniżej 10l.
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 10:07   

ja swojego stalowego też nie malowałem od środka, trzeba się tylko pilnować, jeśli będzie stał długo to ma być pełno, niedługo będzie 2 lata zbiornika i rudej w środku nie widać
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
Mateusz Berk 


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 109
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 11:48   

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

Zbiornik motocyklowy chcę użyć tylko do wycięcia części i wspawaniu ich do mojego zbiornika. Z czego są zrobione zbiorniki motocyklowe uda mi się to przyspawać?

A jakie specyfiki służą do zabezpieczenia zbiornika? Cos godnego polecenia?

Myślę nad tym żeby zrobić go tak, żeby górna ścianka była ściągana - po to żeby możliwe było zakonserwowanie zbiornika od wewnątrz.

Nie mam miejsca za fotelem, są tak naprawdę 2 miejsca gdzie mogę zamontować - z przodu przed maglownicą lub z tyłu nad wałem napędowym - dosyć wysoko. Trochę sie waham gdzie go zamontować, bo z przodu trochę niebezpiecznie, ale za to dociąża przód, Raczej skłaniam się nad zamontowaniem z przodu.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 12:20   

Mateusz Berk, gdzie go nie zamontujesz - będzie ok - jeśli masz pompkę paliwa, grawitacyjnie z przodu odpada

co do spawania wlewu - odpuść sobie, kup zwykły króciec z korkiem i go wspawaj, przecinanie starego zbiornika to ryzyko, jak już chcesz się za to zabierać, wypłucz go dokładnie wodą a jak go wypłuczesz to nalej do pełna wody i dopiero tnij czy spawaj ... ale i tak tego bardzo NIE POLECAM

do szczelności kup tester gazu LPG i testuj pod ciśnieniem i łataj nieszczelności, lub taniej- woda z mydłem lub wszystko inne co się pieni
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 21:32   

Nie zapomnę jak Piona mi spawał zbiornik i po północy pompowaliśmy go powietrzem i sprawdzaliśmy szczelność



Od góry wspawany wlew z korkiem z zbiornika z hondy, wspawana rurka odpływowa do ścieków z nad wlewu, wspawany kranik z hondy. Zbiornik z blachy czarnej 1,5mm.

Różnych historii się nasłuchałem na temat cięcia zbiorników więc ten z hondy przed cięciem wypłukałem, zalałem wodą i ciąłem.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
Ostatnio zmieniony przez pulsarus Wto Lip 30, 2013 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
djsimon 
DEKONSTRUKTOR



Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 433
Skąd: Zawidów
Wysłany: Wto Lip 30, 2013 21:43   

ciąłem i spawałem zbiornik od honkera, by zmniejszyć jego wielkość.
trochę wody do środka i luz :)
Przemek zmniejsz zdjęcie bo nie mieści mi się w ekranie :P
_________________
"Maszyna ma duszę tylko wtedy gdy posiada najbardziej ludzką cechę - zawodność" - Jeremy Clarkson.
 
 
 
Mateusz Berk 


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 109
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 08:12   

Dzięki panowie. Będę pamiętał o wodzie. A może macie jakieś sugestie jakk go zabezpieczyć od środka? Zrobić zdejmowania górę? Jeżeli tak to będzie trzeba Zrobić uszczelnienie, a to może być kłopotliwe.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 08:22   

Mateusz Berk, normalnie zaspawaj na szczelność co się przejmujesz korozją zbiornika ... filtr a jak będzie stał dłużej to zalać benzyną po korek i to najlepsza ochrona. Zbiornik nie koroduje od paliwa przecież...
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 10:23   

ktoś czyta moje posty czy tak tylko dla jajec se pisze ?
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
Mateusz Berk 


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 109
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 19:46   

macin napisał/a:
ktoś czyta posty czy tak tylko dla jajec se pisze ?

Czytamy marcin. Dlaczego masz wątpliwości? Trochę szukałem ale nie znalazłem odpowiednich elementów do zrobienia zbiornika dlatego skłaniam się do.zakupu calego zbiornika i wycięcia tego co trzeba.
sorki że.nie napisałem od razu, ale pisze ostatnio na telefonie i to trochę jest mało przyjemne.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 21:51   

Mateusz Berk, ten Twój silnik to gaźnik czy wtrysk ? jaką pompę chcesz tam zamontować ? tą co była w moto ? czy ona od spodu jest mocowana ? zawsze możesz zamówić laserem cięte elementy i tylko jak klocki poskładać zespawać i już wytnie ci otwór pod pompę i małe otworki pod gwintowanie tylko uszczelka i z góry wspawać tylko wlew i gitarra. Przecież marcin napisał że żadnej korzji nie ma po takim czasie :D
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
Mateusz Berk 


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 109
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro Lip 31, 2013 22:04   

Silniczek 750 z vfr, gaźnik. Pompa była w komplecie.
Pompa jest mocowana na wężu - akurat to jest mniejszy problem, raczej wlew jest problematyczny. A jaki króciec wybrać? gdzie go dostać?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax